احسان رئیسی

احسان رئیسی: طراح سایت وردپرسی و متخصص سئو - آموزش و انجام پروژه‌های طراحی سایت و سئو

احسان رئیسی

احسان رئیسی: طراح سایت وردپرسی و متخصص سئو - آموزش و انجام پروژه‌های طراحی سایت و سئو

احسان رئیسی

احسان رئیسی: طراح سایت وردپرسی و متخصص سئو - آموزش طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و سئو

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

 


اساس برندینگ
برندینگ یکی از مهم ترین بخش های جدا نشدنی هر کسب و کاری به حساب می آید، حال هر بیزینسی که بخواهد باشد، بزرگ، کوچک، سازمانی یا شرکتی، فرقی ندارد.

چرا برندینگ
برندینگ را باید وارد سئو کنیم، چون استراتژی سئوی آینده اینست که به فکر برند سازی باشیم (معمولا افراد کمی این کار را انجام می دهند. پس اگر شما با برندینگ، سئوی خود را ادامه دهید. شانس بسیار بالایی خواهید داشت.) برندینگ در سئو موضوع مورد علاقه گوگل است. یک برند مشتریان خود را می شناسد، نیازهای آنان را شناسایی و پاسخ می دهد، به کاربرانش احترام می گذارد و به بهتر شدن وب و همینطور زندگی کاری (و شاید شخصی) مردم (چه کارمند، چه مشتری و…) کمک می کند.

از این رو، در آینده شرکت هایی هستند که در زمینه های مختلف سردمدار موضوعات پرمخاطب وب هستند و گوگل فقط از آنها برای برآورده کردن نیاز مخاطبین استفاده می کند. اگر شما هم دوست دارید یک وب سایت داشته باشید که بتواند رتبه خوبی کسب کند، این آموزش به شما کمک می کند این کار را انجام دهید. اما، در صورتی که هدفی مثل برندینگ در یک زمینه فعالیت و حوزه کاری داشته باشید، باید بدانید ما این آموزش را مخصوص شما تهیه کرده ایم.
پس برویم سراغ برندینگ.

برندینگ؟
برندینگ کاربردی اساسی دارد و آن هم جمع کردن اعتبار و شناساندن آوازه است. وقتی در بازاریابی رقابت سنگین و فشرده باشد؛ تنها برند است که کمک می کند یک شرکت بتواند به فروش مورد نظر خودش دست پیدا کند.

شما می توانید تبلت بخرید، می توانید هر نوع تبلتی بخرید، اما معمولا وقتی بپرسید بهترین تبلت بازار کدام است، تنها یک نام به شما تحویل می دهند: سرفیس، وقتی دنبال تلفن همراه باشید تنها یک نام: آیفون، وقتی دنبال هدفون باشید تنها یک نام: بیتس، وقتی دنبال بهترین فروشگاه باشید: دیجی کالا، و این روال ادامه دارد (هر چند شاید با این برندها و اسم ها موافق نباشید اما این ها صحبت ما نیست). صحبت ما در مورد برند است.

اصلا برند چیست؟
خیلی ساده بگوییم که برند؛ وعده ای است که شما به مشتری می دهید. وقتی مشتری می بیند برند شما پای یک محصول دیده می شود (با ارزش ترین برند؛ اپل: 1 تریلیون دلار.) یعنی تمام سعی و تلاش شما این بوده که محصولی تولید کنید که انتظارات مربوط به برندتان را برآورده کند. برند شما مستقیما از این مفهوم می آید که
“شما کی هستید، شما می خواهید چه چیزی باشید و همینطور می خواهید چه چیزی به مردم بدهید”
اساس برند را هم چیزهای مختلفی می سازند. لوگو، وب سایت، تبلیغات، طراحی – که البته همه اینها با لوگوی شما یکپارچه می شوند – تماما با برند در ارتباط هستند.

تفاوت برند و لوگو
برند شما؛ حاصل کنار هم قرار گرفتن اعتبار، نام و لوگوی شماست.
لوگو تنها یادآور برند و مفهومی است که شما قبلا ساخته اید. در واقع لوگو تنها نماد یک فرهنگ یا ارزش است که متعلق به نام و برند شماست.

استراتژی برند و تراز اعتبار
استراتژی همان روش کار و چینش مهره ها در یک نبرد یا مبارزه است.
استراتژی برند برای “ایجاد ارتباط و ارسال پیغام برند برای مشتری” با پاسخ دادن به پرسش های زیر بدست می آید:

چطور – می خواهید برندتان چطور بنظر برسد؟
چی – می خواهید چه چیزی بسازید و برای مشتری ارسال کنید؟
کجا – بازار اصلی شما کجاست و می خواهید کجا مشتری پیدا کنید یا در دسترس باشید؟
چه زمانی – می خواهید چه زمانی فعالیت کنید و پیغام خودتان را به مشتری بدهید؟
چه کسی – می خواهید چه کسی مشتری شما باشد یا چه کسی از شما خرید کند؟
استراتژی برند شما یعنی چطور، چی، کجا، چه زمانی و برای چه کسی شما نقشه و برنامه طراحی می کنید تا ارتباط ایجاد کنید و پیغام برند خود را انتقال دهید. جایی که تبلیغات شما بخشی از استراتژی برند شماست. کانال های ترویج محصولات شما و روش کار بخشی از استراتژی برند است. حتی ارتباط دیداری و شنیداری شما با مخاطب و کاربر نیز بخشی از استراتژی برند شماست.

از آن طرف، یک استراتژی برندینگ سازگار به یک تراز اعتبار فوق العاده ختم می شود، که به این معنی است که اعتبار و ارزشی به محصولات تحت برند شما اضافه شده که محصولات و خدمات شما را از تمام محصولات و خدماتی که برند ندارند (محصولات دیگران) متمایز می کند.
شما همین الان هم این چنین چیزی را روزانه تجربه می کنید. شده به یک فروشگاه بروید ورغیر از کوکا کولا یا پپسی نوشابه دیگری را جستجو کنید؟
همین که کوکا کولا را می شنوید یعنی نوشابه هم در فروشگاه موجود است و تمام.
در یک فروشگاه کفش و لباس تا به شما بگویند فلان کفش مدل آدیداس است، یعنی از خود آلمان وارد شده و همین نوید بهترین کیفیت را می دهد. چون هر چه آدیداس اصل باشد پوشیدنی است. یا برندهای دیگر…
نکته مهم اینجاست که برند توانسته این طور خودش را جا بیاندازد و شناخته شود. پس شرکتی که این موفقیت ها را کسب کرده روی تعریف برند خود بخوبی کار کرده است.

تعریف برند
تعریف برند کسب و کارتان مثل سفری است که کسب و کارتان برای خودش مهیا کرده و دنبال آن می رود. شاید سخت باشد، شاید راحت باشد (شاید در گیر کارهای مختلف شوید)، شاید زمان گیر باشد. اما برای این سفرنامه برند کسب و کارتان، شما باید پاسخ هایی در آستین خود برای این پرسش ها داشته باشید:

 ماموریت کسب و کار شما چیست؟
 مزیت و ویژگی های برتر محصولات شما چیست؟
 مشتریان در مورد کسب و کار شما چه فکری می کنند؟
 شما می خواهید چه معیار کیفیتی با برند شما درآمیخته شود؟
باید در این مورد تحقیقات خودتان را کامل کنید. نیاز، شکل استفاده (عادت مشتری) و خواسته های مشتری فعلی و مشتریان آینده را شناسایی کنید. و از اینکه فکر کنید که می دانید آنها چه می خواهند دست بکشید، تنها سراغ خودشان بروید و از زاویه دید مشتری به محصول، سرویس و… نگاه کنید و بدانید آنچه آنها می خواهند چیست.

چون استراتژی و تعریف شاخصه های برند شما می تواند مشکل باشد، نیاز به مشاوره هم خواهید داشت. پس اگر دوستانی دارید که قبلا این راه را رفته اند به آنها توجه کنید و با افرادی که کار آفرین هستند صحبت کنید.

وقتی برند خود را تعریف کردید، می خواهید چطور آن را به اطرافیان و محیط کاری (که اینترنت است و تقریبا جهانی) خود معرفی کنید؟ خب اینجا شما به کمک نیاز دارید، پس چند نکته در این مورد ارائه می کنیم تا به شما کمک کند با عبور از فیلتر آنها به یک تعریف شفاف از برند خود برسید:

یک لوگو بسازید. لوگوی شما می تواند هر شکلی و هر جایی باشد (ولی پخته و حرفه ای باشد) پیغام کلیدی خود را بنویسید.

پیغام کلیدی که کسب و کار شما دارد چیست؟ چیزی که می خواهد با آن برند را به کاربران متصل کند. این پیغام که معمولا در سایت نوشته می شود، توضیحی کوتاه در مورد کسب و کارتان است.

برند را وارد یکپارچه سازی کنید. برند شما همه چیزهایی که در مورد کسب و کارتان است را به نام خود ثبت می کند، طوری که پاسخ تلفن مشتریان را می دهید، اپراتورهای پشتیبانی شما چطور رفتار می کنند، پاسخ های ایمیل تان چیست؟ تقدیرنامه دارید؟ چطور ارسال می کنید؟ وب سایت شما چطور است؟ و … همه با برند شما آمیخته هستند. آنها را به سطح کیفیت مورد انتظار برند خود برسانید.

صدایی بسازید که بازتابش برند شما باشد. منظورمان داد زدن نیست. بلکه تولید یک ارتعاش و آوازه برای برند “از طریق ساختن خود برند و همینطور شکل استفاده از آن” است. وقتی برند شما روی تصاویر سایت تان باشد، وقتی برند شما روی کارتن محصولات شما باشد (سته های پستی که ارسال می کنید و …)، وقتی روی همه محصولات و سرویس ها و خدمات باشد، وقتی روی بنرهای تبلیغاتی و همه چیز باشد، دیده می شوند و اینها همه نوعی نشان از برند هستند. اگر این کارها را بدرستی و با کیفیت انجام دهید، اگر تصاویر خوب برای سایت استفاده کنید، اگر کارتن و روش بسته بندی محصولات شما خلاقانه و حرفه ای باشد، اگر تبلیغات شما صادقانه باشد، مطمئن باشید در حال تولید ارتعاش خوبی هستید.

وقتی برند شما دوستانه باشد، بهتر است کمی آن را به خودمانی بودن و حالت رسمی هم نزدیک کنید. اگر خیلی شیک است کمی ساختار به آن بدهید. خلاصه پیشنهاد ما اینست اگر طراح لوگو نیستید، برای داشتن یک لوگوی حرفه ای با طراحان این حوزه صحبت کنید.

شعار شما چیست؟ شعارتان لطفا کسی را نکوبد. شما نه بهترین هستید، نه اولین هستید، نه بزرگ ترین، نه معتبر ترین نه محبوب ترین و نه قابل اعتماد ترین و غیره. شما اصلا سراغ ترین نروید، پر سرعت ترین یا با کیفیت ترین را کنار بگذارید (مگر اینکه واقعا ترین باشید). خودتان باشید اصلا خود را با کسب و کار دیگری مقایسه نکنید. شما چه چیز جدیدی دارید؟ همان را بگویید. یک خط کافیست. (شعار اپل: متفاوت فکر کن! Different Think)

استاندارد و چارچوب های خود را بسازید. برای محصولات، برای وب سایت، برای شکل دفتر، برای روابط کارمندان، شما باید برای هر چیزی فکری تازه ارائه کنید که هم خودتان، هم مشتری و هم کارمندان از آن لذت ببرند. سپس آن را وارد چرخه محصولات و روابط تجاری و کسب درآمد کنید. برای بسته های پستی، محصولات تان، مطالب و محتوای وب سایت و … همه یک مفهوم را کنار پیغام تان، کنار بسته هایتان، کنار شکل طراحی و … قرار دهید، طوری که وقتی چیزی دیدند که ساخته کسب و کار شماست، آن را تشخیص دهند. (شخیص دهند که کار شماست و آن را ترجیح دهند به هزار چیز دیگر…)
با برند خود صادق باشید. اگر قرار است برند اپل را 2 تریلیون دلار بخرید و با آن پوشک بچه بسازید، باید بهترین پوشک دنیا را تولید کنید. اگر نمی توانید! خب چه کاری است که یک برند خوب بسازید و با محصول بد آن را خراب کنید.

همین ابتدا محصولی در خور برند خود عرضه کنید اگر برندی خوب ساخته اید. مشتری نمی خواهد به خاطر شما به خرید کردن ادامه دهد، او می خواهد از برندی که انتظارش را برآورده  می کند خرید انجام دهد پس با برند خود صادقانه رفتار کرده و آن چیزی عرضه کنید که از برند شما انتظار می رود.

سازگاری بخرج دهید. بروید و با مشتریان، با شرایط کار، و با نحوه کار منعطف باشید و سازگاری کنید. ما این نکته را در پایان آوردیم تا متوجه باشید هر جایی نیاز است باید انعطاف بخرج دهید و سازگاری را در پیش بگیرید. قبلا در مورد انعطاف و سازگاری هم صحبت کرده ایم، چرخش در هر زمینه کاری اگر به بهتر شدن کمک می کند باید انجام شود.

نتیجه گیری
شما با برندینگ آشنا شده اید. برندینگ مفهوم و آوازه کسب و کارتان در هر جای کره زمین خواهد بود. پس شما از این به بعد وارد یک کلاس کاری متفاوت خواهید شد. این کلاس کاری یعنی شما کسب و کارتان را دارای هویت، هدف، برند، ماموریت و برنامه آینده دار ببینید. پس برای چنین اعتباری، باید کارتان را درست انجام دهید، از مخاطب به درستی پذیرایی کنید، مشتری را بشناسید و دست به مشتری مداری بزنید و…. تا اینکه یک کسب و کار نوپا می سازید که برای خودش نامی دست و پا کرده است.
اگر آماده هستید در درس بعدی وارد بحث سئو و برندینگ شویم.


منبع:

https://aigitali.com/branding-importance-seo/

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۹:۳۹
احسان رئیسی


1. تکنیک «چگونه…»
همه می دانند مقاله ها و پست های وبلاگی «چگونه…» بیشترین متقاضی را دارد و بیشترین لینک ها و مطالب محبوب آنلاین هم مربوط به آن ها است. افراد دنبال اطلاعات مفید هستند و وقتی چنین اطلاعاتی در اختیارشان قرار دهید، با تبلیغ آن نزد دیگران، پاداش تان را می دهند. این الگو یکی از آسان ترین روش های مقاله نویسی است.
اولین و بزرگترین چالش، یافتن افراد کافی برای مطالعه مقاله است و فقط با «عنوان» است که این نبرد را می برید یا در آن مغلوب می شوید. خلق عنوان جذاب در نوشتن محتوای جذاب هم کمک کرده و مخاطب را به خواندن ادامه مطلب تشویق می کند.

فقط به مزیت ها اشاره کنید
نکته جالب درباره محبوبیت مقاله های «چگونه…» این است که مردم واقعا نمی خواهند کار جدیدی یاد بگیرند .
پیش از آن به اندازه کافی کارهای جدید انجام داده اند!
بلکه دلیل اصلی این است که زندگی های پرمشغله و دیوانه وار امروزی ما را مجبور می کند که دنبال نکات، ترفندها و روش های جدیدی برای بهتر و ساده تر کردن کارها و در نتیجه خوشحال تر کردن خودمان باشیم.
تمرکز بر اصل «بهتر، ساده تر، شادتر» کلید نوشتن عنوان و محتوای جذاب در مقالات «چگونه…» است .
موضوع این نیست که مردم مزایای یادگیری کاری جدید را نمی دانند، کاملا برعکس… موضوع این است که مزایای معمولی جذابیتی برایشان ندارد و دیرتر به آن واکنش نشان می دهند، اما دنبال مزیت های فوری هستند.
مردم هنگام بررسی عنوان ها، هوشمندانه از فیلترهای سختی استفاده می کنند و اگر به جای تاکید بر کاربردهای یک محصول، مزایای آن را پررنگ کنید، مشمول فیلترهای سخت تری خواهید شد. به علاوه، محتوایی که به مزایا و روندها بپردازد، احساسات خواننده را بیشتر برمی انگیزد و در انتهای مطلب رضایت بیشتری ایجاد می کند.

چند نکته مهم دیگر پیش از نگارش مقاله های «چگونه»…
الف. دوبرابر کردن مزیت ها، دوبرابر کردن قدرت مقاله
یکی از معروفترین عناوین برای مقالات «چگونه…» این بود:
«چگونه دوستان جدیدی بیابید و بر مردم اثر بگذارید»
قبل از اینکه دِیل کارنگِی کتاب «چگونه دوستان جدیدی بیابید و بر مردم اثر بگذارید» را به طور رسمی منتشر کند، آن را از طریق سفارشات پسُتی فروخت و همین عنوان را برای نامه تبلیغاتی خود برگزید. اگرچه محتوای کتاب بسیار جذاب بود، اما عنوان کتاب هم به تنهایی واقعا درخشان بود .
ساختار نگارش این عنوان بسیار قدرتمند است. مزیت اول بعد از کلمه «چگونه» و مزیت دوم بعد از کلمه «و »می آید .
ساده است، نه؟
به قول دیوید گارفینکل در کتاب «عنوان های تبلیغاتی که ثروتمندتان می کند» چنین عنوان هایی واقعا فریبنده هستند. ارتباط تنگاتنگی بین مزیت اول و دوم وجود دارد که نشان می دهد در صورت دست یافتن به مزیت اول، مورد دوم هم خودبه خود در دست تان است.

به چند مثال دیگر توجه کنید:
• چگونه در وقت تان صرفه جویی کرده و کارهای تان را انجام دهید (مشاور مدیریت زمان)
• چگونه شغل بهتری بیابید و درآمد بهتری کسب کنید (مسئول استخدام)
• چگونه پس انداز کنید و ثروتمند بازنشسته شوید (برنامه ریز مالی)
اگر ارتباطی منطقی بین دو بخش عنوان ایجاد کنید و نکاتی مرتبط و مهم را در متن مقاله بیاورید، ساختار «چگونه..» دوتایی همیشه نتیجه بخش است. امتحان کنید و نتیجه اش را ببینید.

ب . چگونه (کاری خسته کننده) انجام دهید که به (نتیجه ای جذاب) منجر شود
تعیین مزایای یادگیری کاری جدید، دشوار است. می توانید از یک عنوان «چگونه…» استفاده کرده و با کمک کلمه «که…» و اشاره به موضوع اصلی مقاله، عنوان را بهتر کنید.
وقتی کلمه «که…» را اضافه می کنید، از خودتان بپرسید مزیت اصلی مقاله چیست. سپس به بهترین راه بیان آن فکر کنید (که تا حد ممکن خاص باشد).
• چگونه خانه ای رهن کنید که مبلغی هم برای تان بماند
• چگونه خانه ای رهن کنید که اجاره ماهیانه تان را نصف کند
• چگونه خانه ای رهن کنید که خانه رویاهای تان باشد و ماهانه 937 دلار هم پس انداز کنید.
کدام یک از عناوین بالا بیشتر توجه تان را جلب کرد؟
2. تکنیک «گام به گام»
مقالات «گام به گام» شباهت زیادی به مقالات «چگونه…» دارند ، زیرا روش دست یابی به یک نتیجه خاص را در گام های کوتاه نشان می دهند. اگر فکر می کنید نگارش مقالات «چگونه…» ساده است، نوشتن مقالات «گام به گام» آب خوردن است.
3. تکنیک «افسانه زدایی»
آیا خریداران درک نادرستی از صنعت و خدمات شما دارند؟ فکر نمی کنید وقتش است با صدای بلند برایشان توضیح دهید، به این تصورات نادرست پایان داده و بیشتر بفروشید؟
از الگوی افسانه زدایی استفاده کنید تا به خریداران انگیزه دهید و آن ها را متقاعد کنید که از شما حمایت کرده و در محصولات و خدمات تان سرمایه گذاری کنند.
4. تکنیک «آزمون»
فکر می کنید چرا مجله ها همیشه آزمون طرح می کنند؟
اگر آزمون ربطی به درس و مدرسه نداشته باشد، همه دوست دارند در آن شرکت کنند!
پس چرا مقاله تان را به یک آزمون تبدیل نمی کنید؟
به علاوه، آزمون ها باعث می شوند پیش زمینه ای نامحسوس برای فروش محصولات و خدمات فراهم آورید. وقتی افراد به سوالات پاسخ «نه» می دهند، در همان لحظه با خود فکر می کنند «شاید هم بهتر است این کار را انجام دهیم.»
5. تکنیک «نکات مهم»
اغلب افراد دوست دارند «اسنک های اطلاعاتی» کوچک بخورند. پس آنچه می خواهند را به آ نها بدهید و برای حل مسئله یا خلق یک فرصت، نکات فوری یا لقمه های کوچک استراتژی در اختیارشان قرار دهید .

مثال هایی از عنوان این مقالات:
• 5 نکته برای کسب مهارت در بازی نفس گیر شطرنج
• 17 نکته درباره فوتبال که از تماشای بازی فینال جام جهانی آموختم
• 6 نکته برای تغییر دکور آشپزخانه از زبان کارشناسان حرفه ای شرکت «مشاوران دکوراسیون خانه»
6. تکنیک «3 تمرین»
این الگو درآمد زیادی برای متخصصان سلامت و تناسب اندام به همراه داشته است، اما می توانید در موضوعات دیگر هم از آن استفاده کنید: مثل سه تمرین بازاریابی، سه تمرین ریلکسیشن و…
7. تکنیک «3 دلیل»
اگر برای مردم دلیل بیاورید، ایده ها، محصولات و خدمات تان را می خرند. اما تا وقتی دلیل بیاورید که اشتباه می کنند، رفتارشان را تغییر نمی دهند. پس چرا این دلایل را در قالب مقاله ارائه نمی کنید؟
8. تکنیک «ایجاد تمایز»
قبل از نوشتن این مقالات باید تحقیق کنید.
باید همه ویژگی ها و مزایایی که شما و رقبا ارائه می دهید را مشخص کنید. به این ترتیب می توانید یک پیشنهاد فروش عالی ارائه دهید .
پس قبل از پر کردن الگوی این مقاله، تمرین زیر را حل کنید:
اکنون 5 تا 10 مورد تمایزتان را مشخص کنید:
اکنون هر مورد تمایز را به سوالی تبدیل کنید که خریدار باید از خود بپرسد. سپس 2 تا 4 جمله تائیدی درباره اهمیت پرسیدن این سوالات بنویسید.

اکنون عنوان مقاله را بنویسید:


حالا نتیجه را بنویسید:

9. تکنیک «آنچه از … آموختم»
در طول سال هایی که به عنوان کارشناس گپی رایتینگ مقالات کار می کردم، فهمیدم که تقریبا می توانم همه چیز (حتی اگر در ظاهر نامرتبط به نظر برسد) را به مطالبی ربط دهم که به مشتریان، اعضای سایت و خوانندگانم می آموزم.

چند نمونه از مقالاتی که نوشتم:
• 7 درسی که با تبدیل شدن به قهرمان هنرهای رزمی آموختم
• 3 درسی که از مادر یک متخصص جسور روابط عمومی آموختم
• 5 درس ایجاد ارتباط که از والدینم آموختم

تهیه فهرست مطالبی که از رویدادهای مختلف آموخته اید، بسیار ساده است.
10. تکنیک «3 اشتباه»
وقتی در عنوان مقاله به اشتباهات اشاره می کنید، ناخودآگاه توجه خواننده را جلب می کنید. مردم با خودشان فکر می کنند، «آیا من این کار را درست انجام می دهم؟ بهتر است موضوع را پیگیری کنم و بفهمم!»
سعی کردیم در این مقاله به 10 تکنیک فوری و جذاب برای نوشتن مقالات اشاره کنیم. به یاد داشته باشید، هر نویسنده محتوایی قلمی بی نظیر برای خلق محتوا دارد، سعی کنید این قلم جادویی را در وجود خود کشف کنید. در نهایت پیشنهاد می کنم مقاله تولید محتوا چیست؟ را مطالعه کنید، تا درک بهتری از محتوا داشته باشید.

منبع:

https://aigitali.com/instant-and-attractive-template-writing-article/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۹:۱۵
احسان رئیسی

 

اصلی ترین مهارت های فنی متخصصان حوزه مارکتینگ
سئو (SEO)
تحلیل داده (Data analysis)
کپی رایتینگ (Copywriting)
تحلیل رفتار کاربر  (Behavioral analysis)
مارکتینگ آتومیشن (Automation)
در بخش دیگری از این مطالعه مهم ترین مهارت های نرم که متخصصان مارکتینگ به آن نیاز دارند نیز ذکر شده اند. منظور از مهارت های نرم تخصص های غیر فنی و مواردی از قبیل توانایی برقراری ارتباط صحیح، کار گروهی و غیره است. به گفته مایکروسافت یک نیروی مارکتینگ در سال های پیش رو باید این قابلیت ها را داشته باشد:

مهارت های نرم متخصصان مارکتینگ
خلاقیت (Creativity)
فروتنی (Humility)
همدلی (Empathy)
تطبیق پذیری (Adaptability)
شفافیت (Transparency)
برخی از این مهارت ها ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، برای مثال یک متخصص سئو باید توانایی تحلیل داده را داشته باشد چرا که تفسیر داده ها در ارزیابی میزان موفقیت پروژه بهینه سازی سئو اهمیت بالایی دارد. از طرف دیگر در صورت تسلط به تحلیل رفتار می توان نه تنها به اعمال کاربران، بلکه به دلیلی که پشت رفتار آنها نهفته نیز پی برد.

مهمترین از همه این  تولید محتوا است چرا که موتورهای جستجو نتایج را معمولا بر اساس محتوا رده بندی می کنند. بنابراین متخصص مارکتینگ با تولید یا خلق محتوای کارhمد و مفید می تواند کاربر را در سایت نگاه داشته و ToS را بالا ببرد. عکس این موضوع هم صادق است و در صورت عدم انتشار محتوا یا ارائه محتوای بی کیفیت کاربر رغبتی برای ورود به سایت نخواهد داشت.

دیگر ترندهای مهم مارکتینگ
مایکروسافت در گزارش خود علاوه بر مهارت های مارکتینگ به معرفی ترندهای دیگر نیز پرداخته که شامل تغییرات در روش های تبلیغات و جستجو می شود.

تبلیغاتی که به صفحه وب ختم نمی شوند
در این گزارش از احتمال ظهور شکل جدیدی از تبلیغات سخن به میان آمده که کاربران را به صفحه خاصی هدایت نمی کنند بلکه چند گزینه را پیش روی وی قرار داده و بر اساس انتخاب کاربر تعاملاتی را صورت می دهند.

ادغام راهکارهای تبلیغاتی
از نظر ردموندی ها پلتفرم های دیجیتال به ادغام و یکپارچه سازی تبلیغات در موتور جستجو، تبلیغات همسان و بنری روی می آورند.

جستجوی تصویری
ترند دیگری که طی سال جاری فراگیر می شود، جستجو از طریق تصویر به جای متن است.

منبع:

https://aigitali.com/seo-microsofts-most-important-marketing-skill/

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۴۹
احسان رئیسی

 


تولید محتوا یا ایجاد محتوا، فرآیند تولید ایده‌های موضوعی است که به شخصیت خریدار شما متوسل می‌شوند، محتوای نوشتاری یا بصری حول آن ایده‌ها ایجاد می‌شوند و این اطلاعات را به عنوان یک تولید محتوای متنی وبلاگی، تولید محتوای ویدئویی، تولید محتوای تصویری و اینفوگرافیک (infographic) و یا فرمت‌های دیگر در دسترس مخاطب قرار می‌دهند.

چرا تولید محتوا مهم است؟
تولید محتوا، یک عمل بازاریابی نهایی ورودی است. زمانی که محتوا را ایجاد می‌کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را به مخاطبین خود ارائه می‌دهید، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جلب می‌کنید، و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می‌کنید.
شما همچنین در حال ایجاد یک سرمایه‌گذاری عمده برای شرکت تان هستید، همانطور که آمار مربوط به بازاریابی محتوا نشان می‌دهد:

بازاریابی محتوا منجر به 3X برابر بازاریابی سنتی می شود و 62٪ هزینه کمتر نیز دارد.
SMB هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند 126٪ بیشتر از آنچه که نمی کنند دریافت می کنند.
SMB :SMB مخفف (small- and medium-sized businesses) مربوط به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است؛ ترکیب با واژه “بازاریابی”، به روشی خاص برای فروش محصولات و یا خدمات شما به کسب‌وکار کوچک و متوسط، و برخلاف شرکت‌های بزرگ اشاره دارد. این فروش به کسب‌وکار شامل استراتژی‌های بازاریابی و تکنیک‌هایی است که نیازهای منحصر به فرد شرکت‌های کوچک و متوسط را برطرف می‌کند. این نیازها اغلب نه براساس اندازه شرکت بلکه در عدم تخصص آن در عملکردهای کسب‌وکار خاص هستند.
61٪ از خریدهای آنلاین نتیجه مستقیم مشتری ایست که مطالب وبلاگ شما را می خواند.
شرکت‌هایی که 16+ پست وبلاگی در هر ماه منتشر می کنند، نسبت به شرکت‌هایی که چهار یا کمتر پست در هر ماه منتشر می‌کنند، 3.5 برابر ترافیک بیشتر جذب  می‌کنند.
تولید محتوا برابر رشد کسب‌وکار است. پس بیایید با استراتژی محتوایی خود را شروع کنیم.

برنامه ریزی و استراتژی محتوا
شما شروع به ساخت یک خانه بدون طرح اولیه، یک مجسمه بدون طرح، یا شرکت بدون یک بیانیه ماموریت، نخواهید کرد. بنابراین، نباید بدون یک برنامه تولید محتوا وجود داشته باشد. در غیر این صورت خطر می‌کنید که از هدف خود منحرف شوید.

یک استراتژی محتوا شامل همه چیز ، از نام تجاری و لحن گرفته، تا اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ می کنید. درنهایت مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد. بیایید به نحوه ایجاد برنامه محتوا خود بپردازیم، قدم به قدم.

اهداف محتوای خود را تنظیم کنید
برای آموزش تولید محتوا باید مشابه یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی محتوا شما در جهت اهداف بازاریابی‌تان باشد (که باید از اهداف شرکت شما محسوب شود). تا زمانی که اهداف‌تان SMART باشند، می‌تواند به جذب بازدید کننده بیشتر به سایت‌تان تا تولید بیشتر منجر شود؛ نمونه‌ای از این نوع هدف، افزایش ترافیک ارگانیک به وبلاگ در سه ماهه بعدی به اندازه ۲۵٪ است.
پس از مشخص کردن این موضوع، هر یک از مطالب ایجاد شده، باید با هدف‌تان مطابقت داشته و در کسب نتیجه دلخواه‌تان، مشارکت داشته باشد.
در مجموع، بهتر است از اهداف خود شروع کنید سپس محتوای‌تان را تولید نمایید.

ساخت پرسونای خریدار
ساختن یک استراتژی محتوا، بیشتر از آن است که تنها به این فکر کنید، می‌خواهید چه نوع محتوایی ایجاد نمایید. ابتدا باید بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید، چگونه می‌خواهید با آنها حرف بزنید و کجا آنها را پیدا خواهید کرد. نکته کلیدی در ابتدا یک تولید محتوا موفقیت آمیز، این است که هر خواننده‌ای احساس کند که به طور مستقیم و شخصی با آنها صحبت می‌کنید.

تنها راه برای انجام این کار، صمیمی بودن با بازدید کنندگان و مشتریان است. شما باید آنها را مانند دوست قدیمی خود بشناسید. باید از موانع، نقاط درد، چالش‌ها و ترس های آن‌ها آگاه باشید. به همین ترتیب، می‌توانید بهترین نتیجه ممکن، راه حل رؤیایی و بزرگترین خیالات آنها را درک کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که شما در حال بازاریابی با انسان‌هایی هستید که می‌خواهند احساس ارتباط داشته باشند.
در حالت ایده آل، می دانید و می‌توانید مستقیماً با هر فردی که از وب سایت شما بازدید می‌کند، صحبت نمایید اما نمی‌توانید این کار را عملی کنید. به نظرتان راه حل چیست؟ باید یک پرسونای خریدار ایجاد کنید.

در آموزش تولید محتوا آنچه اهمیت دارد این است که پرسونای خریدار شما، شخصی است که می‌خواهید با محتوای‌تان به آن برسید. این شخصیت نیمه داستانی به عنوان نماینده مخاطب هدف‌تان، یعنی افرادی که به احتمال زیاد از پیام‌تان سود می‌برند و مشتری می‌شوند، خدمت می‌کند.

ایجاد یک شخصیت خریدار نیاز به کمی تحقیق، برخی از حدس‌ها و ترفندها دارد. اما نتیجه نهایی، یک تصویر واضح از شخصی است که می‌خواهید به بازار عرضه کنید و کسی که با خوشحالی محتوای شما را استفاده کند.

تکیه کردن به سفر خریدار
اگر تا به حال سردرد داشته‌اید، اولین کاری که احتمالاً انجام داده‌اید تلاش برای کشف علت آن بوده است. شاید شما دچار کمبود آب بدن یا کمبود کافئین شده‌اید یا شاید بیمار بوده‌اید. بعد از تشخیص مشکل، به سمت راه حل‌ها حرکت خواهید کرد، مثلاً مقداری آب بنوشید، یک اسپرسو بگیرید یا یک دارو مصرف کنید.

سرانجام شما بین راه حل‌ها تصمیم می‌گیرید: یک لیوان آب یخ یا آب قند؟ چای یا قهوه؟ قرص؟ امیدوارم سردرد شما فروکش کند و بتوانید روز خود را طی کنید.

این نمایشی از سفر خریدار در آموزش تولید محتوا است. هر یک از چشم اندازهای شما، مسیری را برای رسیدن به راه حل دنبال می‌کند، آن مسیر شامل مراحل آگاهی، توجه و تصمیم گیری است. اما هر یک از چشم اندازهایتان در بخش‌های مجزا از این سفر قرار می‌گیرد، بنابراین مهم است که از مطالب‌تان برای جذابیت در هر مرحله استفاده کنید.

با تولید محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار، شما مطمئن می‌شوید که هیچ بازدید کننده‌ای شکاف‌ها را نمی‌بیند و هر شخصی که به سایت‌تان می‌آید، این احساس را دارد که اطلاعات مرتبط و مفیدی را دریافت می‌کند.

بهتر است یک فرمت برای محتوای خود انتخاب کنید تا متناسب با هر مرحله از سفر خریدار باشد. یک بازدید کننده جدید در مرحله آگاهی، نمایشی زنده از محصول شما را نمی‌خواهد اما آنها یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را که به آنها کمک کند تا مشکل‌شان را بهتر بشناسند، می‌خوانند.

در مرحله تصمیم گیری، نیاز به دانستن همه راه حل‌های ممکن نیست، آن‌ها به مشاوره یا نمایشی نیاز دارند که نشان می‌دهد محصول شما راه حل مناسبی برای آنها است. سعی کنید همیشه مخاطب خود را در این مرحله قرار دهید. در اینجا راهنمای بهترین قالب‌های محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار وجود دارد:

مرحله آگاهی (Awareness): ارسال پست وبلاگی، چک لیست موردی، فهرست برنامه‌ها، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، بازی، مسابقه
مرحله توجه (Consideration): پادکست، وبینار، ماتریس مقایسه، الگو
مرحله تصمیم گیری (Decision): نسخه نمایشی، آزمایش رایگان، راهنمای محصول، مشاوره، کوپن تخفیف
حسابرسی کردن محتوای تولید شده
این که آیا شما برای مدتی بدون هیچ جهت مشخصی محتوا تولید کرده یا اینکه یک استراتژی را دنبال کرده‌اید، هر بخش بازاریابی می‌تواند از یک حسبرسی محتوا بهره مند شود. فقط به این دلیل که شما با یک استراتژی کاملاً مشخص شروع نکردید، به این معنی نیست که محتوای شما قبلاً در یک متن قرار نگرفته باشد.

حسابرسی محتوا در آموزش تولید محتوا صرفاً کارهایی را که قبلاً انجام داده‌اید، موجود می‌کند سپس آن را مرتب کرده تا بتوانید در برنامه محتوا جدیدتان، مورد استفاده قرار دهید. این روند ممکن است شامل نوشتن مجدد مقاله شود یا امکان دارد شکاف‌هایی را که باید پر از محتوا باشند که برای پرسونای شما و مرحله سفر مخاطبان‌تان جذاب است را نشان دهد. در اینجا نحوه انجام حسابرسی محتوا آورده شده است:

تمام مطالب خود را در صفحه گسترده‌ای جمع کنید.
ستون‌هایی را برای کلمات کلیدی مورد نظر، پرسونای خریدار، مرحله سفر خریدار، قالب و موضوع اصلی ایجاد نمایید سپس این موارد را برای هر قطعه محتوا پر کنید.
ستون‌ها را برای اندازه گیری های کلیدی خود، مانند نمایش صفحه، اشتراک گذاری‌ها، درگیری مخاطبان و غیره اضافه کنید.
سرانجام هر پست (با استفاده از نکات برجسته یا ستون دیگر) را توسط آن دسته از مواردی که به خوبی انجام می‌دهند یا نیاز به پیشرفت دارند، باید بازنویسی کنید یا می‌توانید با یک پست دیگر ادغام نمایید.
در حالی که ممکن است یک حسابرسی محتوا، خسته کننده به نظر برسد اما تمام کارهای دستی ارزش افزایش ترافیک و هدایت را دارند. به علاوه، می‌توانید یک طرح تأیید شده را پیش ببرید.

انتخاب فرمت تولید محتوا
آن پرسونای خریدار را که ایجاد کردید به خاطر دارید؟ شما برای آنها محتوا تولید می‌کنید. این بدان معنا است که شما باید مطالب را در قالبی تهیه نمایید که، بتواند به راحتی و با لذت از چشم انداز شما استفاده شود.

فرمی که انتخاب می‌کنید، ممکن است یک پست وبلاگی، ویدئو، نمایش به صورت اسلاید، گرافیکی، اینفوگرافی، کتاب الکترونیکی، پادکست یا مواردی باشد که ذهن خلاق‌تان می‌تواند آنها را تصور کند. تا زمانی که به پرسونای شما خدمت کنند، از نظرتان خوب خواهد بود.

همچنین لازم نیست برای هر قطعه از محتوایی که تولید می‌کنید، به یک قالب بچسبید اما باید بتوانید محتوا – به هر شکلی که باشد – را بر روی یک کادر ثابت تولید کنید. منظور من این است که یک سری پادکست‌ها می‌توانند یک تاکتیک عالی در بازاریابی باشند اما اگر منابع خود را حفظ کنید (صبر کنید) و به آن بچسبید، ممکن است برای وبلاگ‌تان مسیر بهتری باشد. هنگام انتخاب قالب محتوای خود از این سؤالات به عنوان راهنما استفاده کنید:

سفر این خریدار برای چه مرحله‌ای است؟
استفاده این محتوا برای مخاطبان شما چقدر آسان است؟
پرسونای شما، کجا وقت خود را بصورت آنلاین می‌گذراند؟
چه قالبی را می‌توانید بطور مداوم ایجاد کنید؟
آیا می‌توانید این محتوا را در سطح باکیفیت که رقابتی است تولید کنید؟
درحالت کلی به یاد داشته باشید، 4 قالب اصلی تولید محتوا می‌توانیم برای مخاطبان‌مان تولید کنیم، که بسته به نوع کسب و کار و تعامل کاربران‌تان می‌تواند همه موارد یا برخی از این موارد باشد:

تولید محتوای متنی
تولید محتوای تصویری و گرافیکی
تولید محتوای صوتی (پادکست)
تولید محتوای ویدئویی
.هر یک از این قالب‌های محتواهایی می‌تواند در راستای اهداف بازاریابی محتوای برند شما مفید باشد

پروموت کردن محتوای خلق شده
چه فایده‌ای دارد، اگر کسی نبیند که این همه محتوای عالی ایجاد می‌کنید؟ در دنیای واقعی، هر زمان که یک پست جدید منتشر می‌کردید، گروه زیادی از مردم به سایت شما مراجعه می‌کردند. در واقعیت – به ویژه هنگامی که تازه کار را شروع کرده‌اید- لازم است افراد را به استفاده از مطالب‌تان و حتی ارسال آنها در فضای آنلاین خودشان جلب کنید.

از این رو، در آموزش تولید محتوا، تبلیغ محتوا به همان اندازه که محتوایی را تولید می‌کنید برای استراتژی شما مهم است. برنامه تبلیغاتی‌تان باید توسط پرسونای شما هدایت شود؛ وقت‌شان را آنلاین می‌گذرانند؟ در چه ساعات روز از یک بستر خاص استفاده می‌کنند؟ چند بار می‌خواهند محتوای شما را ببینند؟ چگونه دوست دارند محتوایی را استفاده کنند؟ ارتقاء محتوا به میزان متوسط متفاوت است و برای هر کدام قوانین خاصی وجود دارد.

     1. شبکه‌های اجتماعی
در حالی که رسانه‌های اجتماعی، ابزاری برای ایجاد روابط هستند، می‌توان از آنها برای تبلیغ محتوا نیز استفاده کرد. همه چیز به یافتن تعادل مناسب بین خود تبلیغ، به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و سرگرمی بستگی دارد. فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، یوتیوب و … همه رسانه‌های خوبی برای تولید و به اشتراک گذاری مطالب مرتبط هستند. نکته کلیدی در تغییر آن محتوا برای متناسب سازی با هر پلتفرم است.

     2. بازاریابی ایمیلی
ایمیل یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به مخاطبان است، به خصوص در تبلیغ محتوا؛ به دلیل این که هرکسی در لیست ایمیل‌تان باشد، شنیدن مطالب شما را انتخاب کرده و همچنین شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که پیام‌هایتان را دریافت می‌کنند.

با این وجود، بهتر است با ارسال محتوا مرتبط به لیست‌های تقسیم شده، نرخ بازده خود را بهبود بخشید؛ به این معنی که مخاطبان‌تان، مشتاق خواندن همه چیزهایی هستند که شما با راه‌های مختلفی برای آنها ارسال می‌کنید.

     3. پروموت کردن با استفاده از تیلیغات کلیکی
پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) به شما کمک می‌کند تا مطالب خود را در مقابل مخاطبان جدید از طریق تبلیغات هدفمند و پولی دریافت کنید. این تبلیغات می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو یا وب سایت‌های دیگر اجرا شوند.

هنگامی که پرسونای خریدار خود را تعیین می‌کنید، می‌خواهید مسیر پولی را طی نمایید تا در جهت هدف قرار دادن افراد بی علاقه، هدر نرود. وقتی مخاطبان خود را پایین بیاورید، ارتقاء هزینه می‌تواند یک نرخ بازگشت سرمایه (ROI) عالی به بار آورد.

     4. هم نشری محتوا (Syndication)
تبلیغ محتوای شما از طریق کانال‌های معتبر شخص ثالث، راهی عالی برای ایجاد مخاطب است. هم نشری محتوا، آموزش تولید محتوا، می‌تواند مخاطب بیشتری برای شما فراهم کند که در غیر این صورت تنها با تلاش خودتان نمی‌توانید به آن مخاطبان دست یابید.

تغییر شکل محتوا
هنگامی که محتوا را مجدداً مورد استفاده قرار می‌دهید، دوباره از چیزی استفاده می‌کنید که مدت زمان زیادی را صرف تولید و تبدیل آن در قالب‌های مختلف کرده‌اید تا بتوانید استفاده بیشتری از آن داشته باشید.

به عنوان بازیافت به آن نگاه کنید. شما می‌خواهید برای تولید محتوا خود در مقابل مخاطبان‌تان زمان کمتری را صرف نمایید. به عنوان مثال، آن پست وبلاگ که شما در مورد آمار بازاریابی نوشتید نیز می‌تواند به عنوان یک اینفوگرافیک عالی یا حتی یک ویدیو مورد استفاده قرار بگیرد. اگر چیزی را با یک قالب ایجاد کرده‌اید، سعی کنید با تمام روش‌های دیگری که می‌توانید آن اطلاعات را به همان اندازه مؤثر نمایید، استفاده کنید.

فرآیند تولید محتوای حرفه‌ای
شاید شما اطلاعات منحصر به فردی در مورد کسب و کارتان داشته باشید، اما آیا می‌دانید چگونه آن را ارائه دهید؟ آیا با انواع نگارش آشنا هستید؟ دسته‌بندی متون را چطور، می‌شناسید؟ اگر تاکنون با مواردی از این دست برخورد نکرده‌اید و نمی‌دانید چگونه به واسطه تولید محتوای با کیفیت مخاطب را جذب خود کنید، بهتر است در ابتدا با اصول تولید محتوا آشنا شده و بعد در این مسیر قدم بگذارید. در واقع شما باید تکلیف را با خودتان روشن کنید که چه محتوایی می‌خواهید، برای چه مخاطبانی می‌نویسید و در چه فضایی منتشر می‌کنید. در این صورت می‌توانید تصمیمات درستی هنگام تولید محتوای خود بگیرید.

ما بازاریابان مشغول کار هستیم. وقت‌مان را برای سیستم‌های ناکارآمد هدر نمی‌دهیم. به همین دلیل برای هر کاری که قصد انجام آن را داریم، فرآیندی ایجاد می‌نماییم. ما در تولید محتوا، سیستمی را ابداع می‌کنیم، آن را تا زمانی که کار کند، بیرون می‌کشیم؛ سپس سیستم ایجاد شده را بارها و بارها تکرار می‌کنیم تا نتیجه مورد نظرمان را بدست آوریم.

در مورد هر کمپین بازاریابی که تاکنون ایجاد کرده‌اید، فکر کنید مانند وبینار، پاسخگوی خودکار، بررسی‌ها. هر کدام از آنها یک فرایند داشتند. تولید محتوا هیچ تفاوتی ندارد. این مراحل را برای تولید محتوا، حذف کارهای حدس زده و ایجاد فضای ذهنی خلاقانه دنبال کنید.

     1. تحقیق کلمات کلیدی در سئو
ایجاد پرسونای خریدار، به احتمال زیاد به شما ایده‌هایی می‌دهد تا بدانید درباره چه موضوعاتی بنویسید و بفهمید مخاطبان‌تان چه سؤالاتی دارند که این یک شروع عالی محسوب می‌شود. حال باید اطمینان حاصل کنید که آیا این ایده‌ها می‌توانند در مقیاس بزرگتر برای مخاطبان بیشتر اعمال شوند. مطمئناً نوشتن یک پست وبلاگ برای یک فرد مجزا بسیار عالی خواهد بود اما این به نوعی هدر دادن انرژی است.

تحقیق کلمات کلیدی سئو محور در آموزش تولید محتوا، حجم جستجوی یک عبارت خاص از کلمات کلیدی را به شما نشان می‌دهد و آیا ارزش ایجاد سرمایه گذاری در ایجاد بخشی از مطالب پیرامون آن را دارد یا خیر.

یک راه خوب برای تحقیق در مورد کلید واژه‌ها، نوشتن سؤالاتی است که احتمال دارد پرسونای خریدار شما بر اساس آن موانع و اهداف باشد. سپس در مورد کلمات کلیدی مرتبط با سؤال‌ها تحقیق کنید تا ببینید افراد به اندازه کافی، آن‌ها را جستجو می‌کنند یا نه.

یک قانون کوچک این است که کلمات کلیدی قابل دسترس را هدف‌تان قرار دهید، به این معنی که حجم جستجوی ماهانه داشته باشید و کلمات کلیدی مشکلی که در دامنه قلمرو محتوا شما قرار می‌گیرند را شناسایی کنید. اگر وبلاگ نویسی را به تازگی شروع کرده‌اید، هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقابتی برای شما مناسب نیست.

قبل از اینکه جلوتر برویم، بهتر است یک توضیح سریع و مناسب از سئو در تولید محتوا ارائه کنیم:

یکی از عوامل مهمی که به شما کمک می‌کند در موتورهای جستجوگر رتبه یابید، قدرت دامنه است. شما با تعداد سایت‌های خارجی که به محتوای شما لینک دارند، قدرت دامنه خود را به مراتب افزایش می‌دهید. برای این که این اتفاق بیفتد، باید یک کتابخانه بسیار بزرگ از محتوا داشته باشید که به اندازه کافی با استناد به آن باشد.

این بدان معنا است که هر چه مدت زمان نوشتن مطالب با کیفیت بالا، طولانی‌تر باشد، قدرت دامنه شما پرقدرت‌تر است و رتبه بندی آن برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی که باعث می‌شود شما را در صفحه اول Google قرار دهد، آسان‌تر است.

اگر هنوز کاملاً در نتایج ابتدایی گوگل حضور ندارید، بهترین کار برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم کم و با حداقل مشکل در کلمات کلیدی است (ما در حال صحبت کردن ۲۰۰-۱۰۰۰ سرچ ماهانه هستیم). این بهترین موقعیت برای شما محسوب می‌شود تا بتوانید رتبه بندی بهتری برای کلمات کلیدی داشته باشید و مطالب‌تان را به افراد بیشتری ارائه دهید.

چند روش برای انجام تحقیق کلمات کلیدی‌تان وجود دارد:

از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی، مانند KWFinder، keywordtool، Alexa، google.at و… استفاده کنید.
کلمه کلیدی خود را در یک موتور جستجو تایپ کنید و آنچه را که نشان می‌دهد، یادداشت کنید.
بخش جستجوهای مرتبط را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) بررسی کنید.
     2. ایده پردازی
حالا که کلمات کلیدی را برای هدف‌تان تعیین کرده‌اید، وقت آن است که در آموزش تولید محتوا، ایده‌های محتوا را مانند طوفان مغزی ایجاد کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که بهترین راه برای سازماندهی محتوا، استفاده از مدل خوشه‌ای (topic clusters) است، به این معنی که شما یک صفحه ستونی بلند و کامل را بر اساس یک کلمه کلیدی ایجاد می‌کنید سپس محتوایی که تولید کرده‌اید را به این زیر موضوع‌ها پیوند می‌دهید.

مدل خوشه‌ای طوفان مغزی را بسیار ساده‌تر می‌کند، زیرا اکنون شما ساختار مشخصی را دنبال می‌کنید. شما می‌توانید از کلید واژه اصلی خود برای ایجاد یک بخش ستونی (pillar piece) استفاده کنید تا آن موضوع را به صورت عمیق پوشش دهد. سپس می‌توانید مطالب کوتاه‌تری را تولید کنید -اینفوگرافیک ها، پست‌های وبلاگ، قالب‌ها- که به مخاطبان شما کمک می‌کند تا عمیق‌تر با موضوع ارتباط برقرار کنند و کلمات کلیدی بلندتری را هدف‌شان قرار دهند.

در تولید محتوا اگر به دنبال ایده‌های خود هستید، بهتر است از کتاب‌هایی که خوانده‌اید، مطالعات مربوط به صنعت‌تان، سایت‌های رقیب خود یا جستجوی مرتبط با SERPها، کمک بگیرید. هنگامی که همه ایده‌های خود را روی کاغذ آوردید، می‌توانید تقویم محتوا خود را توسعه دهید و شروع به انجام کار کنید.

     3. نوشتن محتوا
نحوه ویرایش کار خودتان (یا دیگران) یک روند بسیار ذهنی است. ممکن است بخواهید همان لحظه ویرایش کنید یا چند روز صبر نمایید و محتوای‌تان را بدون چشمان خسته مرور کنید. شما احتمال دارد اهمیت زیادی به دستور زبان دهید یا یک قطعه محاوره‌ای را به عنوان هدف‌تان انتخاب کنید.

در هر صورت، در تولید محتوا بعضی از موارد وجود دارد که شما باید به آنها هنگام ویرایش توجه نمایید، از جمله بیانی فعال، زبانی واضح، جملات کوتاه و فضای سفید. بهتر است از یک همکار یا مدیر نیز برای بررسی محتواهای‌تان کمک بگیرید.

هر چه که باشد، فرآیند ایجاد برخی دستورالعمل‌های بسیار مشابه را دنبال می‌کند:

برای پرسونای مخاطب‌تان بنویسید. از صدای آن‌ها، حسن تعبیر آن‌ها، حتی شوخی‌شان برای ساخت قطعه‌ای که طنین‌انداز شود، استفاده کنید.
از عناوین، توضیحات متا و سایر تیزرها برای مجبور کردن مخاطبان خود برای خواندن مطالب خود استفاده کنید. منافع مطالب خود را درست در این عنوان‌ها قرار دهید تا به آنها اطلاع دهید که چرا باید آن را بخوانند.
چیزی منحصر برای فرد ایجاد کنید. به سادگی اطلاعاتی را که از قبل در آنجا وجود دارد را فاش نکنید. برای تاکید بر نکات خود به سبک منحصر به فرد اشاره کنید و یا به تحقیقات جدید اشاره کنید.
به یک ایده بچسبید و از مطالب خود برای تقویت آن استفاده کنید. خواننده خود را با ادامه دادن به حاشیه‌ها یا تلاش برای توضیح چندین مضامین نیمه مرتبط در یک قطعه گمراه نکنید.
با صدای خود صادق باشید. اگر اینگونه صحبت نمی کنند، سعی نکنید مخاطب خود را با نثر فصیح یا لغات گسترده تحت تأثیر قرار دهید.
مختصر و واضح باشید. شما می خواهید مخاطب شما با شما ارتباط برقرار کند و از محتوای شما ارزش بگیرد … و لازم نیست که استعاره ها یا استعاره های گیج کننده را جستجو کنید.
     4. ویرایش کردن محتوا
نحوه ویرایش کار خودتان (یا دیگران) یک روند بسیار ذهنی است. ممکن است بخواهید همان لحظه ویرایش کنید یا چند روز صبر نمایید و محتوای‌تان را بدون چشمان خسته مرور کنید. شما احتمال دارد اهمیت زیادی به دستور زبان دهید یا یک قطعه محاوره‌ای را به عنوان هدفتان انتخاب کنید.

در هر صورت، در تولید محتوا بعضی از موارد وجود دارد که شما باید به آنها هنگام ویرایش توجه نمایید از جمله بیانی فعال، زبانی واضح، جملات کوتاه و فضای سفید. بهتر است از یک همکار یا مدیر نیز برای بررسی محتواهای‌تان کمک بگیرید.

     5. بارگذاری محتوا
اکنون که محتوا شما آماده است، باید آن را در جایی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری است که میزبان آن محتوای دیجیتالی بوده و به شما این امکان را می‌دهد که آن را در وب سایت خود (یا هر جای دیگری در وب) نمایش دهید.

فایده CMS این است که تمام محتوای شما را به هم متصل کرده و آن را در یک مکان ذخیره می‌کند. بنابراین می‌توانید به راحتی با استفاده از لینکی آنها را به صفحه وبلاگ‌تان یا ایمیل‌تان ارتباط دهید. همچنین می‌توانید نتایج کلیه مطالبی را که برای یک کمپین خاص ایجاد کرده‌اید (که می‌تواند به حسابرسی محتوا کمک کند) تجزیه و تحلیل کنید. CMS شما را از داشتن سیستم بازاریابی محتوای منفصل، حفظ می‌کند.

    6. انتشار محتوا
انتشار مطالب به سادگی با کلیک کردن روی یک دکمه است. بنابراین چرا یک بخش را در آن می‌گنجانید؟ زیرا همیشه اینطور نیست. می‌توانید مطالب خود را بلافاصله پس از بارگذاری منتشر کنید یا با انتظار برای رسیدن زمان مطلوب، تأثیر آن را به حداکثر برسانید.

اگر تازه کار را شروع کرده‌اید، کلیک بلافاصله برای انتشار محتوا، احتمالاً مخاطبان شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. اما اگر یک برنامه انتشار منظم، مانند ارسال یک پست جدید در هر چهارشنبه را دارید و مخاطبان شما انتظار انتشار پست در روز چهارشنبه را داشته باشد، حتماً آن را مشاهده می‌کنند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، انتشار مطابق روندها یا رویدادهای حساس به زمان است. به عنوان مثال، اگر درباره تعطیلات ملی یا رویدادهای جاری محتوا تولید می‌کنید، بهتر است آن محتوا را در زمان‌های مشخصی منتشر کنید. CMS به شما این امکان را می‌دهد تا پست‌ها را برای زمان‌های مشخصی برنامه ریزی کنید سپس فراموش نمایید چرا که به صورت خودکار، محتوا را منتشر می‌کند.

ابزارهای تولید محتوا
در حالی که CMS به شما در مدیریت محتوای‌تان کمک می‌کند، نمی‌تواند در تولید آن نقشی داشه باشد. در اینجا ابزارهای تولید محتوا مفیدی را معرفی خواهیم کرد. این موارد به ویژه در صورتی مفید است که نتوانید از کسی برای تولید محتوا کمک بگیرید و مجبور باشید به تنهایی آن را انجام دهید. از GIF گرفته تا اینفوگرافیک، این ابزارهای تولید محتوا به شما کمک می‌کنند، بدون توجه به اینکه چه نوع محتوایی را تولید می‌کنید مانند یک فرد حرفه‌ای در تولید محتوا به نظر برسید.

Canva در ایجاد طرح‌هایی زیبا برای هر پلتفرم، از تبلیغات اجتماعی گرفته تا فیسبوک، پوشش تصاویر تا اینفوگرافیک ها به شما کمک کند. این نرم افزار دارای قالب‌های زیبایی شناختی است که می‌توانید با استفاده از آن رنگ‌ها، تصاویر و متن‌ها را به صورت رایگان تنظیم کنید.
Giphy، گیف ها را جایگزین ایموجی ها می‌کند، به همین دلیل یک روش قابل قبول برای ارائه محتوا محسوب می‌شود. Giphy به شما این امکان را می‌دهد میلیون‌ها GIF از قبل ایجاد شده را در پایگاه داده خود، جستجو کنید یا حتی خودتان یک گیف جدید بسازید.
Vidyard یک سیستم عامل میزبانی ویدیو بوده که برای بازاریابان ساخته شده است. این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیو خود را با اضافه کردن دکمه‌های لایه، متن یا دکمه‌های CTA، تست اسپلیت، رونویسی و ویژگی‌های سئو سفارشی کنید.
SurveyMonkey یک پلتفرم ایجاد نظرسنجی است. چرا احتمال دارد که به چنین چیزی احتیاج داشته باشید؟ زیرا یک بازاریاب خوب می‌داند که بازخورد مشتری برای یک کمپین بازاریابی کارآمد، بسیار مهم است.
MakeMyPersona یک ابزار بسیار خوب خود هاب اسپات است که به شما در روند ایجاد پرسونای خریدار کمک می‌کند. می‌توانید یک سندی را به عنوان مرجع در کل فرآیند تولید محتوا، تولید کنید.
Anchor ابزار پادکست برای مبتدیان است. این برنامه رایگان بوده و به شما امکان می‌دهد تا قسمت‌های نامحدود را ضبط و ذخیره کنید و می‌توانید به راحتی در هر پلتفرمی آن را بارگذاری نمایید.
طراحی برنامه تولید محتوا
محتوا در همه جا وجود دارد اما کسب موفقیت به توانایی شما در تطبیق آن با شبکه‌ای که در آن محتوا را منتشر می‌کنید، بستگی دارد. یک محتوا برای تمامی شبکه‌های اجتماعی –با پلتفرم‌های متفاوت- مناسب نیست. محتوای شبکه‌های اجتماعی با محتوای وبلاگ متفاوت است و هردو آنها، متفاوت از محتوای وب سایت هستند. بنابراین شما باید بدانید که چگونه محتوای‌تان را با مخاطبان‌تان همسو کنید.

اکنون برای به اشتراک گذاشتن محتوای‌تان در پلتفرم‌های مختلف، می‌خواهیم به بعضی از دستورالعمل‌ها اشاره کنیم.

محتوای شبکه های اجتماعی
تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی در آموزش تولید محتوا یک هنر است. همچنین با دارا بودن ۲٫۶ میلیارد کاربر که در این پلتفرم‌ها در سراسر جهان وجود دارد، بسیار ارزشمند هستند. به علاوه، کسی که شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کند، شما را دوست دارد و به آنچه می گویید، علاقه دارد. بنابراین مخاطبان مشتاقی دارید که آماده هستند تا با محتوای‌تان درگیر شوند. در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد محتوا در برخی شبکه‌های اجتماعی محبوب ارائه شده است.

فیسبوک: می‌توان برای ایجاد اجتماعات کوچک از طریق گروه‌هایی در فیسبوک یا اشتراک گذاری در میان مخاطبان زیاد از صفحات فیسبوک استفاده کرد. هنگامی که صحبت از به اشتراک گذاری محتوا می‌شود، سؤالات و فیلم‌ها، بیشترین درگیری را برای کاربر ایجاد می‌کند.
اینستاگرام: برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با کیفیت بالا و فیلم‌های کوتاه با زیرنویس، بهترین گزینه است. هشتگ ها تا زمانی که به حساب و برندتان مربوط باشند، در این پلتفرم به خوبی کار می‌کنند. استوری اینستاگرام روش جدیدی برای تعامل با طرفداران‌تان از نظرسنجی سریع گرفته تا پاسخ به سؤالات، لایو و… شامل می‌شود.
یوتیوب: ۱٫۳ میلیارد کاربر دارد. برخی از موفق‌ترین مطالب موجود در این پلتفرم، نحوه راهنمایی، vlog ها، بررسی محصولات و فیلم‌های آموزشی است.
توئیتر: بهترین شیوه‌های استفاده از توییتر، شامل پیام‌های کوتاه، تصاویر پشتیبان، هشتگ های مربوطه و توییت کردن مجدد است. مطمئناً پاسخ مخاطبان‌تان، روشی عالی برای دیده شدن پست‌هایتان محسوب می‌شود.
محتوای وب سایت
در تولید محتوا، محتوای وب سایت باید روی سه چیز متمرکز باشد: پرسونای شما، کلمات کلیدی مورد نظر و راه حل‌هایتان. برخلاف محتوای وبلاگ، به کپی در وب سایت‌تان نیاز دارید تا بازدید کنندگان را به روشی منسجم و طبیعی به آنچه می‌خواهند، برسانید. بهتر است به محتوای وب سایت، همانند نقشه‌ای برای محصول‌تان نگاه کنید.

مراقب باشید که بازدید کنندگان را از طریق فیدهای شبکه‌های اجتماعی و سایر عناصر منحرف کننده، از وب سایت‌تان دور نکنید. پس از جذب مشتری باید تمام تلاش خود را برای نگه داشتن آنها انجام دهید و این عملکرد اصلی محتوای وب سایت شما محسوب می‌شود.

محتوای وبلاگ
هدف از محتوای وبلاگ، حمایت از مشاغل با جذب افراد غریبه و واجد شرایط است. محتوای وبلاگ یک منبع رایگان محسوب می‌شود که اغلب به طور مستقیم با فروش گره خورده است. اما قدرت یک وبلاگی که درست کار می‌کند را دست کم نگیرید تا در نهایت بتوانید درآمد کسب و کار خود را ایجاد کنید. در تولید محتوا تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌هایی که بیشتر در وبلاگ‌شان فعالیت می‌کنند نسبت به شرکت‌هایی که فعالیت کمتری دارند، ترافیک بیشتری به دست می‌آورند.

تجزیه و تحلیل محتوای شما
آخرین و مسلماً مهم‌ترین مرحله در تولید محتوا، آنالیز محتوای شما است. بدون استفاده از داده، نمی‌توانید بدانید که چه چیزی کار می‌کند یا چگونه باید آن را بهبود ببخشید.

چندین داده (data) وجود دارد که می‌توانید هنگام آنالیز محتوای‌تان آنها را بررسی کنید، بنابراین بهتر است از اهداف‌تان به عنوان راهنما برای تنظیم پارامترهای مختلف استفاده کنید. هر آنچه را که می‌خواهید با محتوای خود به دست آورید، می‌تواند به شما در انتخاب معیارها کمک کند.

آنچه شما تحلیل می‌کنید، کاملاً مربوط به شما است اما در اینجا چند روش برای بررسی آنالیز محتوا ارائه می‌شود:

بازدیدهای صفحه (Page Views): تعداد کاربرانی که از محتوای شما بازدید می‌کنند.
ترافیک ارگانیک (Organic Traffic): میزان ترافیکی که از موتورهای جستجو بدست می‌آید.
نرخ پرش کاربران (Bounce Rate): درصد بازدید کننده‌هایی که پس از بازدید از یک صفحه، سایت شما را ترک می‌کنند.
نرخ تبدیل (Conversion Rates): درصد بازدید کنندگانی که با CTA درگیر هستند.
نرخ تعامل (Engagement Rates): تعداد افرادی که از طریق لایک، اشتراک گذاری، کامنت یا روش‌های دیگر با محتوای شما تعامل دارند.
رشد مخاطبان (Audience Growth): مخاطبان جدید یا کاربرانی که از طریق یک محتوا، شما را دنبال می‌کنند.
شروع به تولید محتوا کنید
تولید محتوا یک فرآیند تکراری است که به شدت روی مخاطبین برند شما اثر می‎گذارد. هنگامی که فرآیند ایجاد محتوا را به پایان می‌رسانید، قادر خواهید بود کار خلاقانه ای ایجاد کنید که نه تنها شنوندگان تان را شاد می‌کند، بلکه کسب‌وکار شما نیز رشد می‌کند.

شاید با همه این توضیحات هنوز ندانسته باشید؛ که مسیر خلق تولید محتوا برای وب سایت‌تان چگونه است؟ و یا نه، ارزش تولید محتوا را می دانید ولی وقت آن را ندارید که برای وب سایت‌تان تولید محتوا کنید. خبر خوب این است، با ارائه 2 خدمت ارزنده به تمام سوالات و سفارشات شما پاسخگوست. برای سفارش تولید محتوا و آموزش تولید محتوا روی کمک ما حساب باز کنید. یک بار تجربه کنید و یک عمر لذت ببرید.

منبع:

https://aigitali.com/content-creation/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۳۶
احسان رئیسی

 


آموزش (یادگیری) سئو در سال 2020
راهنمای مبتدیانه که حتی مادربزرگ تان هم متوجه‌اش می‌شود😉

می‌خواهد سئو را یاد بگیرید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ اجازه دهید شما را با کلیه اصول اولیه سئو که باید بلد باشید تا بتوانید موتور جستجو را خودتان بهینه‌سازی کنید، آشنا کنیم.

بخش اول

اصول سئو
 

قبل از اینکه به تکنیک‌های مشخص و جنبه‌های چگونگی یادگیری سئو در سال 2020 بپردازیم. بیایید بخش اول را با مسائل پایه شروع کنیم. آماده‌اید؟ به راهنمای جامع سئو برای مبتدیان خوش آمدید.

 

در سئو تازه‌کارید؟ با خود فکر می‌کنید چطور کار می‌کند و چه چیزی درسال 2020 اهمیت بیشتری دارد؟ جای درستی هستید.

سئو چیست؟
بهینه سازی موتور جستجو (سئو) فرآیندی برای بهبود موقعیت‌ها در نتایج جستجوی ارگانیک (بدون هزینه) در موتورهای جستجو است. هر چه رتبه وب‌سایت در نتایج جستجو بالاتر باشد، افراد بیشتری آن را می‌بینند.

تاریخچه سئو به دهه 90 میلادی و ظهور اولیه موتورهای جستجوگر باز می‌گردد. که امروزه یک استراتژی بازاریابی اساسی و یک صنعت رو به رشد است.

اگر می‌خواهید سئو یاد بگیرید، باید برای مقدار زیادی کار خلاق، فنی و تحلیلی آماده باشید. تکنیک‌های بسیاری با اهداف مختلف وجود دارند، با این حال نکته اصلی که بالا بودن در نتایج جستجوی ارگانیک است، به قوت خود باقی است.

به زبان ساده، سئو درباره اداره وب‌سایت مناسب برای افراد مناسب است.

این قضیه فقط راجع به ساختاری عالی یا پیشینه فنی وب‌سایت نیست. وب‌سایت شما باید با محتوای باکیفیت و بهینه‌سازی شده متناسب با نیاز مخاطبان پر شود. و البته باید به اندازه‌ای خوب باشد که از سمت وب‌سایت‌های دیگر لینک شود.

سئو سخت است؟
موتورهای جستجو مثل گوگل، بینگ، یاهو و غیره وب‌سایت‌ها را برای ایجاد سفارش براساس الگوریتم‌های رتبه‌بندی مختلف فهرست می‌کنند. آیا می‌توانیم این الگوریتم‌ها را شناسایی کنیم؟ هم بله و هم خیر.

گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه‌بندی استفاده می‌کند. اگرچه ما بسیاری از آن‌ها را می‌شناسیم: محتوای باکیفیت، بک لینک‌ها و موارد فنی مثل سرعت سایت. بسیاری از آن‌ها به صورت یک راز نگه داری می‌شوند.

البته، لازم نیست همه فاکتورها را برای رتبه‌بندی وب‌سایت خود بشناسید. برای درک اینکه سئو کلا راجع به چیست، یک کاسه سوپ را تصور کنید. سه جنبه مهم وجود دارد:

1. کاسه نمایانگر مسائل فنی پشت وب‌سایت است (سئوی فنی و سئو داخلی) – بدون کاسه مناسب، سوپ روی میز پخش می‌شود.

2. سوپ محتوای وب‌سایت را نشان می‌دهد – این مهم‌ترین قسمت است. محتوای بد = بدون رتبه. ساده است.

3. چاشنی نشانی از بک لینک‌های باکیفیت است که اقتدار وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند – آخرین ماده‌ای که سوپ سئوی شما را کامل می‌کند.

موتورهای جستجو هنگام جستجو کردن برای چیزی توسط کاربران اینترنت استفاده می‌شوند. و شما می‌خواهید آن چیز باشید. مهم نیست که شما محصولی، خدماتی را بفروشید، وبلاگ بنویسید یا هر کار دیگری، بهینه‌سازی موتور جستجو ضروری است.

وب‌سایت شما باید توسط موتورهای جستجو ایندکس شود. در غیر این صورت، گم می‌شوید.

کار کردن هوشمندانه و عاقلانه روی سئو، رتبه‌بندی شما را در نتایج صفحه موتورهای جستجوگر (SERP) بهبود می‌بخشد. رتبه بالاتر به معنای ترافیک بیشتر است. اگر ترافیک تعاملی باشد، تغییراتی به همراه خواهد داشت.

خلاصه، اگر برنامه دارید با وب‌سایت خود موفق شوید، باید سئو را انجام دهید. برخی جنبه‌ها پیچیده‌تر هستند، اما اغلب، موفقیت در سئو بر پایه درایت و تعدادی از بهترین روش‌ها است.

چطور می‌توانم سئو را یاد بگیرم؟ آیا به کمک کسی نیاز دارم؟
حتی تغییرات ساده می‌توانند تفاوت بزرگی در چگونه دیده شدن وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو ایجاد کنند. در این راهنمای جامع سئو برای مبتدیان، ما تمام مباحث مهم و اصول سئو را پوشش خواهیم داد. شما دانش کافی سئو کردن به تنهایی را کسب خواهید کرد.
اگر فکر می‌کنید چطور سئو را در سال 2020 یاد بگیرید، ما پاسخ ساده‌ای برای شما داریم: به مطالعه و تمرین بسیار نیاز خواهید داشت. اتفاق خوب این است که اطلاعات رایگان بسیاری زیادی را روی اینترنت پیدا خواهید کرد (از جمله این راهنمای سئو) اما باید عاقلانه انتخاب کنید. به علاوه، می‌توانید در دوره‌ها، کلاس‌ها یا وبینارهای مختلف شرکت کنید.

اگر نمی‌خواهید خیلی خود را اذیت کنید یا وقت کافی ندارید، می‌توانید از مشاوران، متخصصان و آژانس‌های سئو کمک بگیرید. حواستان باشد که این روش در مقایسه با این مقاله راهنما رایگان نخواهد بود.

واژگان اصطلاحات اساسی سئو
 سئوی داخلی در برابر سئوی خارجی
 سئوی کلاه سفید در برابر کلاه سیاه در برابر کلاه خاکستری

سئوی داخلی در برابر سئوی خارجی
انجام سئوی داخلی (داخل وب‌سایت) به معنای بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای تاثیرگذاری بر نتایج جستجوی ارگانیک است. این همه کاری است که می‌توانید در وب‌سایت انجام دهید – از بهنیه‌سازی محتوا تا جنبه‌های فنی:
 متا تگ‌ها
 هدینگ‌ها (تیترها)
 ساختار URL
 بهنیه‌سازی تصاویر
 محتوا
 داده ساختاریافته
 اندازه و سرعت وب‌سایت
و خیلی‌های دیگر. ما در بخش سوم با آن‌ها سروکار داریم.

سئوی خارجی (خارج از سایت) همه فعالیت‌هایی که برای بهبود اقتدار سئوی سایت از طریق گرفتن بک لینک از سایر وب‌سایت‌ها است را پوشش می‌دهد. روش‌های بسیاری برای گرفتن آن‌ها وجود دارد:
 توسعه ایمیلی
 بلاگ‌نویسی مهمان
 سابمیشن‌ها
 اقدامات رسانه‌ اجتماعی
 همکاری با اینفلوئنسرها
 نوشتن مطالب ارزشمند، بنابراین مردم دوست دارند به وب سایت شما لینک دهند.
و خیلی‌های دیگر که در بخش ششم پوشش داده شدند.

سئوی کلاه سفید در برابر کلاه سیاه در برابر کلاه خاکستری
سرچشمه کلاه سیاه در برابر کلاه سفید فیلم‌های وسترن است. مثل پسرهای بد در مقابل پسرهای خوب. این حرف‌ها را زیاد جدی نگیرید. نظرات روی هر دو رویکرد سئو متفاوت است.

سئو کلاه سیاه مجموعه‌ای از اقدامات غیراخلاقی برای بهبود رتبه‌بندی یک وب‌سایت در صفحه نتایج موتور جستجو است. آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که موتورهای جستجو را تحت تاثیر قرار دهند، در حالی که فاکتور انسانیت را در نظر نمی‌گیرند.

ئو کلاه سیاه می‌تواند در مدت زمان کوتاهی شما را به صدر صفحه نتایج موتور جستجو برساند، اما موتورهای جستجو به احتمال زیاد دیر یا زود وب‌سایت را جریمه و تحریم می‌کنند.

لیست روش‌های تخلف را می‌توان در راهنماهای گوگل سرچ کنسول یا بینگ وبمستر پیدا کرد.

سئو کلاه سفید مجموعه‌ای از تکنیک‌های اخلاقی است که به رهنمودها و قوانین عمل می‌کند. بخش‌های اصلی سئو کلاه سفید عبارتند از:
حتوای باکیفیت و مرتبط
بهینه‌سازی کلی وب‌سایت
ساخت لینک

سئو کلاه سفید یک استراتژی بلند مدت است که با هدف بهبود تجربه کاربری انجام می‌شود. به طور کلی، پسر خوبی بودن در دنیای سئو، به عنوان مسیری مناسب در نظر گرفته می‌شود.

اصطلاحی نیز به عنوان سئوی کلاه خاکستری وجود دارد. عملی که در مقایسه با تکنیک‌های کلاه سیاه ریسک کمتری دارد. تکنیک‌های کلاه خاکستری به طور دقیق توسط گوگل معین نشده‌اند. بنابراین می‌توانید هزاران کاربر وب‌سایت را بیابید که تنبیه نشده‌اند یا اینکه یک روز بعد رتبه خود را از دست داده‌اند.

به طور کلی، نمی‌خواهید گوگل را دشمن خود کنید.

 

بخش دوم

 

موتورهای جستجو
 

در دومین بخش از این راهنمای سئو، شما چگونگی کار موتورهای جستجو، نحوه استفاده افراد و نوع پرسش در جستجوها را خواهید آموخت. ما نگاهی به پیشینه فنی گوگل خواهیم داشت.
بیایید از نزدیک به موتورهای جستجو و اینکه شما باید روی کدام فاکتورهای رایج تمرکز داشته باشید، نگاهی بیندازیم.

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند
موتورهای جستجو از سه عنصر اصلی تشکیل شده‌اند:
۱. خزنده‌ (Crawling)
۲. ایندکس سازی (Indexing)
۳. انتخاب نتایج (Picking the results)
فرآیند این گونه است:

خزنده
خزیدن یا حرکت عنکبوتی به معنای اسکن وب‌سایت، بخش های آن، محتوا، کلمات کلیدی، عناوین، هایپرلینک‌ها، تصاویر توسط هزاران ربات کوچک است. هر دیتایی که در وب سایت یافت می‌شود خزنده است.
خزنده ها همه هایپرمتن لینک‌هایی که روی یک وب‌سایت نشانی از وب‌سایت‌های دیگر است را تشخیص می دهند. آن‌ها بارها و بارها صفحات را تجزیه می‌کنند. ربات‌ها برای بروزرسانی داده‌ها به طور مرتب کل اینترنت را می‌خزند.

ایندکس کردن
پس از خزیدن وب سایت، ایندکس سازی صورت می‌گیرد. ایندکس را به عنوان یک فروشگاه بزرگ غول پیکر یا کتابخانه‌ای پر از وب سایت‌هایی از سراسر جهان تصور کنید. ایندکس شدن وب سایت معمولا مدتی طول می‌کشد. بنابر تجربه ما، یک تا ده روز است.

نکته حرفه ای: می توانید با استفاده از این اپراتور جستجو، صفحاتی از وب‌سایت خود را که قبلا ایندکس کرده‌اید چک کنید: site:domain.com

به علاوه، هر بار که تغییر کند، دوست خوب خزنده‌ ما دوباره آن را اسکن می‌کند. به خاطر داشته باشید تا زمانی که بروزرسانی‌ها در وب‌سایت ایندکس نشوند، در موتورهای جستجو قابل مشاهده نیستند.

انتخاب نتایج
نتایج برای توسعه دهندگان و کاربران بسیار مهم است. هنگامی که کاربر اینترنت یک سوال برای جستجو ارسال کند، موتور جستجو در ایندکس می‌گردد و نتایج مطابق را بیرون می‌کشد. این فرآیند بررسی پرس‌وجو در برابر میلیاردها وب سایت بر اساس الگوریتم های مختلف است.
شرکت‌هایی که موتورهای جستجو (گوگل، مایکروسافت، یاهو) را اداره می‌کنند، محاسبات دقیق الگوریتم‌های خود را مخفی نگه می‌دارند. با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه‌بندی کاملا شناخته شده هستند.

فاکتورهای رتبه بندی
بسیاری از این فاکتورها ثابت شده‌اند. اما برخی فقط گمانه‌زنی و حتی افسانه هستند. به علاوه، برخی از دیگر بسیار مهم‌ترند. سایروس شپرد از زیپی، لیست خوبی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل تهیه کرد.
لازم نیست همه فاکتورهای رتبه‌بندی را برای آموختن سئو بدانید. اما خوب است که حداقل یک دید کلی داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها، پروفایل بک لینک بر اساس تعداد و کیفیت بک لینک‌های هدایت شده به سمت یک وب‌سایت است. این یک دید بسیار ساده در مورد تقریب گوگل از اقتدار وب‌سایت است. هر بک لینک اساسا همانند یک استناد علمی است.

برخی دیگر از عوامل مهم رتبه‌بندی (بدون ترتیب خاص):
 استفاده از عبارات و کلمات کلیدی مرتبط
HTTPS 
 ارتباط لینک
 دستور زبان و هجی کلمات
 اقتدار کنونی
 اشتراک گذاری در اجتماع
 عمر دامنه
AMP 
 طرح بندی صفحه

فاکتورهای رتبه بندی را می‌توان به فاکتورهای سئو داخلی (شامل سئو فنی) و لینک سازی یا فاکتورهای سئو خارجی تقسیم بندی کرد.

نکته کلیدی: با  این وب سایت  نقاط قوت و ضعف، دامنه وب‌سایت یا هر وب‌سایت دیگری را بررسی کنید.

نحوه استفاده مردم از موتورهای جستجو
برای یادآوری: هدف اصلی سئو، رفتار دوستانه با کاربران و موتورهای جستجو است. اگر تمام پول و وقت خود را روی سئوی فنی عالی سرمایه گذاری کنید، خوب است. اما اگر تعامل کاربر ضعیف باشد، موضع شما می‌تواند آزاردهنده باشد. و در این صورت شروع به هدر دادن پول می‌کنید. نقطه نظر کاربر اولویت شماره یک است.

تصویر زیر یکی از گردش‌های متداول کاربر در جستجوی گوگل را نشان می‌دهد:

تعامل با موتورهای جستجو طی سال‌ها تحول پیدا کرده است. با این حال، اصل همان است:

1.نیاز برای یک راه حل، اطلاعات یا یک پاسخ
۲.تایپ کردن نیاز به شکل پرس‌وجو (کلمه کلیدی) در موتور جستجو
۳.رفتن به سمت نتایج اولیه
۴.کلیک کردن روی یک تا چند نتیجه (سایت‌ها)
۵.اکسن کردن سایت برای جواب
۶.گشتن در نتایج روی اولین صفحه موتور جستجو یا در صورت پیدا نکردن جواب عوض کردن پرس‌وجو.

سهم بازار موتورهای جستجو
در نمودارهای زیر می‌توانید ببینید کدام موتورهای جستجو در بین مردم بیشترین استفاده را دارند. داده‌ها از گزارشات Netmarketshare است.

درباره رایج‌ترین موتوهای جستجو و تاریخچه آ‌ن‌ها بیشتر بدانید.

چگونه پرس‌وجوهای سرچ را سطح بندی می‌کنیم؟
سه نوع از پرس‌وجوهای سرچ اینجا هست:
۱.پرس‌وجوهای سرچ پیمایشی
۲.پرس‌وجوهای سرچ اطلاعاتی
۳.پرس‌وجوهای سرچ تبادلی

پرس‌وجوهای سرچ پیمایشی
آن‌ها قصد جستجو برای برند یا وبسایت خاصی را ارائه می‌کنند. مردم تمایل دارد در موتورهای جستجو یوتیوب یا گوگل را تایپ کنند به جای اینکه از تاریخچه مرورگر یا بوکمارک‌ها استفاده کنند.

براساس نمونه مطالعاتی ما که در آن ۱.۶ میلیارد کلمه کلیدی را تحلیل کردیم، برندهایی همچون یوتیوب، فیسبوک و گوگل همراه سایر پرس وجوهای سرچ پیمایشی بالاترین حجم جستجو را دارند.

پرس‌وجوهای سرچ اطلاعاتی
زمانی ارسال می‌شوند که کابران در جستجوی اطلاعات هستنید. آن‌ها دنبال وبسایت خاصی برای راهنمایی یا پاسخ روی نحوه انجام کاری نیستند. برای مثال چطور پیتزا درست کنیم.

پرس‌وجوهای سرچ تبادلی
مقصود این نوع سرچ تبادل است. معمولا با یک نام محصول (نایک آیرماکس) یا دسته‌بندی (کفش ورزشی) همراه است. به علاوه، می‌توان آن را با کجا بخریم…قیمت… یا روشی مشابه نوشت.

تعداد زیادی پست وبلاگ در مورد چگونگی هدف قرار دادن یک شیوه پرس‌وجو جستجوی خاص وجود دارد. با این وجود، به دلیل محبوبیت روزافزون دستیارهای صوتی مثل سیری، گوگل نو یا الکسا ممکن است در آینده به این راحتی نباشد.

پرس وجوهای سرچ اطلاعاتی می‌تواند با بازکردن یک برنامه جدید یا ارائه یک گزینه برای خرید سریعا به تبادل تبدیل شود.

بروزرسانی صفحه نتایج موتورهای جستجو
قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی ارگانیک خوب است. جز سه رتبه اول بودن عالی است. اما تنها یک برنده وجود دارد. درست است؟ یا این طور نیست؟ قضیه چشم‌انداز است.

وب سایت‌ها در سراسر جهان به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه بروز می‌شوند، … باشد، بعضی ها این طور نیستند اما آن یک مورد متفاوت است. مسئله این است که اینترنت هر روز رشد می‌کند. هنگامی که وب سایت‌ها و تغییرات جدید توسط موتور جستجو ایندکس می‌شوند، نتایج ارگانیک ممکن است تغییر کنند.

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم الگوریتم گوگل است که همواره تغییر می‌کند. ترفندهای جزئی ممکن است اصلا کاری نکنند، یک بروزرسانی اساسی الگوریتم می‌تواند به قیمت یک زلزله تمام شود.

نکته حرفه‌ای: برای مشاهده تغییرات الگوریتم، در ردیاب نوسانات صفحه نتایج موتورهای جستجوی باید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید تا بروز بمانید.

آنچه سعی داریم بگوییم این است که اگر یک روز شما برنده شوید، احتمالا رقبا روزی دیگر جای شما را خواهند گرفت و بالعکس.

فیچرهای صفحه نتایج موتورهای جستجو
البته، رتبه اول مهم است. اما این روزها شما باید موقعیت صفر را در نظر بگیرید.

بیایید نگاهی به نتایج جستجوی نحوه پخت سیب زمینی بندازیم. اولین نتیجه یک خلاصه مشخص شده از گوگل همراه همه یا مهم‌ترین اطلاعات است. بنابراین نیازی به بررسی نتایج دیگر ندارید.

صفحه نتایج جستجوی گوگل فیچرهای بسیاری دارد (به آن خلاصه مفید نیز گفته می‌شود). چرا اهمیت دارند؟ وقتی کاربر صفحه نتایج جستجوی گوگل را می‌بیند، این خلاصه‌های مفید روی رفتار او تاثیر می‌گذارند. به عبارت دیگر، نتایج کلی سرچ ارگانیک ممکن است در همین قسمت مشاهده شود و در موارد زیادی، باعث کاهش نرخ کلیک می‌شود.
زیرا فیچرهای صفحه نتایج جستجوی گوگل جاذبه بصری بیشتری دارند و اغلب اطلاعات کافی فراهم می‌کنند. بنابراین کاربران گوگل روی نتایج دیگر کلیک نمی‌کنند یا فقط روی نتایج مشخص شده کلیک می‌کنند.

بعضی از خلاصه‌های غنی که شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل خواهید دید:
 بخش برجسته
 جعبه جواب
 گردونه اسلاید (تصاویر، ویدئو، محشولات)
 پکیج تصویر
 پکیج نقشه
 فیچرهای پولی (گوگل ادز، پروازها، خرید روی گوگل)
 نمودار دانش
 داستان‌های برتر
 رویدادها
 سایت لینک
بخش سوم

سئوی داخل صفحه و فنی
 

 

سئوی داخل صفحه دارای یک لیست بلند از کارهایی است که باید انجام شوند. چند سال پیش، عمدتا درباره متاتگ، عناوین و محتوای بیش از حد بهینه شده بود. اگر می‌خواهید در سال 2020 سئو یاد بگیرید، با مسائل مربوط به سئوی داخل صفحه آشناخواهید شد. اجازه دهید وارد بحث شویم.

الگوریتم‌های موتور جستجو راه درازی طی کرده‌اند و از زمانی که محتوا، عناوین و توضیحات برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو پر از کلمات کلیدی شده‌اند، پیچیده‌تر شدند.

اگر می‌خواهد سئو یاد بگیرید، نمی‌توانید به گذشته بچسبید. یکی از بزرگترین پیشرفت‌های موتورهای جستجو این است که آن‌ها فاکتورهای انسانی را در نظر می‌گیرند. به عبارت دیگر، مشارکت کاربر را.

فراموش نکنید که سئو درباره هدف قرار دادن آدم‌های واقعی است، نه فقط موتورهای جستجوگر.

متاتگ‌ها (Meta tags)
متاتگ‌ها بخشی از کد HTML هستند. آن‌ها محتوای وب‌سایت را توصیف می‌کنند. مهم‌ترین آن‌ها متا عنوان و متا توضیحات است.

آن‌ها از نظر فنی اهمیت چندانی ندارند.

متای عناوین و توضیحات همراه با کلمات کلیدی مستقیما تاثیری در رتبه‌بندی ندارد اما همچنان یک عامل روانی قوی روی نرخ کلیک و مشارکت کلی کاربر هستند. بنابراین هنوز برای سئو بسیار اهمیت دارند.

با بلاگرهایی که می‌گویند متا عنوان و توضیحات اصلا اهمیت ندارد خود را گیج نکنید. به عبارت دیگر، به یاد داشته باشید که الگوریتم گوگل عناوین و توضیحات را تغییر می‌دهد تا در صورت عدم تناسب کافی با رونوشت جستجو شده، ارتباط آن با جستجو نشان داده شود.
ابزارها و افزونه‌های بسیاری (مانندYoast برای وردپرس) وجود دارد که محتوای شما را از نظر استفاده از کلمات کلیدی در متا عنوان، متا توضیحات، تیترها و چگالی کلی کلمه کلید، ویژگی‌های alt تصویر و موارد دیگر تجزیه و تحلیل می‌کنند.

این موارد جزئیات بسیاری را ارائه می‌دهد. اما زمانی که الگورتیم گوگل روی فاکتورهای انسانی تمرکز می‌کند به سختی می‌توانند آن را همراهمی کنند. اطمینان حاصل کنید که زمان ساخت متاتگ‌ها هم جنبه فنی و هم تجربه کاربری را در نظر داشته باشید.

چک لیست سئوی داخلی
بیایید با کارهایی که می‌توانید در وردپرس با هر سیستم مدیریت محتوای دیگری انجام دهید، شروع کنیم.

1.قبل از نوشتن بفهمید مردم چه چیزی را سرچ می‌کنند
آیا برنامه دارید درباره چیزی که مردم سرچ می‌کنند بنویسید؟ آیا مطمئن هستید که دیدگاه شما متفاوت و منحصربه‌فرد است؟ آیا می‌توانید ارزش افزوده جدیدی را برای موضوع ارائه دهید؟ زمان شما مناسب است؟
این‌ها سوالات اصلی برای قبل از شروع به نوشتن هستند. و مهم نیست که یک وبلاگ باشد یا صفحه فرود محصول. راه‌های زیادی برای فهمیدن وجود دارد. تحقیق کلمه کلیدی بخشی اجتناب ناپذیر از آن است. ما درباره چگونگی انجام تحقیق راجع به کلمه کلیدی در بخش پنجم صحبت می‌کنیم.

2. تگ‌های عنوان و تیترها
یک تگ عنوان، متا توضیحات و تیتر جذاب بسازید. چیزهایی که قبلا گفتیم را به خاطر داشته باشید، کلمه کلیدی اصلی متمرکز شما باید همچنان در آن‌ها وجود داشته باشد. بنابراین کاربران می‌دانند وب‌سایت شما درباره چیست. از متا توضیحات به عنوان یک فرصت عالی برای تاکید روی کال تو اکشن، استفاده کنید.

کاربران و موتورهای جستجو را متقاعد کنید که روی وبسایت شما کلیک کنند.

به مشارکت کاربر فکر کنید، بنابراین از کلمات بی‌کیفیت و کم‌ارزش بیش از حد استفاده نکنید. به رقبای خود فکر کنید، تحلیل کنید چه روشی برای آن‌ها جواب می‌دهد و استرا‌ژی شخصی خود را بسازید.

نکات کلیدی برای برچسب‌های عنوان و تیترها:

 اگر عنوان حداکثر ۷۰ کاراکتر و توضیحات متا حداکثر ۱۵۵ کلمه باشند، گوگل آن‌ها را نمایش می‌دهد. (بروز شده در مه ۲۰۱۹)
 اطمینان حاصل کنید که از ترکیب درست تیترها (<h1>, <h2>, <h3>) برای خوانایی و ساختار خوب استفاده می‌کنید.
 پیش نمایش نتایج جستجو را در ابزارهایی مانند شبیه ساز صفحه نتایج موتور جستجو (تصویر زیر)، با استفاده از افزونه‌های WordPress بررسی کنید.
3. از URL سئو پسند استفاده کنید
از استفاده از URL های اتوماتیک ساخته شده با ارقام و کاراکترها خودداری کنید.

www.example.com/2017/post318e7a349f6

از URL های مربوط به مطالب و عنوان آن استفاده کنید:

www.example.com/digital-marketing

اگر از WordPress استفاده می‌کنید، می توانید لینک‌های ثابت را در بخش تنظیمات> پیوندهای یکتا> نام نوشته درست کنید.
متخصصان SEO و وبلاگ نویسان می گویند URLهای کوتاه رتبه بهتری در گوگل دارند. ما فکر می‌کنیم این مسئله مربوط به تجربه کاربری است. البته، این بدان معنا نیست که URL بیست کلمه‌ای خوب است.

4. چند رسانه ای
آیا می‌خواهید بازدید کنندگان خود را درگیر کنید؟ از تصاویر، اینفوگرافیک، نمودار و ویدئو استفاده کنید. این موارد باعث کاهش نرخ پرس و افزایش تعامل می‌شوند. برخی چیزها باید به همان روش خوب قدیمی انجام شوند اما چند رسانه‌ای یک ضرورت است.

پخش ویدئو یکی از داغ‌ترین ترندهای بازاریابی طی چند سال گذشته بوده است. به علاوه، این‌ها مردم را راغب می‌کنند محتوای شما را لایک کرده، به اشتراک بگذارند یا اظهار نظر کنند.

نکات کلیدی برای چندرسانه‌ای:
 تصاویر را با استفاده از نام فایل‌های مربوطه (learn-seo.jpg)، ویژگی‌های alt تصویر و اندازه فایل بهینه کنید.
 چندرسانه‌ای تعاملی مانند ویدئو یا نمودار قرار دهید (دقت ویدئوهایی که از شبکه های اجتماعی در  سایت خود بارگذاری می کنید، کد Embed را جایگذاری کنید)
 زیرنویس را فراموش نکنید، بنابراین کلمات کلیدی مهم را از دست نمی‌دهید (خزنده‌های موتور جستجو نمی‌توانند ویدئو بخوانند).

5. لینک‌های داخلی و خارجی (Outbound and internal links)
استفاده از لینک‌های خارجی یک سیگنال مرتبط با موضوع شما را به گوگل می‌دهد. حتما به منابع مرتبط و معتبر لینک بدهید.
لینک‌های داخلی یک روش عالی برای تبلیغ سایر مقالات یا بخش‌های دیگر سایت شما هستند. این کار بازدید از آن‌ها را آسان‌تر کرده و منجر به تعامل بیشتر می‌شود. لینک‌های داخلی به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا ساختار وب‌سایت را درک کنند.

نکات کلیدی برای لینک‌های داخلی و خارجی:
 لینک‌های خارجی ممکن است مستقیما رتبه شما را بهبود نبخشند، اما همچنان بسیار توصیه می‌شوند.
 بسته به طول محتوا از دو الی سه لینک داخلی استفاده کنید.
 خزنده‌های موتور جستجو این لینک‌ها را اسکن می‌کنند، پس تقلب نکنید و مراقب لینک‌های خراب هم باشید.
 برای لینک‌های داخلی دنبال مدل خوشه‌ای موضوع باشید.

یکی از بهترین روش‌ها برای لینک داخلی محتوا این است که مدل خوشه‌ای موضوع را دنبال کنید.

6. بگذارید مردم مشارکت کنند
محتوای عالی خودش را به اشتراک می‌گذارد. بله، در گذشته ممکن بود. مردم این روزها تنبل شده‌اند، بنابراین دکمه‌های اشتراک‌ گذاری باید همیشه روی وب‌سایت شما باشند. طبق گفته BuzzSumo، اشتراک‌ گذاری اجتماعی از سال ۲۰۱۵ به نصف کاهش یافته است.
علاوه بر فیسبوک، توئیتر یا لینکدین، شبکه‌های اجتماعی خاص و مرتبط با موضوع مانند Reddit ،Pinterest و بسیاری دیگر را در نظر بگیرید.

چک لیست فنی سئوی داخلی
می‌توانیم سئوی فنی را به عنوان بخشی از سئوی داخلی که بیشتر به موارد فنی می‌پردازد، دسته بندی کنیم. این مورد معمولا حداقل به برخی مهارت‌های توسعه دهندگی یا یک وب دولوپر نیاز دارد. اما زیاد نترسید، بسیار از کارها را به راحتی می‌توانید در وردپرس انجام دهید.
مهم‌ترین فاکتور‌های سئوی فنی که باید روی آن تمرکز کنید:

1. سرچ کنسول گوگل
اتصال سایت شما به سرچ کنسول گوگل (ابزارهای وبمستر سابق) یکی از پایه‌های سئو است. این کار به شما کمک می‌کند تا حضور و عملکرد خود را در جستجوی گوگل نظارت و حفظ کنید.
کنسول جستجو به شما کمک می‌کند تا رتبه کلیدواژه، نرخ خروج از سایت، مجازات‌های احتمالی گوگل و تعداد زیادی داده مفید دیگر را برای سئوی فنی، تجزیه و تحلیل کنید.

سایر ویژگی‌ها از جمله قابلیت استفاده از موبایل، انتخاب چیزی که می‌خواهید یا نمی‌خواهید ایندکس شود، خطاهای سایت، خطاهای داده‌ ساختاری و لینک‌ها است.

نکات کلیدی:

 هر کدام از ویژگی‌ها (در وب‌سایت) باید برای استفاده از فیچر کنسول جستجو، تایید شوند.
 بااستفاده از گوگل آنالیتیکس به سرچ کنسول گوگل وصل شوید.

2. سرعت وب‌سایت
سرعت وب‌سایت یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی است. بنابراین همیشه باید برای بهبودی آن هدفمند باشید. مشخص است که پنجاه درصد از کاربران وب انتظار دارند یک سایت در دو ثانیه یا کمتر از آن لود شود. اگر در سه ثانیه لود نشود، آن‌‌جا را ترک می‌کنند.

نکات کلیدی:
 سرعت را در PageSpeed Insights تست کنید.
 تصاویر را بهینه سازی کنید. فشرده سازی GZIP و HTML و کوچک سازی JS و CSS را فعال کرده و سعی کنید زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهید.
 هاست وب باکیفیت نقش بزرگی در سرعت وب سایت دارد. بنابراین حتما یک ارائه دهنده قابل اعتماد انتخاب کنید.

3. بهینه‌سازی موبایل
بهینه‌سازی موبایل یک ضرورت است. دنبال در حال جابجایی از دسکتاپ به موبایل است. در واقع، اداره یک وب‌سایت که برای موبایل بهینه نشده است تاثیر منفی روی رتبه‌بندی شما خواهد داشت.
گوگل در ماه مارس ۲۰۱۸ از اولین ایندکس کردن موبایل رونمایی کرد. اولین ایندکس کردن موبایل به معنای این است که بزودی گوگل از نسخه موبایل وب‌سایت شما برای ایندکس کردن و رتبه‌بندی استفاده می‌کند.

نکات کلیدی:

 در یک تست موبایل فرندلی، ریسپانسیو بودن وب‌سایت خود را تست کنید.
 روی رتبه کلید‌واژه خود را در نتایج جستجوی موبایل نظارت کنید.
 مطمئن شوید که نسخه موبایل وب‌سایت شما بهترین عملکرد خود را دارد.

شما می‌توانید AMP (شتاب صفحات موبایل) را نیز در نظر بگیرید. یک کد HTML با امکانات سفارشی است که امکان ارائه سریع‌تر محتوای پایدار را فراهم می‌کند. در سال ۲۰۱۷، این کار یکی از پروژه‌های اصلی جستجوی موبایل بود. بعدها خواهیم دید که آیا آینده‌ای دارد یا خیر.

4. نقشه سایت
یک نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک کی‌کند تا در محتوای شما بخزند. این فایلی است که همه بخش‌های وب‌سایت در آن ذکر شده است. داشتن یکی از این نقشه‌ها زمانی که در حال اداره یک وب‌سایت بزرگ با ساختار پیچیده هستید یا از محتوای رسانه‌ای غنی استفاده می‌کنید، خوب است.

داشتن نقشه سایت به معنای بهبود رتبه‌ نیست. طبق گفته گوگل، این یک مزیت است اما هرگز برای نداشتن آن مجازات نمی‌شوید.

نکات کلیدی:

 همه وب‌سایت‌ها به نقشه سایت نیاز ندارند.
 به جز نقشه سایت XML انواع بیشتری از نقشه سایت وجود دارد.
 نقشه سایت نباید حاوی بیش از پنجاه هزار URL باشد و حجم آن نمی‌تواند از پنجاه مگابایت تجاوز کند.
 نقشه سایت را در فهرست اصلی وب‌سایت قرار دهید:

3. از URL سئو پسند استفاده کنید
5. فایل Robots.txt
Robots.txt فایلی است که به خزنده‌ها می‌گوید نمی‌خواهید به کدام بخش وب‌سایت دسترسی داشته باشند. در https://example.com/robots.txt قرار دارد و عمومی است.
وقتی نمی‌خواهید برخی اسکریپت‌ها، پرونده‌ها یا تصاویر غیرضروری فهرست شوند، کارایی دارد.

سینتیکس robots.txt:

(User-agent: * (e.g. Googlebot

(Disallow: / (e.g. /images/pizza.png

نکات کلیدی:

 از این فایل برای مخفی کردن محتوا از موتورهای جستجو استفاده نکنید.
 خزنده‌ها یا بدافزارها نباید قادر به نقض robots.txt باشند.

ترفندهای بیشتر سئوی فنی
ترفندهای سئوی بسیاری برای افزایش کارایی وب‌سایت شما وجود دارند. اول از همه، با تجزیه و تجلیل وضعیت فعلی شروع می‌کنیم. به شما کمک می‌کند تا فرصت‌ها را پیدا کنید.

SEOSiteCheckup یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل سئوی داخلی است. می‌توانید روزی یک URL را تحلیل کرده و PDF گزارش را بدون نیاز به ثبت‌نام دانلود کنید.

گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) را برای مدیریت پیشرفته برچسب‌ها تنظیم کنید، بنابراین نیازی به کمک گرفتن از توسعه دهندگان وب ندارید.

HTTPS در برابر HTTP: در سال ۲۰۱۴، گوگل اعلام کرد که آنها رتبه وب سایت‌های HTTPS / SSL را ارتقا می دهند. امروز، ما می دانیم که این کار یک فاکتور رتبه‌بندی سبک وزن است که در درصد کمی از پرس‌وجو‌های جستجو تاثیر دارد.

با این حال، امنیت یک فاکتور روانی قوی است. مثلا گوگل کروم، وب‌سایتی را که بدون SSL رمزگذاری شده باشد را ناامن تلقی می‌کند. این اتفاق بر تعامل کاربر تاثیر می‌گذارد.

کانونی کردن URL/IP: کانونی کردن IP زمانی مهم است که یک وب‌سایت تحت آدرس IP و نام دامنه خود ایندکس شود. کانونی کردن URL به این معناست که:

https://example.com و /https://www.example.com باید به یک URL تبدیل شوند.
بخش چهارم

تولید محتوا و سئو
 

منبع:

https://aigitali.com/learn-seo/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۱۹
احسان رئیسی

 


27 فاکتور جذاب برای بهینه سازی سئو و محتوای یک صفحه از وب سایت تان به کمک ابزار Moz Grader
Moz Grader یکی دیگر از ابزارهای ارزشمند سایت Moz.com برای بهینه سازی سئو و تولید محتوای ایجاد شده بر اساس کلمه کلیدی آن صفحه، می باشد. شما با رعایت این فاکتورها علاوه بر اینکه پاسخ کاربران خود را به بهترین نحو ممکن می دهید، می توانید جایگاه کلمه کلیدی صفحه موردنظر را نیز در گوگل بهبود دهید. به زبان ساده تر:

اگر می خواهید صفحه ای خلق کنید، که هم نیاز کاربر را رفع کند و هم گوگل طرفدار شما باشد این 27 فاکتور را در آویزه گوش تان کنید.

با این چک لیست شما قادر خواهید بود، فاکتورهای مهم و اصلی در سئو و محتوای یک صفحه را بدرستی برای رتبه بندی کلمه کلیدی تان در گوگل بهبود دهید. شما برای دسترسی به این صفحه (منظورم صفحه Moz Grader) باید اکانت پولی این ابزار را تهیه کنید. اما نگران نباشید، فاکتورها را برای شما به صورت چک لیستی ارزشمند جمع آوری کرده است.
برای این منظور شما می توانید به 2 صورت عمل کنید:

مطابق با همین چک لیست محتوای خود را بهینه کنید.
ابزار موردنظر را تهیه کرده و با آموزش پیش روید.
ابزار Moz Grader
ابتدا وارد این آدرس شوید. سپس در قسمت Page آدرس صفحه موردنظرتان را وارد کنید و در قسمت Keyword کلمه کلیدی ای که می خواهید این صفحه بالا آید. سپس بر روی آیکون جستجو 🔍 کلید کنید.

 

27 فاکتور مهم در تولید محتوا و سئوی یک صفحه

در گام بعدی با صفحه زیر روبه رو می شوید:

وضعیت-سئو-داخلی-آیجیتالی

در این قسمت نمره این صفحه (Page Score) از 100 به شما نمایش داده می شود(اینجا نمره 92 را از کیورد بدست آورده است). همچنین 23 فاکتور که بدرستی رعایت شده (Helping your score) و 4 فاکتور که باید بهبود دهیم (Hurting your score). اما در اینجا قصد داریم تمام این فاکتورها(All factors) را باهم بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید. البته این نکته را به یاد داشته باشید؛ شما با زدن روی کشویی ها می توانید اطلاعات مربوط به هر خطا را نگاه کرده و با دستورالعملی که ارائه داده، آن را بهبود دهید:

 

Hurting your score

در عکس بالا همانطور که گفتیم، می توانید از این دستورالعمل ها برای بهبود محتوای صفحه خود استفاده کنید.

27 فاکتور مهم برای خلق یک محتوای ارزشمند و سئو شده با کمک ابزار Moz Grader
   1. اجتناب از تکرار کلمه کلیدی در متن (Avoid Keyword Stuffing in Document)
اگر از کلمه کلیدی بیش از حد، بارها و بارها در متن استفاده کنید، موتورهای جستجو ممکن است صفحه شما را برای کلمات کلیدی (یک فرم اسپم موتور جستجو) تلقی کنند، که می تواند به رتبه بندی شما در موتورهای جستجو آسیب برساند.

• صفحه خود را ویرایش کنید تا کلمات کلیدی شما کمتر استفاده شود.

   2. دسترسی به موتورهای جستجو (Accessible to Search Engines)
برای رتبه بندی در نتایج جستجو، موتورهای جستجو باید قادر به پویش و رتبه بندی صفحه شما باشند. قبل از اینکه بتوانید از هدفمند سازی کلمات کلیدی و یا سایر تکنیک های بهینه سازی بهره مند شوید، باید مطمئن شوید که صفحه شما در موتورهای جستجو قابل دسترسی است.

مطمئن شوید که این صفحه:

• کد HTTP 200 را بازمی گرداند، کد های وضعیت HTTP را ببینید.
• آیا با robots.txt، متا ربات یا پروتکل x-robots مسدود نشده است؟ Robots.txt و ربات های متا را ببینید.
• از یک فرآیند تازه کردن به URL دیگر استفاده نمی کند. حتی اگر شما نمی خواهید این صفحه برای موتورهای جستجو قابل رویت باشد، از یک تغییر مسیر (ریدایرکت) 301 برای هدایت دائمی به یک صفحه جدید استفاده کنید و تمامی حقوق مربوط به لینک را از این صفحه حفظ کنید.
• آیا یک تگ کانونی (کنونیکال) که دارای یک صفحه متفاوت به عنوان صفحه کانونی است را ندارد. در URL Canonical به عنوان مهمترین پیشرفت در عملکردهای SEO از جمله Sitemap ها مشاهده کنید.
  3. اجتناب از  تکرار کلمات کلیدی در عنوان صفحه (Avoid Keyword Stuffing in Page Title)
اگر از کلمه کلیدی بیش از دو بار در عنوان استفاده کنید، موتورهای جستجو ممکن است صفحه شما را برای کلمات کلیدی (یک فرم اسپم برای موتور جستجو) کیورد استافینگ کند، که به رتبه بندی شما در موتورهای جستجو آسیب خواهد زد.

• از کلمات کلیدی مورد نظرتان بیش از دو بار در عنوان صفحه (<title>) استفاده نکنید.

   4. اجتناب از چندین عنصر عنوان صفحه (Avoid Multiple Page Title Elements)
برای هر صفحه از وب سایت تان یک کلمه کلیدی واحد برای بالا آمدن در نظر بگیرید. این در حالی است که برخی سایت ها یک صفحه را برای دو یا بیشتر از دو کلمه کلیدی واحد برای موتورهای جستجو بهینه می کنند.

• اطمینان حاصل کنید که صفحه شما تنها برای یک کلمه کلیدی واحد بهینه سازی می شود.

   5. داشتن فقط یک تگ کنونیکال (Only One Canonical URL)
برای هر صفحه تنها یک URL کانونی (تگ کنونیکال) در نظر گرفته شده است تا صفحات تکراری را به یک URL کانونی منفرد ارجاع دهیم. برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو به درستی منبع را تجزیه می کنند، صفحه شما فقط باید یک نسخه از این برچسب را در هدر استفاده کند.

•  با استفاده از تگ کنونیکالی این اطمینان را برای صفحات خود بدهید، که آدرس اصلی این صفحه است.

• همچنین به یاد باشید اگر چند صفحه از و بسایت شما با یک کلمه کلیدی بهینه سازی شده است؛ باید یک صفحه را با استفاده از تگ کنونیکال صفحه اصلی برای آن کلمه کلیدی معرفی کنید. توجه داشته باشید سایر صفحات را می توانید با استفاده از این تگ محافظت کنید.

•  فرمت کلی تگ کنونیکال:
<link rel=”canonical” href=”لینک اصلی صفحه” />
برای مثال:
</link rel=”canonical” href=”/https:///on-page-grader”>

   6. کلمه کلیدی مورد استفاده در متن حداقل یک بار باشد (Exact Keyword Used in Document at Least Once)
موتورهای جستجو و بازدید کنندگان بالقوه هر دو به دنبال کلمات کلیدی هدفمند در متن صفحه  هستند. استفاده از کلمات کلیدی در متن توضیحات نه تنها بهترین عملکرد را دارد، بلکه بخش مهمی از جستجوگرها و تجربه کاربری خوب است. .

•  حداقل یک بار در متن سند صفحه از کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید.

   7. کاراکترهای کافی در محتوا (Sufficient Characters in Content)
موتورهای جستجو به دنبال صفحاتی هستند که حاوی مقدار کافی محتوای قابل خواندن است. فرض بر این است که این صفحات بیشتر به اهداف بازدیدکنندگان بالقوه برسند. تصاویر بدون متن alt، فایل های فلش، اپلت های جاوا و دیگر محتوای غیر متن، عموما برای عنکبوت موتور جستجو قابل مشاهده نیستند. موتورهای جستجو ممکن است صفحات غیر قابل خواندن منحصر به فرد به عنوان صفحات تکراری بدانند و آنها را از فهرست جستجو حذف کنید. حداقل 300 کاراکتر در یک پاراگراف بین دو عنوان را در نظر بگیرید. این یک قاعده منطقی برای حداقل مطلوب بودن محتوای منحصر به فرد است.

•  اطمینان حاصل کنید که پاراگراف های شما حداقل 300 کاراکتر از محتوای منحصر به فرد و قابل خواندن باشد. با این کار شما باعث خلق یک ارزش برای بازدیدکنندگان بالقوه خود فراهم کرده اید.

   8. تعداد کلمات مناسب در محتوا (Sufficient Words in Content)
موتورهای جستجو به دنبال صفحاتی هستند که حاوی مقدار کافی محتوای قابل خواندن است. فرض بر این است که این صفحات بیشتر به اهداف بازدیدکنندگان بالقوه برسند. تصاویر بدون متن alt، فایل های فلش، اپلت های جاوا و دیگر محتوای غیر متن، عموما برای عنکبوت موتور جستجو قابل مشاهده نیستند. موتورهای جستجو ممکن است صفحات غیر قابل خواندن منحصر به فرد به عنوان صفحات تکراری بدانند و آنها را از فهرست جستجو حذف کنید. حداقل 50 کلمه در یک پاراگراف بین دو عنوان را در نظر بگیرید. این یک قاعده منطقی برای حداقل مطلوب بودن محتوای منحصر به فرد است.

• اطمینان حاصل کنید که پاراگراف های شما حداقل 50 کلمه از محتوای منحصر به فرد و قابل خواندن باشد. با این کار شما باعث خلق یک ارزش برای بازدیدکنندگان بالقوه خود فراهم کرده اید.

   9. استفاده گسترده کلمات کلیدی در صفحه عنوان (Broad Keyword Use in Page Title)
هنگامی که موتورهای جستجو رتبه بندی صفحه شما را برای یک کلمه کلیدی انجام می دهند؛ برچسب <title> مهمترین مکان برای نمایش کلمه کلیدی است. از کلمه کلیدی یا عبارتی دقیق در عنوان خود استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند صفحه را با یک موضوع و یا مجموعه ای از اصطلاحات مرتبط کنید.

• یک فرم از کلمات کلیدی مورد نظر خود را در ابتدای برچسب <title> اضافه کنید، ترجیحا به عنوان یکی از اولین کلمات. کلمات کلیدی دقیق تر هستند.

• فرمت بهینه:
<title> کلیدواژه اصلی – کلید واژه ثانویه – نام تجاری </ title>
برای مثال:
<title> نرم افزار جستجوگرها، ابزارها و منابع برای بازاریابی بهتر – سایت ماز دات کام </ title>

   10. URL تنها با استفاده از کاراکترهای استاندارد استفاده می شود (URL Uses Only Standard Characters)
با استفاده از کاراکترهایی که در URL ها رایج هستند، کاربران بیشتری برای دسترسی و تفسیر URL خود جذب کنید و از مشکلات بالقوه در رتبه بندی موتورهای جستجو جلوگیری کنید. در نظر داشته باشید همه کاربران دارای صفحه کلید نیستند که بتوانند به راحتی کارکترهای رایج را ببینند. یا مرورگرهایی که از نمایش این کاراکترها پشتیبانی می کنند و برخی از کاراکتر های خاص می توانند به صورت اسپم ظاهر شوند.

• اطمینان حاصل کنید که آدرس شما فقط شامل حروف، اعداد، backslash (/)، علامت (،)، به علاوه (+)، علامت تعجب (!)، نقطه (.) و خط تیره (-) است. استفاده از پارامترهای ampersand (&) و pound (#) نیز درست است.

   11. کلمه کلیدی در عنوان صفحه استفاده شود (Exact Keyword is Used in Page Title)
هنگامی که موتورهای جستجو رتبه بندی صفحات را انجام می دهند، عنوان صفحه مهم ترین مکان برای نمایش کلمه کلیدی است. از کلمه کلیدی یا عبارتی دقیق در عنوان خود استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند صفحه را با یک موضوع و یا مجموعه ای از اصطلاحات مرتبط بالا آورد.
• کلمات کلیدی دقیق را در ابتدای عنوان صفحه خود ترجیحاً به عنوان اولین کلمات استفاده کنید.

•  فرمت بهینه:
<title> کلیدواژه اصلی – کلید واژه ثانویه – نام تجاری </ title>
برای مثال:
<title> نرم افزار جستجوگرها، ابزارها و منابع برای بازاریابی بهتر – ماز </ title>

   12. تعویض کلمه کلیدی در عنوان صفحه (Keyword Placement in Page Title)
هنگامی که موتورهای جستجو رتبه بندی صفحات را انجام می دهند، عنوان صفحه مهم ترین مکان برای نمایش کلمه کلیدی است. از کلمه کلیدی یا عبارتی دقیق در عنوان خود استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند صفحه را با یک موضوع و یا مجموعه ای از اصطلاحات مرتبط بالا آورد.

 

• کلمات کلیدی مورد نظر خود را به ابتدای صفحه عنوان ، ترجیحاً اول، نزدیک کنید.

• فرمت بهینه:
<title> کلیدواژه اصلی – کلید واژه ثانویه – نام تجاری </ title>
برای مثال:
<title> نرم افزار جستجوگرها، ابزارها و منابع برای بازاریابی بهتر – ماز </ title>

   13. طول عنوان صفحه مطلوب (Optimal Page Title Length)
هنگامی که موتورهای جستجو صفحه شما را در صفحه نتایج خود نمایش می‌دهند، اغلب تنها 50 تا 60 کاراکتر اول را نشان می‌دهند. تعداد دقیق کاراکترها به بخشی از تعداد پیکسل در هر کاراکتر بستگی دارد، اما 60  کاراکتر هدف خوبی است. اگر عنوان شما طولانی‌تر از این باشد، موتورها ممکن است عنوان شما را  کامل نمایش ندهند. بهترین عنوان ممکن (و بهترین راه برای تشویق بازدیدکنندگان بالقوه برای کلیک کردن بر روی صفحه)، یک عنوان  صفحه است که کم‌تر از 60 کاراکتر دارد.

•  عنوان صفحه خود را به 60 کاراکتر یا کم‌تر ویرایش کنید.

   14. از کلمات کلیدی در URL خود استفاده کنید (Use Keywords in your URL)
از کلمات کلیدی مورد نظر خود در URL صفحه برای اضافه کردن ربط به صفحه خود برای رتبه‌بندی موتور جستجو استفاده کنید. برای عبارات چند کلمه‌ای، (-) به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد که نشانی اینترنتی را به صورت کلمات مجزا بخوانند.

• کلمات کلیدی مورد نظر خود را در URL صفحه استفاده کنید. از (-) برای جدا کردن کلمات مجزا برای یک عبارت چند کلمه‌ای استفاده کنید.

• فرمت بهینه:
www.mysite.com/کلمه کلیدی – کلید واژه من
برای مثال:
/https:///on-page-grader

   15. از URL های استاتیک استفاده کنید (Use Static URLs)
استفاده از یک نشانی اینترنتی استاتیک می‌تواند عملکرد شما را در رتبه‌بندی موتور جستجو بهبود بخشد. استفاده از پارامترهای دینامیکی لزوما باعث رتبه‌بندی‌ها بدتر نمی‌شود، اما تحقیقات moz یک همبستگی را نشان می‌دهد، و به طور کلی منجر به کاهش نرخ‌های کلیک (CTR)می‌شود. نشانی‌های اینترنتی دینامیک نیز یک منبع مشترک از محتوای کپی هستند.

• از بازنویسی mod یا بازنویسی ISAPI برای تغییر URL خود به صورت استاتیک استفاده کنید (حذف همه موارد؟ ، = ، و غیره)

 

   16. استفاده از توضیحات متا (Use Meta Descriptions)
در حالی که توضیحات متا بر رتبه‌بندی صفحات شما در نتایج جستجو تاثیر نمی‌گذارد. این موضوع زمینه را در مورد موضوع صفحه و تمرکز ارائه می‌دهد و می‌تواند به بهبود نرخ کلیک (CTR) بازدیدکنندگان بالقوه کمک کند.

• یک توضیح فرا توصیف را به صفحه خود اضافه کنید. محتوای صفحه را طوری توصیف کنید که به بازدیدکنندگان بالقوه که در نتایج جستجو اسنیپت (snippet) را می‌بینند، قانع‌کننده باشد.

• فرمت بهینه:
مطالب فوق شرح باید بین ۵۰ تا ۳۰۰ کاراکتر باشد و یک توصیف مفید از صفحه‌ای که به دنبال کار آن می‌گردند، باشد.
برای مثال:
<meta name=”description” content=”بهترین عملکرد SEO را برای برچسب فرا توصیف، از جمله طول و محتوا، فراهم کنید.” />

   17. استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات متا (Keywords in the Meta Description)
اگر کلمات کلیدی شما در برچسب meta باشند، بیشتر موتورهای جستجو از آن به عنوان قسمتی که صفحه شما را توصیف می‌کند استفاده می‌کنند. بازدیدکنندگان بالقوه کلمه کلیدی شده را در قسمت کوچکی که برجستگی و قابلیت دید صفحه شما را افزایش می‌دهد، می‌بینند. مراقب باشید که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید چون ممکن است توسط هر دو موتور جستجو و بازدیدکنندگان بالقوه به عنوان اسپم دیده شود و می‌تواند احتمال ورود بازدیدکنندگان احتمالی به صفحه شما را کاهش دهد.

• فرمت بهینه:
مطالب فوق شرح باید بین ۵۰ تا ۳۰۰ کاراکتر باشد، و یک توصیف مفید از صفحه‌ای که به دنبال کار می‌گردند، باشد.
برای مثال:
<meta name=”description” content=”بهترین عملکرد SEO را برای برچسب فرا توصیف، از جمله طول و محتوا، فراهم کنید.” />

   18. استفاده بهینه از کلمات کلیدی در عنوان ها (Optimal Use of Keywords in Header Tags)
اگرچه استفاده از کلمات کلیدی هدفمند در برچسب‌های H1 در صفحه شما به طور مستقیم با رتبه‌بندی‌ها بالا ارتباط ندارد، اما به نظر می‌رسد که مقدار کمی را ارائه می‌دهد. همچنین بهترین روش برای دسترسی به آن در نظر گرفته می‌شود و به بازدیدکنندگان بالقوه کمک می‌کند تا محتوای صفحه شما را مشخص کنند، بنابراین ما آن را توصیه می‌کنیم. با این وجود استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد، می تواند به عنوان چاشنی کلمات کلیدی (نوعی اسپم موتور جستجو) تلقی شود و می تواند بر رتبه بندی تأثیر منفی بگذارد، بنابراین دو یا کمتر، از کلمات کلیدی در برچسب های H1 استفاده کنید. برای پایبندی به بهترین تجارب در گوگل News و بینگ News، عناوین خبری باید حاوی هدف کلیدواژه هایی باشند و با همان اهمیت برچسب عنوان شوند.

• از کلمات کلیدی مورد نظر خود در ابتدای عنوان های H1 خود یک یا دو بار استفاده کنید (نه بیشتر).

• فرمت بهینه:
<h1>کلمه کلیدی در هدر</h1>
برای مثال:
<h1>Moz Grader</h1>

   19. کلمات کلیدی در ویژگی تصویر (Keywords in Image Alt Attribute)
توصیف صحیح تصاویر شما با استفاده از کلمات کلیدی در Alt تصاویر، همچنین ایجاد ارزش برای کاربرانی که دچار نقص بینایی هستند؛ ممکن است از یک برنامه خواننده متن برای مرور وب استفاده کنند، اضافه می‌کند. استفاده از کلمات کلیدی در ویژگی alt تصویر بر روی یک صفحه به طور مثبت با رتبه‌بندی‌ها خوب ارتباط دارد. همچنین به صفحه شما در جستجوی تصویر بهتر کمک می‌کند، یک سیستم جستجوی عمومی محبوب و اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

•  کلمات کلیدی مورد نظر را به ویژگی alt یک تصویر یا تصویر مرتبط اضافه کنید. اگر صفحه شما حاوی هیچ عکسی نیست، پس یکی اضافه کنید.
• فرمت بهینه:
< img src = “پرونده تصویر” alt = “کلمه کلیدی” >
برای مثال:
<“img src=”moz-grader.png” alt=”Moz Grader Seo & Content>

   20. استفاده از لینک های خارجی (منبع) (Use External Links)
ارتباط خارجی چیزی است که موتورهای جستجو پیشنهاد داده‌اند که پاداش رتبه‌بندی بالقوه را فراهم می‌کند. بسیاری از کسانی که این را آزمایش کرده‌اند می‌توانند تایید کنند که بر روی SEO تاثیر گذار است. در هر صفحه به طور خاص یک کلمه کلیدی را هدف قرار داده، به صورت خارجی به حداقل یک (و احتمالا بیش از یک) منابع قابل‌اعتماد به عنوان بهترین روش لینک کنید.

• پیوندی را به یک منبع مرتبط و قابل‌اعتماد اضافه کنید که بازدیدکنندگان بالقوه آن را درک کنند.

 

   21. اجتناب از تکرار کلیدی کلیدی در URLها (Avoid Keyword Stuffing in the URL)
اگر شما از کلمات کلیدی بیشتر از یک‌بار در URL استفاده کنید، موتورهای جستجو ممکن است صفحه شما را برای پر کردن کلمات کلیدی (شکلی از اسپم موتور جستجو) مسدود کنند، که می‌تواند به رتبه شما آسیب برساند. همچنین در نتایج جستجو به بازدیدکنندگان بالقوه نیز توجه کنید. داخل شدن کلیدواژه همچنین نشانی اینترنتی شما را طولانی‌تر از آنچه که نیاز است داشته باشد، می کند؛ که می‌تواند اثر منفی بر روی کاربران و موتورهای جستجو به طور یکسان داشته باشد.

• URL خود را مجدداً بازنویسی کنید تا بیش از یکبار از کلمات کلیدی هدفمند خود استفاده کنید.

 

   22. به حداقل رساندن طول لینک (Minimize URL Length)
موتورهای جستجو اغلب نمایش URL را در ۷۵ کاراکتر نمایش می‌دهند و به نظر می‌رسد که مقدار کلید واژه کم‌تر را در نشانی‌های اینترنتی طولانی‌تر عبور دهند. سعی کنید نشانی اینترنتی خود را به ۷۵ کاراکتر محدود کنید، در حالی که هنوز هم از نوع توصیفی و با استفاده از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. همچنین توصیه می‌کنیم از کم‌تر از سه subfolders در نشانی اینترنتی خود استفاده کنید تا برای موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل آسان‌تر شود.

• نشانی اینترنتی خود را تا حد ممکن کوتاه کنید؛ ترجیحا کوتاه‌تر از ۷۵ کاراکتر و سه subfolders.

   23. فقط یک توصیحات متا بنویسید (Only One Meta Description)
اگر چند توصیف متا دارید، این می‌تواند موتور جستجو را گیج کند و آن‌ها ممکن است برچسب توصیف متا مورد نظر را نمایش ندهند.

• دقت کنید که صفحه شما تنها حاوی یک علامت meta باشد.

 

   24. طول توصیف مطلوب توضیحات متا (Optimal Meta Description Length)
اسنپت هایی که موتورهای جستجو برای توصیف صفحه شما استفاده می‌کنند، بعد از ۳۰۰ کاراکتر در اغلب موارد دیده نمی‌شوند. توصیف متا برای رتبه‌بندی‌ها استفاده نمی‌شود، بنابراین کلمات فراتر از این شمارش توسط هر کسی دیده نمی‌شوند و یا توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شوند.

• فرمت بهینه:
مطالب فوق شرح باید بین ۵۰ تا ۳۰۰ کاراکتر باشد، و یک توصیف مفید از صفحه‌ای که به دنبال کار می‌گردند، باشد.
برای مثال:
<meta name=”description” content=”بهترین عملکرد SEO را برای برچسب فرا توصیف، از جمله طول و محتوا، فراهم کنید.” />

 

   25. استفاده از تگ کنونیکال (Includes a Rel Canonical Tag)
از برچسب URL Canonical استفاده کنید تا به موتورهای جستجو برای بررسی صفحه خود به عنوان یک کپی از URL برچسب به آن مراجعه کنید و تمام لینک و معیارهای محتوایی را به نشانی اینترنتی استاندارد ارسال کنید. استفاده از آن این امکان را افزایش می‌دهد که یک صفحه با پارامترها ضمیمه (برای مثال، رشته‌های پرس و جو، ID جلسه، نسخه‌های پشتیبان، یا معاملات مجوز)یک نسخه ثانویه از صفحه اصلی ایجاد نکند و سهام لینک را حذف کند. صفحات همچنین ممکن است حاوی یک برچسب استاندارد باشند که نشانی اینترنتی را که در آن قرار دارد را به برچسب “self” ارجاع دهند. در حالی که گوگل جستجو می‌کند که این خوب است، مشخص نیست که آیا این مساله می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در جستجوی بینگ شود.

•  فرمت کلی تگ کنونیکال:
<link rel=”canonical” href=”لینک اصلی صفحه” />
برای مثال:
</link rel=”canonical” href=”/https:///on-page-grader”>

   26. اجتناب از بیش از حد در استفاده از لینک های داخلی (Avoid Too Many Internal Links)
گوگل تایید کرده‌است که استفاده از لینک های داخلی زیادی در یک صفحه باعث ایجاد یک جریمه نخواهد شد. اما می‌تواند بر مقدار عصاره لینک (link juice) ارسال‌شده از طریق آن لینک‌ها و توانایی صفحه شما برای جست و جوی موتورهای جستجو، شاخص و اهداف لینک رتبه تاثیر بگذارد.

• در صورت امکان تعداد لینک‌های داخلی را در صفحه خود به کم‌تر از ۱۰۰ عدد کاهش دهید. حداقل، سعی کنید ناوبری و منو با کم‌تر از ۱۰۰ لینک کنید.

   27. اجتناب از بیش از حد در استفاده از لینک های خارجی (Avoid Too Many External Links)
ارتباط خارجی به طور کلی چیز خوبی است، اما با بسیاری از تاکتیک‌های بهینه‌سازی در SEO، میانه‌روی بهترین مسیر است. اگر صفحه شما از تعداد زیادی لینک‌های خارجی استفاده کند، ممکن است از عبور موتورها از هر لینک داده‌شده جلوگیری کند و همچنین ممکن است، spam یا دستکاری را ایجاد کند، به خصوص اگر این لینک‌ها به سایت‌های قابل‌اعتماد یا کیفیت بالا اشاره نکنند.

•  تعداد لینک‌های خارجی را کاهش دهید و تعداد لینک ها در صفحه را زیر ۱۵۰ عدد قرار دهید. در اغلب موارد زیر ۱۰۰ مورد بهینه است.

کارشناسان سئو معتقدند که 200 فاکتور واقعا تاثیر گذار در سئو وجود دارد. ما در اینجا 27 فاکتور کلیدی برای بهینه سازی سئو و محتوای یک صفحه از ابزارهای سئو را با شما به اشتراک گذاشتیم. سعی کنید شما هم این فاکتورها را رعایت کنید. یادتان باشد شما محتوا را برای کاربران خلق می کنید و برای اینکه این محتوا بدست کاربران شما برسد باید قوانینی که باعث می شود، شما بالاتر از سایرین باشید را باید رعایت کنید.

در آخر از شما کابرانی که به انتهای این مقاله رسیدید؛ به نظر شما چه فاکتورهای دیگری می تواند بر بهینه سازی سئو و تولید محتوای یک صفحه از وب سایت مهم باشد.

منبع:

https://aigitali.com/on-page-grader/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۴۲
احسان رئیسی

 

 

ما ۵.۲ میلیون از صفحات موبایل و دسکتاپ را تجزیه و تحلیل کردیم
آن چیزی که درباره سرعت صفحه یاد گرفتیم
ما ۵ میلیون صفحه دسکتاپ و موبایل را تجزیه و تحلیل کردیم تا بدانیم چه عواملی بر سرعت صفحه تأثیر می گذارند.

ما در ابتدا، معیارهای جهانی برای TTFB (مدت زمان انتظار برای دریافت اولین داده از سرور)، استانداردهای تکمیل شدن جلوه بصری (Visual Complete) و زمان لود شدن کامل صفحه را ایجاد کردیم.

سپس به چگونگی تاثیر فشرده‌سازی تصویر، CDNها (شبکه توزیع محتوا) و هاست روی سرعت بارگذاری سایت، نگاهی انداختیم.

داده‌های ما بینشی بسیار جالب (و تعجب برانگیز) به ما دادند.

خلاصه‌ای از یافته‌های کلیدی ما:

1. در تجزیه و تحلیل ما از ۵.۲ میلیون صفحه، میانگین سرعت TTFB (زمان برای اولین بایت) در دسکتاپ ۱.۲۸۶ ثانیه در دسکتاپ و ۲.۵۹۴ ثانیه در موبایل است. زمان متوسط که برای لود شدن کامل یک وب‌سایت طول می‌کشد، در دسکتاپ ۱۰.۳ و در موبایل ۲۷.۳ ثانیه طول می‌کشد.

2. لود شدن یک صفحه وب متوسط روی موبایل %87.84 بیشتر از لود شدن روی دسکتاپ به طول می‌انجامد.

3. وقتی CMSهای بزرگ با یکدیگر مقایسه می‌شوند، Squarespace و Weebly بهترین کارایی از نظر سرعت صفحه در موبایل را دارند. جایگاه Wix و WordPress در قعر جدول است.

4. در دسکتاپ، CDNها بزرگترین تاثیر را روی TTFB دارند. با این حال به نظر می‌رسد در موبایل‌ها، تعداد درخواست‌های HTML بیشترین تاثیر را روی TTFB دارد.

5. سایز کلی صفحه تاثیر قابل توجهی روی سرعت لود Visually Complete دارند. بارگذاری بصری صفحات بزرگتر %۳۱۸ بیشتر از صفحات کوچک‌تر طول می‌کشد. ما همچنین متوجه شدیم متد فشرده سازی gzip به تصاویر کمک می‌کند تا روی دسکتاپ و موبایل سریع‌تر لود شوند.

6. حجم کل صفحه تعیین کننده شماره یک سرعت بارگذاری کامل صفحه سایت است. صفحات سبک‌ ۴۸۶ درصد سریع‌تر از صفحات بزرگ لود می‌شوند.

7. Wink و Gatsby سریع‌ترین فریم‌ورک‌های جاوااسکریپت هستند. Meteor و Tweenmax کندترین هستند. سریع‌ترین فریم‌ورک %۲۱۳ سریع‌تر از کندترین آن است.

8. عملکرد سرعت صفحات با فشرده‌سازی فایل خیلی کم یا بسیار زیاد، بالاتر از متوسط است (اندازه‌گیری شده توسط اولین Contextual Paint).

9. اسکریپت‌های ثالث سرعت بارگذاری صفحه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. با اضافه شدن هر اسکریپت ثالث به یک صفحه زمان لود به اندازه 34.1 میلی‌ثانیه افزایش می‌یابد.

10. ما کشف کردیم که استفاده از تصاویر ریسپانسیو منجر به بهترین عملکرد در بارگذاری تصاویر می‌شود. استفاده از WebP در کاهش زمان بارگذاری تصویر به طور قابل توجهی تاثیر کمی داشت.

11. هاست‌های وب GitHub و Weebly سریع‌ترین عملکرد کلی TTFB را دارند. از بین ارائه دهندگان هاستی که تجزیه و تحلیل کردیم Siteground و Wix کندترین‌ بودند.

12. چین، ژاپن و آلمان سریع‌ترین زمان بارگذاری TTFB را دارند. استرالیا، هند و برزیل کندترین زمان TTFB را دارند.

13. استفاده از CDN با عملکرد بدتر سرعت صفحه مرتبط است. این به احتمال زیاد به این دلیل است که CDNهای خاص عملکرد قابل توجهی نسبت به سایرین دارند.

معیارها و استانداردهای اندازه‌گیری مدت زمان لود شدن صفحات اصلی
اولین کار ما ایجاد معیاهایی برای اندازه گیری سرعت صفحات اصلی بود.

همانطور که می‌دانید، “سرعت صفحه” از مراحل مجزای مختلفی تشکیل شده است.
برخی از این مراحل در سطح سرور اتفاق می‌افتند. و بقیه در مرورگر کاربر انجام می‌شوند.

و برای درک درست سرعت بارگذاری صفحات، باید هر کدام از این مراحل را به طور دقیق واکاوی کنیم.

به طور خاص، ما سرعت متوسط را برای موارد زیر اندازه گرفتیم:

. TTFB: زمان رسیدن اولین بایت از محتوای پاسخ HTML.
. StartRender: وقتی رندر کردن (اجرا) شروع می‌شود.
. Visual Complete: کاربر می‌تواند موجودی تمام صفحات را ببیند.
. Speed Index: سرعتی که کابر بارگذاری صفحه را مشاهده می‌کند.
. onLoad: وقتی همه منابع صفحه (CSS، تصاویر و…) دانلود می‌شوند.
. Fully Loaded: وقتی یک صفحه %100 در مرورگر کاربر لود می‌شود.

میانگین سرعت TTFB روی دسکتاپ 1.286 ثانیه و در موبایل 2.594 ثانیه است.
میانگین سرعت Render در دسکتاپ 2.834 ثانیه و در موبایل 6.709 ثانیه است.
میانگین سرعت visual complete در دسکتاپ 8.225 ثانیه و در تلفن همراه 21.608 ثانیه است.

میانگین سرعت ایندکس در دسکتاپ 4.782 ثانیه و در موبایل 11.455 ثانیه است.

میانگین سرعت بارگذاری روی دسکتاپ 8.875 ثانیه و در موبایل 23.608 ثانیه است.

متوسط سرعت لود شدن کامل در دسکتاپ 10.3 ثانیه و در تلفن همراه 27.3 ثانیه است.

نکته کلیدی: متوسط بارگذاری برای یک صفحه وب 10.3 ثانیه در دسکتاپ و 27.3 ثانیه در تلفن همراه است. به طور متوسط، صفحات روی موبایل 87.84% دیرتر از دسکتاپ لود می‌شوند.

Weebly و Squarespace بهترین عملکرد را به طور کلی در سرعت دارند. WordPress یکی از بدترین عملکردها را دارد.
وقتی نوبت سرعت صفحه می‌رسد، کدام CMS بهترین است؟

برای پاسخ به این سوال، ما CMS‌های استفاده شده برای همه سایت‌ها را در مجموعه داده‌های خود مشخص کردیم. سپس عملکرد TTFB را برای هر CMS که کشف کردیم مقایسه کردیم.
طبق اطلاعات ما، Weebly و Squarespace در صدر جدول برای دسکتاپ قرار دارند.
در رتبه بندی عملکرد سرعت صفحه برای موبایل، Squarespace شماره یک است و همراه با Adobe Experience Manager و Weebly ، سه جایگاه برتر را بدست می‌آورند.

نکته جالب توجه این است که، وقتی صحبت از سرعت موبایل می شود، وردپرس فقط در جایگاه 14همین CMS از بین آنالیزهای ما قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا ، Wix ، همچنین از نظر سرعت بارگیری روی دسکتاپ و موبایل ضعیف است.

اگرچه وردپرس تقریباً 30٪ از کلیه وب سایت‌ها را تأمین می‌کند، اما به وضوح برای سرعت بارگذاری صفحه بهینه نیست. به معنای این نیست که WordPress سیستم مدیریت محتوای بدی است. مزایای دیگری دارد (استفاده راحت، کتابخانه گسترده‌ای از افزونه‌ها و سئو) که آن را به یک CMS قابل اعتماد برای بسیاری از صاحبان سایت تبدیل می‌کند. با این حال، هنگامی که به سرعت بارگیری وب سایت توجه می‌کنید، به نظر می‌رسد که سایر CMSها دارای مزیت مشخصی نسبت به وردپرس هستند.
نکته کلیدی: در میان عمده CMSها، Squarespace و Weebly بهترین عملکرد صفحه را در موبایل دارند. WordPress و Wix تقریبا در رده آخر قرار دارند.

استفاده از یک CDN ممکن است به دسکتاپ TTFB کمک کند.به حداقل رساندن درخواست HTML برای TTFB است.
ما تأثیر ویژگی های مختلف صفحه در TTFB را روی تحلیل کردیم. (مدت زمان برای بایت اول)
چیزی که فهمیدیم:
 به نظر می‌رسد استفاده از یک CDN، TTFB را برای دسکتاپ و موبایل بهبود می‌بخشد. با این حال به نظر می‌رسد CDN‌ها روی دسکتاپ مفیدتر از موبایل هستند.
در صفحات لود شده از طریق موبایل، تعداد درخواست های HTML بیشترین تأثیر را روی TTFB داشته است.

در حالی که ما بین خصوصیات صفحه مدت زمان TTFB رابطه ای پیدا کردیم، فاکتورهای page-level باعث درست شدن یا خراب شدن TTFB نمی‌شوند. TTFB تا حد زیادی توسط زمان پاسخ سرور تعیین می شود، چیزی که کمی بعد به آن خواهیم پرداخت.

نکته کلیدی: استفاده از CDN و به حداقل رساندن درخواستهای HTML ممکن است TTFB را در دسکتاپ و موبایل سرعت ببخشد.

صفحات بزرگ %۳۸۱ بیشتر از صفحات کوچک‌تر Visually Complete را طولانی‌تر می‌کنند.
Visually Complete وقتی است که کل محتوای تصویری یک صفحه وب داخل مروگر کاربر بارگذاری شود.
ممکن است اسکریپت‌ها و موجودی‌های دیگری خارج از صفحه بارگذاری شوند. اما از دید کاربر صفحه باگذاری می‌شود.
تکمیل شدن بصری یک استاندارد سرعت صفحه مهم است زیرا این موضوع که یک صفحه چقدر سریع یا کند بارگذاری می‌شود بر تجربه ذهنی تاثیر می‌گذارد.
تا زمانی که کاربر بتواند صفحه را ببیند و از آن استفاده کند، کاملا لود می‌شود… حتی اگر همچنان سایر موجودی‌ها در پشت صحنه در حال بارگذاری و اجرا باشند.
ما فهمیدیم که اندازه صفحه (بایت‌های کل) تاثیر قابل توجهی روی زمان لود شدن تکمیل بصری موبایل و دسکتاپ دارد.
با این حال، اندازه صفحه نسبت به دسکتاپ در موبایل از اهمیت بیشتری برخوردار است.
در دسکتاپ، استفاده از CDN با سرعت بارگذاری سریع‌تر Visually Complete کاملا ارتباط داشت.
در دستگاه‌های تلفن همراه، CDN تنها پنجمین عامل مهم بود.
بنابراین اگر بهبود سرعت بارگذاری تلفن همراه برای شما اولویت اصلی است، فکر می‌کنم که باید همه سعی خود را برای کاهش سایز صفحات بکنید.
این ممکن است به معنای حذف اسکریپت‌های ثالث باشد. یا فشرده کردن تصاویر. ترتیب دقیق مراحل به سایت شما بستگی دارد. با این حال، واضح است که، وقتی صحبت از سرعت Visually Complete می‌شود، به اندازه HTML وابسته است.
نکته کلیدی: CDN به طور قابل توجهی سرعت Visually Complete صفحه را روی موبایل و دسکتاپ افزایش می‌دهند. با این حال ، CDN ها تأثیر بسیار بیشتری روی بارگذاری در دسکتاپ دارند. برای موبایل، اندازه کل صفحه مهم‌ترین عامل برای زمان لود Visually Complete است.

حجم کلی صفحه تقریبا به سرعت «لود شدن کامل» صفحه وابسته است
در نهایت، ما به فاکتورهایی که بر سرعت «لود شدن کامل» صفحه تاثیر می‌گذارد، پرداختیم.
همانطور که از نام آن پیدا است، لود شدن کامل زمانی اتفاق می‌افتد که صد در صد موجودی‌های صفحه بارگذاری و اجرا شده‌اند.
وقتی به سرعت لود شدن کامل صفحه می‌رسد، اندازه کل صفحه مهم‌ترین فاکتور روی دسکتاپ و موبایل است.
تعداد درخواست‌ها نیز در سرعت بارگذاری صفحه نقش دارند.
نکته جالب در مورد این داده این است که اشتراک بسیاری میان دسکتاپ و موبایل وجود دارد. برخلاف بسیاری از معیارهایی که قبلا آنالیز کردیم، به نظر می‌رسد لود شدن کامل دسکتاپ و موبایل تحت تاثیر همان مجموعه متغیرها (یعنی اندازه صفحه و درخواست‌های کلی HTML) قرار می‌گیرد.

با این حال، اهمیت اندازه صفحه و درخواست‌های HTML نباید شگفت آور باشد.
فشرده سازی تصاویر، کشینگ (ذخیره سازی داده‌ها) و سایر موارد معمولا مدت زمان بارگذاری صفحه را کاهش می‌دهند. اما فقط تا همین حد می‌توانند پیش بروند. در پایان روز برای اینکه یک صفحه در حالت لود شدن کامل باشد، مرورگر باید همه موجودی روی صفحه را بارگذاری کند. و هر چه موجودی بیشتری برای بارگذاری وجود داشته باشد، بارگذاری بیشتر طول می‌کشد.
احتمالا به همین دلیل به نظر نمی‌رسد که CDN تاثیر زیادی روی سرعت لود شدن کامل صفحه داشته باشد (از نظر اهمیت کلی در دسکتاپ رتبه سوم و در موبایل رتبه دهم را دارد). CDNها می‌توانند زمان لود تصویر را بهبود بخشند. اما آنها نمی‌توانند کمک زیادی به اسکریپت‌های ثالث و سایر موجودی‌ها کنند که این قضیه باعث کند شدن سرعت می شود.‌

نکته کلیدی: اندازه کلی بیش از هر متغیر دیگر روی دسکتاپ و موبایل سرعت لود شدن کامل صفحه تاثیر می‌گذارد. صفحات بزرگ (3.48MB<) برای بارگذاری کامل در مقایسه با صفحات کوچکتر (0.83MB>)
%486 بیشتر طول می کشد.
Wink و Gatsby سریع‌ترین فریم‌ورک‌های جاوااسکریپت برای صفحات وب متوسط هستند
وقتی زمان اولویت‌بندی بارگذاری روی صفحه می‌رسد، فریم ورک‌های جاوااسکریپت کارهای سنگین زیادی انجام می‌دهد.
به همین دلیل است که تقریباً %۷۶ از کل وب سایت ها از این فریم ورک برای ایجاد صفحات کارآمد، ایمن و استاندارد استفاده می کنند.
ما ابتدا الگویی برای اینکه هر چند وقت از هر فریم‌ورک در سراسر وب استفاده می‌شود، فراهم کردیم.
React تقریباً متداول ترین فریم ورک JS است (%25.3 سایتها از آن استفاده می کنند). (TweenMax (10.3٪ و (RequireJS (9.5٪ نیز نسبتاً محبوب هستند.
در مرحله بعد می خواهیم بدانیم کدام فریم‌ورک‌های JavaScript در صفحات کوچک (1,264,374> Bytes) متوسط (1,264,374 و 4,019,332 Bytes) و بزرگ (4,019,332< Bytes) بهترین عملکرد را دارند.

برای صفحات کوچک RightJS در صدر جدول قرار می‌گیرد.
برای صفحات متوسط، Wink و Gatsby بهترین کارایی را دارند.

و برای صفحات بزرگ، Gatsby و Riot سریع‌ترین زمان FCP را دارند.

به طور کلی، انتخاب یک فریم‌ورک جاوا اسکریپت می تواند تأثیر بسزایی در زمان FCP داشته باشد. در واقع، برای صفحات متوسط بهترین فریم‌ورک JS (Wink)، 213% سریعتر از کندترین فریم‌ورک (Meteor) بارگیری می‌شود.
اگرچه کاملا کمی اشتراک برای بهترین و بدترین ارائه‌دهنده وجود دارد. مثلا Gatsby و RightJS جز پنج تای برتر در هر سه دسته‌بندی سایز صفحه بودند. به نظر می‌رسد برخی از فریم‌ورک های JS در صفحات با اندازه خاص کارایی بهتری دارند.
به عنوان مثال، Riot یک فریم‌ورک عالی برای صفحات بزرگ است (در همه جا دوم است).
با این وجود، برای صفحات کوچک، Riot به طور قابل توجهی بدتر است (در همه جا پانزدهم است).

نکته کلیدی: هیچ کدام از فریم‌ورک جاوااسکریپت در همه حالت‌ها بهترین نیستند. برای سایت‌هایی با تعداد زیادی صفحه کوچک، RightJS بهترین انتخاب شما است. برای سایت‌هایی با صفحات عمدتا بزرگ Gatsby ایده‌آل به نظر می‌رسد.

صفحات با سطوح کم یا زیاد فشرده سازی سریع‌ترین سرعت بارگذاری را دارند
فشرده‌سازی فایل‌ها روی یک سرور مثل شیمشیری دو لبه است. از یک طرف فشرده‌ کردن فایل‌ها حجم صفحه را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
با این وجود، فشرده کردن فایل‌ها پیش از فرستادن آن‌ها از سرور مستلزم کار اضافی در مرورگر است، زیرا کاربرد باید قبل از اجرا آن‌ها را از حالت فشرده خارج کند.
به عنوان بخشی از این آنالیز، ما شروع به پاسخ دادن به این سوال می‌کنیم: آیا خارج کردن فایل‌ها از حالت فشرده واقعا سرعت صفحه را افزایش می‌دهد؟
برای پاسخ به این سؤال، FCP را به سه دسته (سریع، متوسط، آهسته) طبقه بندی کردیم:
سریع: 0-1000ms
متوسط: 1000ms-2500ms
کند: 2500ms>
سپس سرعت FCP و میزان فشرده‌سازی را بین صفحات کوچک، متوسط و بزرگ مقایسه کردیم.
برای صفحات کوچک، سطوح پایین‌تر از فشرده سازی زمان بارگذاری FCP سریعتری را به همراه داشت. با این حال، زمان بارگذاری در سطوح بالای فشرده سازی (%100-90) مجددا سرعت می‌گیرد.
صفحات متوسط دارای توزیع مشابهی بودند:

صفحات بزرگ حتی دارای منحنی توزیع زنگوله‌ای معکوس شدیدتر بودند:

اگرچه توزیع دقیق بین اندازه صفحه متفاوت است، اما نکته واضح است: صفحات با سطوح بالا یا پایین فشرده سازی سریع‌ترین بارگذاری را دارند.
در صفحاتی که تعداد محدودی از فایل‌های آن‌ها فشرده‌ شده‌اند، در حقیقت می‌توانید افت عملکرد FCP را مشاهده کنید.
مخصوصا، صفحاتی که %80-60 پرونده های خود را فشرده می کنند، بدترین عملکرد را دارند.
بنابراین، هنگامی که زمان بهبود سرعت صفحه می‌رسد، سطح فوق‌العاده بالا یا پایین از فشرده سازی تمایل دارد بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. سطح پایین فشرده سازی، کار مورد نیاز مرورگر را کاهش می‌دهد. و سطح بالای فشرده‌سازی با بسته‌های اطلاعاتی کوچک‌تر، کار چالش برانگیز سنگین‌تری در سمت کاربر است.

نکته کلیدی: صفحاتی که فشرده‌سازی بسیار کم یا بسیار زیاد دارند، در برابر صفحات با فشرده‌سازی متوسط عملکرد بهتری دارند.

تاثیر منفی زمان بارگذاری اسکریپت‌های ثالث
تعجب نکردیم وقتی فهمیدیم، اسکریپت‌های ثالث (مانند گوگل آنالیتیکس، دکمه های گذاری شبکه‌های اجتماعی و هاست‌های ویدیو) منجر به کندتر کردن زمان FCP می شوند.
در واقع، ما متوجه شدیم که هر اسکریپت ثالث زمان بارگذاری صفحه را 34.1 میلی ثانیه افزایش می دهد.
یافته‌های ما منطبق با آنچه دیگران پیدا کردند (مثل این مورد) نشان می‌دهد که اسکریپت‌های ثالث تاثیر گسترده‌ای روی سرعت صفحه دارند.
واضح است که این تاثیر وابسته به نوع اسکریپت استفاده شده است. بعضی اسکریپت‌های ثالث مثل Hotjar سریعا بارگذاری می‌شوند. بقیه، از جمله Salesforce بسیار آهسته هستند.
به طور مختصر، اسکریپت‌های شخص ثالث باعث مدت زمان بارگذاری طولانی‌تر می‌شوند. و هر چه صفحه اسکریپت بیشتری داشته باشد، بارگذاری آن طولانی‌تر می‌شود.

نکته کلیدی: هر اسکریپت ثالث روی صفحه، زمان بارگذاری را 34.1 میلی‌ثانیه افزایش می‌دهد.

تصاویر ریسپانسیو بیش از لود تنبل و استفاده از فرمت WebP باعث بهبود زمان بارگذاری صفحه می‌شوند
تصاویر به دو دلیل نقش بسیار مهمی در ظاهر وبسایت ایفا می‌کنند:

اول اینکه تصاویر مقدار قابل ملاحظه‌ای از اندازه کلی صفحه را پر می‌کنند.
دوم اینکه توجه کاربرد تمایل به تمرکز روی تصایر ظاهر شده روی صفحه دارد. و اگر آن تصاویر کند بارگذاری شوند، روی تجربه کاربری تاثیر منفی می‌گذارد.

از آن‌جایی که تصاویر می‌توانند سرعت لود سایت را بالابرده یا پایین بیاورند، ما تصمیم به مقایسه عملکرد چهار روش مختلف برای بهینه سازی تصاویر گرفتیم:

. فرمت WebP: توسط گوگل توسعه یافته است. فرمتی تصویری است که می‌تواند در مقایسه با سایر فرمت‌های فایل اندازه کوچک‌تری داشته باشد اما همچنان کیفیت را حفظ کند.
. تصاویر بهینه یافته: وقتی نسخه‌های مختلف تصویر بسته به دستگاه، مکان و غیره ارائه می‌شوند، تصاویر بهینه سازی شده به وجود می‌آیند.
ما استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN)، فشرده سازی تصویر و سایر خدمات وب بهینه سازی تصویر را در این بخش گنجانده‌ایم.
. به تعویق انداختن عکس‌های خارج از صفحه: وقتی کاربر به نقطه‌ای از صفحه می‌رود که تصاویر تحت لود شدن هستند، نمایش تصاویر و محتوای خارج از آن نقطه به تعویق می‌افتد. که این عمل به عنوان لود تنبل نیز شناخته شده می‌شود.
. تصاویر ریسپانسیو: وقتی تصاویر به صورت پویا با اندازه پنجره مرورگر سازگار می شوند.
و هنگامی که ما این رویکردهای مختلف را برای امتیازات سرعت Lighthouse مقایسه کردیم، تصاویر پاسخگو در صدر قرار گرفتند.
ما همچنین آنالیز کردیم که کدام رویکرد منجر به بیشترین امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰ در Lighthouse می‌شود. و نتایج بسیار مشابه بودند.

ما همچنین آنالیز کردیم که کدام رویکرد منجر به بیشترین امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰ در Lighthouse می‌شود. و نتایج بسیار مشابه بودند.

Github ، Weebly وAcquia  سه ارائه دهنده برتر دسکتاپ TTFB بودند. Automattic ، Wix و Siteground بد بدترین وضعیت را داشتند.
ما مشابه این آنالیز را برای TTFB موبایل انجام دادیم.
همانطور که ملاحظه می‌کنید،  Github Pages در موبایل و دسکتاپ بسیار خوب عمل می کند. با توجه به اینکه صفحات Github فقط به منابع پایدار خدمات رسانی می‌کند، جای تعجبی نیست. در بسیاری جهات به معنی این است که Github قابلیت مقایسه برابر با هاست معمولی را ندارد.
Seravo ،Netlify و Weebly در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند Wix. و Automattic در پایین لیست هستند.

نکته این تجزیه و تحلیل چیست؟

TTFB تنها یکی از فاکتورهای بسیاری است که هنگام انتخاب هاست باید در نظر داشته باشید. موارد دیگری از جمله هزینه، زمان فعال بودن یک سیستم، پشتیبانی مشتری، قابلیت‌ها و… وجود دارند.
گفته می شود، وقتی نوبت به بار بارگذاری سریع صفحه در دسکتاپ و موبایل می رسد، صفحات Github بهترین انتخاب در میان هاست اصلی است.
هاست‌های Wix و Automatticتمایل به داشتن لحظات TTFB کند دارند.

نکته کلیدی: در میان ارائه دهندگان هاست، Github و Weebly بهترین عملکرد را روی دسکتاپ دارند. طبق آنالیز ما GitHub و Seravo سریع‌ترین هاست موبایل بودند. با این حال، باید توجه داشت که صفحات Github فقط به صفحات پایدار خدمات رسانی می‌کنند، که این یک مزیت ذاتی نسبت به سایر هاست‌هایی است که آنالیز کردیم.

چین، ژاپن و آلمان سریع‌ترین زمان بارگذاری TTFB را دارند.
ما زمان بارگذاری TTFB را برای یازده کشور با استفاده از مجموعه داده‌هایمان مقایسه کردیم.
نکته کلیدی: چین بهترین عملکرد TTFB را برای موبایل و دسکتاپ دارد. در مرحله بعدی ژاپن و آلمان با سرعت بالای بارگذاری صفحه بالاتر از میانگین جهانی قرار دارند. فرانسه، انگلیس، کانادا، ایالات متحده و روسیه سرعت صفحه متوسطی دارند. سرعت استرالیا، برزیل و هند کمتر از میانگین جهانی است.

صفحات دارای CDN از صفحاتی که CDN ندارند عملکرد بدتری دارند
یکی از شگفت آورترین یافته‌های ما این بود که صفحاتی که از CDN استفاده می کردند در حقیقت از آن‌ها که از CDN استفاده نمی‌کردند، بدتر بودند.
چطور این اتفاق می‌افتد؟
از لحاظ تئوری، چون محتوا را نزدیک جایی که کاربرد قرار دارد تحویل می‌دهد، یک CDN باید سرعت صفحه را در طول بورد افزایش دهد.
با این‌ حال، این مورد در تجزیه و تحلیل ما این گونه نبود.
ما فرض کردیم که همه CDNها برابر ساخته نشدند. در بسیاری از موارد، استفاده از یک CDN با بهینه‌سازی ضعیف در واقع می‌تواند سرعت را کاهش دهد.
و زمانی که ما عملکرد ۱۸ نفر برتر از ارائه دهندگان برتر CDN را تجزیه و تحلیل کردیم، اختلاف بزرگی را در عملکرد کشف کردیم.
به طور خاص، متوجه شدیم که (در دسکتاپ) بهترین سی دی ان، 3.6x برابر بهتر از بدترین CDN کارایی دارد. این به توضیح اینکه چرا CDN به طور خودکار عملکرد را بهبود نمی بخشد، کمک می کند.
از آن‌جایی که ارائه دهندگان ضعیف به راحتی قابل مشاهده هستند، ما عملکرد CDN را با میانگین جهانی مقایسه کردیم.
سپس هر CDN را در یکی از سه سبد قرار می دهیم:
خوب (سریع٪ و آهسته٪ نسبت به همه ارائه دهندگان میانگین بهتر است)
متوسط (سریع٪ و آهسته٪ نسبت به همه ارائه دهندگان میانگین بهتر است)
بد (سریع٪ و آهسته٪ نسبت به همه ارائه دهندگان میانگین بهتر است)
در اینجا خلاصه‌ای از عملکرد هر ارائه دهنده وجود دارد:

دسکتاپ:
خوب: Airee, Amazon Cloudfront, Azure CDN, CacheFly, EdgeCast, Fastly, GitHub Pages, Google Cloud, KeyCDN, MaxCDN, Netlify
متوسط: CDN77
بد: Akamai, ArvanCloud, Cloudflare, Fireblade, Incapsula, Sucuri

موبایل
خوب: Airee, Amazon Cloudfront, Azure CDN, CDN77, EdgeCast, Fastly, GitHub Pages, Google Cloud, KeyCDN, MaxCDN, Netlify
متوسط: Fireblade, Incapsula, Sucuri
بد: Akamai, ArvanCloud, Cloudflare
نکته کلیدی: استفاده از CDN به طور خودکار عملکرد سرعت صفحه را بهبود نمی‌بخشد. برخی از CDN‌ها بطور قابل توجهی بهتر از سایرین عمل می کنند.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید بیشتر درباره چگونگی انجام این تجزیه و تحلیل بیاموزید. نگاهی به فایل PDFهای متدهای مطالعه ما بیندازید.
حالا دوست دارم از شما بشنوم:
کدام یک از یافته‌های این مطالعه به نظر شما متمایز بود؟
یا
قصد دارید در کدام مورد اقدام کنید؟
در هر صورت، نظر خود را با گذاشتن کامنت به بگویید.

منبع:

https://aigitali.com/page-speed-stats/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۲۳
احسان رئیسی


7 نوع از ارتباط لینک ها و نتایج گوگل در سئو
لینک ها در سئو (SEO) اهمیت بسیار زیادی دارند.
بیشتر دیجیتال مارکترها و وب مسترها دقت دارند که لینک ها در وب سایت هایشان یک فاکتور کلیدی محسوب می شود. گوگل – و سایر موتورهای جستجو – از این لینک ها و نحوه ارتباط شان با هم برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجو استفاده می کنند. هرچه تعداد صفحات بیشتری جمع شود ، شانس ثبت نام صفحه در نتایج جستجو بالاتر است.

این قسمت محبوبیت الگوریتم گوگل را نشان می دهد که در ساختار کلی الگوریتم PageRank شرح داده شده است. اما گوگل برای محبوبیت این لینک ها متوقف نمی شود. آنها تعدادی روش هوشمندانه برای استفاده از لینک ها برای تعیین ارتباط و قدرت سایت ها  مشخص کرده اند – یعنی این صفحه در مورد چیست و آیا پاسخی مطمئن برای پرس و جوی جستجو کاربر ارائه می دهد؟

برای رتبه‌بندی در گوگل، این تنها تعداد آرا نیست که شما از صفحات مشهور دریافت می‌کنید، بلکه ارتباط و قدرت آن لینک ها نیز مهم است.

مدیران گوگل ممکن است از اصطلاحات پیچیده صحبت کنند، اما تعدادی از روش‌های ساده برای بهره‌برداری از این استراتژی‌ها برای رتبه‌بندی مناسب‌تر را ارائه کرده است.

1. انکر تکست (Anchor text)
در شروع فعالیت، الگوریتم PageRank  که شیوه کار آن نتایج موتورهای جستجو را تغییر می داد، می توان این گونه اظهارنظر کرد که:

“اگرچه انکر تکست ممکن است با اصطلاحات و کلمات جستجوشده مطابقت نداشته باشد، اما ممکن است به اسنادی که به عناوین یا بک لینک با اصطلاحات جستجو شده مطابقت داشته باشد، اشاره کرد. این سند به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته می شود.”

به طور خلاصه ، اگر صفحه ای با استفاده از انکر تکست “پیتزا قارچ” لینک بخورد، احتمالاً صفحه موردنظر درباره پیتزا – و شاید قارچ صحبت کرده باشد.
اگر بسیاری از صفحات با استفاده از تغییرات “پیتزا” – به عنوان مثال رستوران پیتزا، تحویل پیتزا، پیتزا فرشته به شما لینک بخورد – گوگل می تواند این مورد را به عنوان یک امتیاز برای رتبه بندی قوی ببیند.
(در حقیقت، این تأثیر آنقدر قدرتمند است، که اگر “پیتزا قارچ” را در تهران جستجو کنید می بینید، هدف ما مشاهده لینک با رتبه بالا در صفحه اول می باشد.)
نحوه استفاده از انکرتکست برای SEO:

از انکر تکست ها می توان به صورت مختلفی استفاده کرد؛ اما باید دقت کرد کدام روش صحیح است. ما اینجا 3 روش به شما معرفی می کنیم:
1. از انکرتکست توصیفی (و جستجو شونده) استفاده کنید که صفحه شما را توصیف می کند.
2. از انکر تکست دهی عمومی و دور از موضوع اجتناب کنید.
3. انکر تکست را کوتاه نگه دارید و بیشتر از چند کلمه استفاده نکنید.

در حالی که برخی مدیران Google درباره نادیده گرفتن لینک ها با  انکر تکست بی ربط بحث می کنند، سایر متخصصان مطرح سئو در جهان پیشنهاد می کنند متن دیگری را که متن آن انکر تکست است، برای متن اضافی جستجو کنید، بنابراین این وضعیت را بخاطر بسپارید.

برای احتیاط: در حالی که بهینه سازی انکر تکست شما خوب است، بسیاری از جستجوگرها در طول سال ها مشاهده کرده اند که بیش از حد یک چیز خوب می تواند به شما آسیب برساند. انکر تکست رایج در وب به طور طبیعی متنوع است.
انکر تکست را در سایت Moz در صفحه Domain Authority، که در اینجا با استفاده از Link Explorer نشان داده شده است ، بررسی کنید.
بهینه سازی بیش از حد می تواند سایت شما را برای گوگل مشکوک کند، و بسیاری از متخصصان SEO انکر تکست را برای رتبه بندی بهتر توصیه می کنند. در نتیجه شما با احتیاط پیش روید و همیشه وضعیت رتبه انکر تکست خود را با ابزارهای سئو آنالیز کنید.

2. قدرت و اقتدار صفحه
در اوایل گوگل صفحات را به گونه ای دیگر رتبه بندی می کرد،  اما چندی نگذشت که لری پیج صفحات را بر اساس میزان جذابیت برای مخاطب رتبه بندی کرد. الگوریتم Hilltop نحوه رتبه بندی صفحات را به کلی تغییر و بهبود داد.این کار را با جستجوی صفحات “تخصصی” مرتبط با آن‌ها، انجام داد.
صفحه تخصصی صفحه ای است که به بسیاری از صفحات موضوعی مرتبط دیگر به صفحه لینک داده اند. اگر صفحه ای از چندین صفحه حرفه ای دیگر لینک گرفته باشد، آنگاه به عنوان یک رتبه برتر در آن موضوع در نظر گرفته می شود و ممکن است رتبه بالاتری داشته باشد.
مفهوم مشابه با استفاده از صفحات “قدرتمند” و “با اعتبار” توسط جان کلینبرگ، استاد کرنل با کمک های بلاعوض از گوگل و سایر موتورهای جستجو ارائه شد. کلینبرگ توضیح می دهد:

” … یک صفحه خوب، صفحه‌ای است که به بسیاری از مقالات خوب اشاره می‌کند؛ یک صفحه مرجع صفحه‌ای است که به صفحات مرتبطی لینک های بسیاری گرفته است.”

در حالی که ما نمی توانیم میزان استفاده از این مفاهیم را امروزه بدانیم، گوگل الگوریتم Hilltop را در سال 2003 کشف کرد.

نحوه استفاده از صفحات  با قدرت Authority برای SEO:
یک تمرین مشترک از سازندگان لینک های امروز این است که لینک‌های “صفحات منابع” را جستجو کنند. اینها اساسا صفحات تخصصی هستند که به سایت‌های مفید در اطراف یک موضوع لینک می‌دهند. امتیاز دهی به این صفحات اغلب می‌تواند به شما در یک متن کمک کند.

3. پیمایش معقول و منطقی (با عقل جور در میاد)
تمام پیوندها یا لینک دهی ها برابر نیستند.
ایده‌ای که پشت ثبت گشت و گدار منطقی گوگل وجود دارد این است که لینک‌های خاصی در یک صفحه از بقیه مهم‌تر هستند و در نتیجه باعث افزایش وزن می‌شوند. نمونه‌هایی از پیوندهای مهم دیگر عبارتند از:

• لینک های برجسته، بالاتر در HTML
• پیوندهای موضوعی مرتبط، هم مربوط به منبع سند و هم سند هدف.

پیوندهای کم اهمیت تر شامل موارد زیر هستند:

• “شرایط استفاده از خدمات” و لینک پایین صفحه
• تبلیغات بنری
• پیوندهای نامربوط به سند

از آنجا که ارتباط مهم به احتمال زیاد توسط یک “گشت و گدار منطقی” کلیک می‌شود، یک لینک مربوطه به طور روزانه می‌تواند وزن بیشتری نسبت به یک موضوع خاموش داشته باشد.

زمانی که یک خوشه موضوعی مرتبط با سند منبع مرتبط به یک خوشه موضوعی مرتبط با سند هدف است، این لینک احتمال بیشتری برای انتخاب شدن دارد. تا این که خوشه موضوعی مرتبط با سند منبع ارتباطی با خوشه موضوعی مرتبط با سند هدف ارتباطی نداشته باشد.


نحوه استفاده از پیمایش معقول برای SEO:

نکته اصلی در اعمال نفوذ پیمایش معقول برای SEO ساده است: برای بدست آوردن لینک هایی که احتمال کلیک بیشتر دارند ، اقدام کنید.

این بدان معناست که شما نه تنها از گرفتن لینک از منابع برجسته صفحات پر ترافیک بهره مند می شوید بلکه هرچه پیوند به موضوع صفحه میزبان مرتبط تر باشد، سود بیشتری نیز می تواند ببرید.
هیچ یک از موضوعات / انکر تکست صفحه نباید دقیقاً مطابقت داشته باشند، اما در صورتی که در همان ارتباط کلی باشند، کمک کننده هستند. برای مثال، اگر در حال نوشتن درباره “بیس بال” هستید، با متن اصلی مرتبط از صفحات مربوط به ورزش، تجهیزات، ورزش‌کاران، آموزش، ورزش، گردشگری و غیره ارتباط داشته باشید، همه می‌توانند به ارتقای رتبه بالاتر از لینک‌های مرتبط کمک کنند.

4. Page Rank حساس به موضوع
با وجود شایعات معکوس، PageRank در Google بسیار عالی است. از فناوری PageRank می توان برای توزیع انواع سیگنال های مختلف رتبه بندی در سرتاسر فهرست جستجو استفاده کرد. در حالی که رایج ترین نمونه ها محبوبیت و مورد اعتماد است. سیگنال دیگر ارتباط موضوعی است،.
مفهوم اصلی با گروه بندی “seed pages” بر اساس موضوع (به عنوان مثال، بخش سیاست روزنامه نیویورک تایمز) کار می کند. هر لینکی که از این صفحات خارج می شود مقدار کمی از PageRank حساس به موضوع را منتقل می کند، که از طریق مجموعه بعدی لینک ها و غیره منتقل می شود.
چگونه می توان از PageRank برای SEO بهره برد تا موضوع را حساس کنیم:
مفهوم ساده است. هنگام به دست آوردن پیوند، سعی کنید از صفحاتی که تقریباً در همان موضوعی هستند که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، پیوند بدست آورید. همچنین، از صفحاتی که خودشان با صفحات معتبر در همین موضوع در ارتباط هستند، لینک بگیرید.

5. نمایه سازی مبتنی بر عبارات
نمایه سازی مبتنی بر عبارات می تواند یک مفهوم سخت برای SEO باشد.

آنچه برای درک این موضوع مهم است که نمایه سازی مبتنی بر عبارت به موتورهای جستجوگر اجازه می دهد تا با جستجوی عبارات مرتبط در هر دو صفحه منبع و هدف، ارتباط هر لینک را بدست آورند. هرچه عبارات مرتبط تر باشد، رتبه بالاتر قرار می گیرد.

در مثال زیر ، صفحه اول با انکر تکست “رئیس جمهور ایالات متحده” ممکن است حجم بیشتری داشته باشد زیرا این صفحه همچنین شامل چندین عبارت دیگر است که مربوط به “رئیس جمهور ایالات متحده” و “جان آدامز” است.
چگونه می توان از PageRank برای SEO بهره برد تا موضوع را حساس کنیم:
مفهوم ساده است. هنگام به دست آوردن پیوند، سعی کنید از صفحاتی که تقریباً در همان موضوعی هستند که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، پیوند بدست آورید. همچنین، از صفحاتی که خودشان با صفحات معتبر در همین موضوع در ارتباط هستند، لینک بگیرید.
علاوه بر رتبه بندی اسناد بر اساس مهمترین لینک ها، نمایه سازی مبتنی بر عبارت به موتورهای جستجوگر اجازه می دهد تا لینک های کمتری را نیز در نظر بگیرند، از جمله:

1. تخفیف پیوندهای مربوط به اسپم و خارج از موضوع: به عنوان مثال، لینک اسپم تزریق شده به یک سایت قمار از صفحه ای در مورد دستور العمل های کوکی، بر اساس ارتباط، نمره بسیار کمتری از نتایج خارج از بحث کسب می کند و حجم کمتری نیز به همراه خواهد داشت.

2. مبارزه با “Google Bombing“: برای کسانی که به یاد دارند، بمباران گوگل هنر رتبه بندی یک صفحه به شدت برای عبارات خنده دار یا با انگیزه سیاسی است که با “بمباران” آن با لینک های انکرتکستی، غالباً مربوط به خود صفحه نیست.

نمایه سازی مبتنی بر عبارات می تواند با به ثمر رساندن پیوندها برای ارتباط با متن واقعی در صفحه ، Google Bombing را متوقف کند. به این ترتیب لینک های بی ربط می توانند تخفیف بگیرند.

نحوه استفاده از عبارات مبتنی بر SEO:
گذشته از انکرتکست و موضوع / اعتبار عمومی یک صفحه، جستجوی پیوندها از صفحه هایی با عبارات مرتبط کمک می کند.
به خصوص برای جستجوگرها و لینک های داخلی درصورتی که صفحات خود را بهینه کرده و به خودتان پیوند دهید، بسیار مفید است. برخی از افراد از کلمات کلیدی LSI برای بهینه سازی در صفحه استفاده می کنند ، اما شواهدی مبنی بر اینکه این حالت به SEO کمک می کند مورد اختلاف است.

بررسی کلمات کلیدی به طور معمول یک نقطه شروع برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط ارائه می دهد. در زیر عبارات نزدیک به “بهترین ابزارهای سئو” با استفاده از ابزار Keyword Explorer آمده است.
6. ارتباط متقابل محلی
ارتباط متقابل محلی به یک مفهوم رتبه بندی گفته می شود که نتایج جستجو را با استفاده از اندازه گیری، میزان دسترسی هر صفحه توسط همه صفحات دیگر تغییر می دهد.
به عبارت ساده تر، هنگامی که یک صفحه از تعدادی از نتایج رتبه های بالا مرتبط است، به احتمال زیاد به صفحه ای با پیوندهای کمتری از همان مجموعه نتایج مرتبط است.
این امر همچنین در مورد انواع پیوندهایی که باید به دنبال آن باشید، تأکید می کند: صفحاتی که قبلاً برای هدف مورد نظر شما رتبه بالایی دارند.


نحوه استفاده از ارتباط محلی برای SEO:
یکی از ساده ترین راه های رتبه بندی، بدست آوردن پیوندهای موضوعی مرتبط از سایت هایی است که قبلاً برای اصطلاح مورد نظر خود رتبه بندی می کنند.
اکثر اوقات، بدست آوردن نتایج پیوندها از صفحه 1 بسیار دشوار است، بنابراین جستجوی پیوندهایی که:
• برای تغییر در شرایط هدف خود رتبه بندی کنید
• بیشتر در صفحات نتایج Google قرار دارد
• برای شرایط متفاوت، اما مرتبط و موضوعی، رتبه خوبی کسب کنید

7. سؤال طلایی
اگر مفاهیم فوق پیچیده به نظر می رسند، خبر خوب این است که هنگام تلاش برای ایجاد لینک به سایت خود، مجبور نیستید واقعاً مفاهیم فوق را درک کنید.
برای درک اینکه آیا لینکی به سایت شما مربوط می شود، به سادگی سؤال طلایی ساخت لینک را از خود بپرسید: آیا این لینک بازدید کنندگان مشغول و دارای مهارت بالایی را به وب سایت من وارد می کند؟
نتیجه سؤال طلایی دقیقاً همان چیزی است که مهندسان گوگل در هنگام ارزیابی لینک ها سعی در تعیین آنها دارند، بنابراین می توانید بدون درک الگوریتم های واقعی به نتیجه نهایی برسید.

نحوه استفاده از سؤال طلایی مناسب برای SEO:

مهمتر از همه ، سعی کنید لینک هایی بسازید که بازدیدکنندگان با ارزش و پر بازدید را به سایت شما وارد کنند.
اگر به بازدید کنندگان پیوندی علاقه ندارید، چرا باید Google به این پیوند اهمیت زیادی دهد؟


نکاتی درباره SEO برای پیوندهای مرتبط با موضع
این ایده ها را هنگام فکر کردن در مورد پیوندها برای SEO در نظر بگیرید:

1. از متن های انکر تکستی خوب و توصیفی برای لینک های خود استفاده کنید. این امر در مورد لینک های داخلی، نتایج به سایت های دیگر و لینک هایی که از سایت های خارجی غیر مغرضانه جستجو می کنید صدق می کند.

2. به دنبال روابط از سایت های معتبر و دارای اهمیت موضوعی باشید. این سایت ها شامل سایت هایی می شوند که برای کلمات کلیدی هدف مورد نظر شما و صفحات “متخصص” که به بسیاری از سایتهای معتبر لینک دارند، رتبه بندی می شوند.

3. به دنبال لینک از صفحات مربوطه باشید. این مورد شامل بررسی عنوان، بدنه، عبارات مرتبط و هدف صفحه برای اطمینان از ارتباط آن با موضوع هدف شما است.

4. به دنبال لینک هایی باشید که افراد به احتمال زیاد روی آن کلیک کنند. لینک ایده‌آل معمولا هر دو به صورت موضوعی مرتبط و در موقعیت برجسته‌ای قرار می‌گیرد.
5. از انکر تکست عمومی یا غیر توصیفی جلوگیری کنید.

6. از بهینه سازی بیش از حد لینک های خود جلوگیری کنید. این مورد شامل استفاده مکرر از متن انکر تکست مطابقت و عامل جذابیت کلمات کلیدی است.

7. از ایجاد لینک های فریب کارانه دوری کنید.

در نهایت سعی کنید با کیفیت بالا، به طور روزانه با محتوای مرتبط، ارتباط خود را با سایت خود جلب کنید و  کاربر هدفمند جذب کنید.

بهترین نکات شما در مورد لینک های موضوعی مرتبط چیست؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع:

https://aigitali.com/link-relevance-seo/

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۴۸
احسان رئیسی


چگونه با تعیین اهداف تناسب‌اندام، سلامتی و تندرستی، وضعیت جسمانی، مسائل ذهنی و روحی باعث ایجاد وضعیتی پایدار و متحول کننده در خود شویم؟

مزایای متحول کننده ورزش بر روی مغز
دگرگون کننده ترین چیزی که می توانید امروزه برای مغزتان انجام دهید چیست؟ وندی سوزوکی عصب شناس معتقد است که ورزش! چنان که سوزوکی در مورد این علم که چگونه تمرین کردن می تواند حالات و حافظه ما را تقویت کند، صحبت می کند شما به باشگاه رفتن تشویق می شوید. تا از مغزتان در مقابل بیماری های اعصاب مثل آلزایمر محافظت کنید…
امیدوارم شما هم از تماشای این ویدئو لذت برده باشید. در ادامه 6 گام موفقیت به سوخت موتور بهروزی و رازهای آن می پردازید. با ما همراه باشید

انرژی: سوخت موتور بهروزی
سلامتی، زیربنای خوشبختی، قدرت، و روحیه است.

فیزیولوژی، راهی به سوی بهروزیست. یکی از عواملی که بر فیزیولوژی بدن اثر می گذارد، نحوه به کارگیری سیستم عضلانی، یعنی ژست ها و حالات بدن، چهره و نحوه تنفس است. اما عملکرد سالم دستگاه های بدن، از لحاظ شیمیایی نیز واجد اهمیت است. در ادامه به شش دستور مهم که جسم را نیرومند و پرتحرک می سازد و مسائل زیربنائی فیزیولوژیکی، یعنی خوردن، آشامیدن، و تنفس می پردازیم. از شما می خواهم به دقت درباره این اصول فکر کنید و ببینید آیا در شما هم می توانند موثر باشند و ضمنا عادات بهداشتی شما در حال حاضر کاملا در سلامت جسمی شما موثرند یا خیر. این شش اصل را به مدت 40 روز بکار ببندید و درستی این اصول را برمبنای نتایج جسمانی که در شما ایجاد می شود قضاوت کنید، نه براساس اطلاعات و عقایدی که قبلا داشته اید. با طرز کار بدن خود آشنا شوید و به آن اهمیت دهید و مراقب آن باشید تا این که بدن شما نیز از شما مراقبت کند.

• اولین رمز سلامتی تنفس صحیح است
• دومین رمز سلامتی، خوردن مایعات است
• سومین رمز سلامتی ترکیب مناسب غذایی است
• چهارمین رمز سلامتی، کنترل مقدار غذا است
• پنجمین راز سلامتی، مصرف صحیح میوه است
• ششمین رمز سلامتی، مربوط به افسانه پروتئین است
اولین رمز سلامتی تنفس صحیح است
شالوده سلامتی، گردش صحیح خون است. خون اکسیژن و مواد غذایی را به تمام سلول های بدن می رساند، اگر دستگاه گردش خون شما خوب کار کند عمری طولانی، همراه با سلامت جسمی خواهید داشت. جریان خون، محیط داخلی بدن را تشکیل می دهد و کلید کنترل آن تنفس است. از طریق تنفس، اکسیژن کافی به تمام سلول ها می رسد که جریان الکتریکی هر سلول را تحریک می کند.
تنفس نه تنها موجب رسیدن اکسیژن به سلول ها می شود، بلکه جریان را نیز لنف کنترل می کند، که در لنف، گلبول های سفید کار دفاع بدن را بر عهده دارند. بعضی ها تصور می کنند که لنف کلیه سلول ها را احاطه می کند. میزان مایع لنفی در بدن چهار برابر خون است.
قلب همچون تلمبه ای خون را به داخل رگ ها و از آنجا به داخل مویرگ ها می فرستد. اکسیژن و مواد غذائی از دیواره مویرگ ها نفوذ می کند و به درون مایعی که سلول ها را فراگرفته و لنف نامیده می شود وارد می شود. سلول ها مواد لازم یعنی اکسیژن و مواد غذائی را از لنف گرفته و مواد زائد و سمی را در آن می ریزند. بخش از مواد زائد باید توسط دستگاه های لنفاوی دفع شوند. تنفس عمیق سیستم لنفاوی را فعال می کند. اگر این دستگله به مدت 24 از کار بیفتد، مواد سمی و زائد در اطراف یاخته ها جمع شده آنها را نابود می سازند و در نتیجه، مرگ انسان حتمی است.
جریان خون توسط تلمبه ای که قلب نام دارد صورت می گیرد. اما جریان لنف فاقد تلمبه است. عواملی که لنف را به جریان می اندازند، تنفس و حرکات عضلانی می باشند. لذا برای اینکه سیستم های گردش خون، لنف و ایمنی بدن به خوبی کار کنند تنفس عمیق و حرکات عضلانی که به منزله محرک های سیستم های مزبور می باشند ضرورت دارند. تنفس صحیح، بدن را از آلودگی ها پاک می کند.
اگر از مطالب این مقاله، تنها ارزش و اهمیت تنفس عمیق را دریافته باشید کافی است که به میزان قابل ملاحظه ای سلامتی خود را افزایش دهید. به این دلیل است که در ورزش یوگا به تنفس تا این حد توجه می شود، زیرا بهترین پاکسازی بدن تنفس عمیق است، زیرا تنفس عمیق خلائی ایجاد می کند که موجب مکش مایع لنفی می شود و سرعت تجزیه مواد سمی چند برابر می گردد. در حقیقت با تنفس عمیق و ورزش می توان سرعت این عمل را تا 15 برابر افزایش داد.
مساله این است که اغلب مردم طرز صحیح تنفس را نمی دانند. از هر سه نفر آمریکایی یک نفر به سرطان مبتلا می شود، این نسبت در میان ورزشکاران فقط یک به هفت است. نتایج این مطالعات، علت را روشن می سازد. مقدار اکسیژن خون ورزشکاران بیشتر است. بعلاوه حرکات ورزشی جریان لنف را تسریع و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید.

اکنون به شرح بهترین طریقه تنفس که موجب پاک سازی دستگاه های بدن می شود، می پردازیم. نسبت های دم( کشیدن نفس به درون) و بازدم(خارج کردن نفس) به این شرح است: دم، به اندازه یک شماره، نگه داری نفس به اندازه چهار شماره، بازدم، به اندازه دو شماره. مثلا اگر دم 4 ثانیه طول بکشد. باید تنفس را به مدت 16 ثانیه نگه دارید، سپس در مدت 8 ثانیه نفس را خارج سازید. این طرز تنفس موجب می شود که اکسیژن کامل وارد خون شود و دستگاه لنفاوی نیز فعال گردد، در هنگام تنفس باید توجه داشت که نفس کشیدن از ناحیه شکم و پرده دیافراگم آغاز می شود.

کشیدن نفس باید با بینی و خارج کردن ساختن آن از راه دهان باشد. از این کار خسته نشوید. ببینید تا چه مدت می توانید نفس ها را عمیق تر و طولانی تر سازید تا ظرفیت شش های شما افزایش یابد. روزی سه نوبت، و هر نوبت 10 نفس عمیق بکشید و آنگاه ملاحظه کنید که تا چه حد در سلامتی شما موثر است. اثر تنفس صحیح از هر غذا یا قرص ویتامین بیشتر است.
عامل دیگری که به تنفس سالم کمک می کند، ورزش روزانه در هوای آزاد است. دویدن خوب است، اما کمی به بدن فشار وارد می کند. شنا عالی است. اما یکی از ورزش هایی که در هر سن و با هر هوا و در هر فصلی می توان انجام داد پیاده روی است که انجام آن برای همه مقدور است و حداقل فشار را به دستگاه های بدن وارد می سازد.
باید توجه کرد که در ورزش پیاده روی نیز فشار بی مورد به بدن وارد نشود تا اینکه کم کم بدون احساس درد، فشار و خستگی به مدت نیم ساعت بتوانید پیاده روی کنید. قبل از اینکه شروع به ورزش سخت تر و پائین و بالا پریدن کنید، باید شالوده بدن شما محکم گردد. اگر به نحو صحیح ورزش کنید تنفس شما نیز عمیق تر می شود و کم کم ورزشکار می شوید. در ادامه توجه شما را جلب می کنم به یکی دیگر از آموزه های تد:
می خواهید خلاق تر شوید؟ بروید پیاده روی
وقتی می‌خواهیم ایده جدیدی بدهیم، همه ما گاهی اوقات با مشکل مواجه می‌شویم. اما با توجه به تحقیقات دانشمند رفتارشناس و محقق آموزشی مارلی اوپتسو، بلند شدن و رفتن برای پیاده روی ممکن است تنها چیز لازم برای جاری شدن خلاقیت ذهن شما باشد. در این سخنرانی بامزه و سریع، او شرح می‌دهد چگونه قدم زدن می‌تواند به بیشتر کردن دستآوردهای طوفان مغزی بعدی‌تان کمک کند…
امیدوارم شما هم از تماشای این ویدئو لذت برده باشید. در ادامه به سوخت موتور بهروزی و رازهای آن می پردازیم.

دومین رمز سلامتی، خوردن مایعات است
70 درصد سطح زمین از آب پوشیده شده و بیش از 80 درصد وزن بدن را نیز آب تشکیل می دهد. مایعات باید دست کم هفتاد درصد از جیره غذایی روزانه را به خود اختصاص دهند. مصرف میوه ها و سبزی های تازه یا آب آن ها از این نظر مفیدند..
بعضی ها توصیه می کنند که در شبانه روز بین 8 تا 12 لیوان آب مصرف شود تا دستگاه های بدن شستشو گردد. من با این نظر موافق نیستم. زیرا آب ها معمولا کیفیت مطلوبی ندارند. احتمال وجود کلر، فلوئور، مواد معدنی اضافی و سایر سموم در آب بسیار است. به جای مصرف آب می توان از غذاهایی که به طور طبیعی حاوی مقدار زیادی آب هستند، مانند میوه ها، سبزی ها و جوانه ها استفاده کرد. بدین ترتیب، نیاز بدن به این ماده حیات بخش و پاک کننده رفع می گردد. اگر جیره غذایی فرد از غذاهای خشک و کم آب تشکیل شده باشد، در فعالیت اندام های بدن اختلال ایجاد می شود.
یکی از راه های جلوگیری از آلودگی خون و بافت ها به مواد زائد و سموم آن است که مصرف مواد غذایی و غیرغذایی را که به دستگاه های دفعی بدن فشار وارد می آورند محدود سازیم. راه دیگر آن است که با مصرف آب کافی مواد زائد را حل و از بدن خارج نمائیم. از نظر شیمیایی هنوز ماده ای شناخته نشده است که به اندازه آب بتواند انواع مواد جامد را در خود حل کند و آب در واقع بهترین حلال موجود در جهان است. لذا اگر آب به قدر کافی مصرف شود مواد زائد و سمی در آن حل و سپس توسط کلیه، پوست بدن، روده و شش ها دفع می شود و فرآیند تغذیه فعال می گردد. برعکس چنانچه مواد سمی در بدن انباشته گردند امکان ابتلا به همه نوع بیماری افزایش می یابد.
بسیاری از افراد 15 تا 20 درصد مایعات مصرف می کنند. اجازه می خواهم به شما بگویم که مصرف 15 درصد یا کمتر آب کشنده است. از این به بعد سالاد را با هر وعده غذا صرف کنید و بین وعده های غذا به جای شیرینی و آب نبات، میوه میل کنید. تفاوت آن را موقعی احساس خواهید کرد که بدن شما بهتر کار کند و به اهمیت وجودی خود بیشتر پی ببرید.

سومین رمز سلامتی ترکیب مناسب غذایی است
در 50 سال اول زندگی مواظب شکم خود باشید تا در پنجاه سال بعدی شکم از شما مواظبت کند. بسیاری از دانشمندان بزرگ ترکیب جیره غذایی را مورد مطالعه قرار داده اند. و به این موضوع پی برده اند که بعضی از غذاها با بعضی دیگر ناسازگارند. هر نوع غذا در اثر یک نوع شیرابه گوارشی هضم می شود و همه شیرابه ها با هم سازگار نیستند. به عنوان مثال، آیا شما گوشت و سیب زمینی یا نان و پنیر یا ماهی و برنج را باهم می خورید؟ اگر بگویم این غذاها با هم ناسازگار و برای دستگاه درونی بدن شما مضر هستند و انرژی شما را هدر می دهند، چه می گوئید؟ لابد می گوئید حرف های من تا اینجا بی حساب نبود ولی اکنون دیگر عقل خود را از دست داده ام.
اجازه می خواهم توضیح دهم که چرا این ترکیبات غذایی مضر هستند و چگونه می توان با پرهیز از این ترکیبات به میزان زیادی در انرژی عصبی صرفه جویی کرد. هر غذایی به نوعی هضم می شود. غذاهای نشاسته ای(مانند نان، برنج، سیب زمینی و نظایر آن ها) برای هضم به محیط قلیایی نیاز دارند که در وهله اول در بزاق دهان به وسیله آنزیم پتیالین فراهم می گردد. غذاهای پروتئین دار (نظیر گوشت، لبنیات، حبوبات و مانند آن ها) برای هضم نیازمند به محیط اسیدی هستندکه عمدتا توسط اسید کلریدریک و پیسین معدی آماده می شود.
طبق قوانین شیمیائی دو محیط متضاد(یعنی اسیدی و قلیائی) نمی توانند در یک جا به طور همزمان وجود داشته باشند، زیرا یکدیگر را خنثی می کنند. اگر مواد پروتئین دار و مواد نشاسته ای باهم مصرف کنیم کار هضم غذا مختل می شود. غذای هضم نشده محیط را برای رشد باکتری ها که آن را تخمیر کرده تغییرشکل می دهند و ایجاد گاز و نفخ معده می نمائند مساعد می کند.
ترکیبات غذائی ناسازگار،موجب هدر رفتن انرژی می شوند و هر عاملی که انرژی را کاهش دهد زمینه را برای ابتلا به بیماری ها آماده می سازد. این ترکیبات اسید معده را افزایش می دهند، غلظت خون را بالا می برند و جریان آن را کند می کنند. در نتیجه اکسیژن کمتری به بافت ها می رسد. روش ساده ای را پیشنهاد می کنم تا درباره آن فکر کنید. در هر وعده غذایی فقط یک نوع غذای جامد بخورید. غذای جامد چیست؟ غذای جامد به غذایی گفته می شود که مقدار آب آن کم باشد. بعضی ها میل ندارند غذای جامد را از برنامه غذایی خود حذف کنند. لذا توصیه نمی کنم که حتما مصرف اینگونه غذاها را محدود سازید. اما حداقل کاری که می توانید بکنید این است که مثلا گوشت را همراه سیب زمینی مصرف نکنید.
آیا صبح ها، حتی بعد از شش، هفت یا حتی هشت ساعت خواب، با خستگی بیدار می شوید؟ می دانید علت آن چیست؟ علت آن است که دستگاه گوارش شما برا ی هضم غذاهای ناسازگاری که در شکم خود ریخته اید، تمام شب مشغول اضافه کاری بوده است.بخش عمده انرژی بسیاری از افراد صرف هضم غذا می شود. هضم ترکیبات غذایی ناسازگار در لوله گوارش گاهی، هشت، ده، دوازده، چهارده و حتی بیشتر طول می کشد. اگر ترکیبات مناسب باشند بدن کار خود را بهتر انجام می دهد و عمل هضم به طور متوسط ظرف سه الی چهار ساعت به پایان می رسد و لازم نیست که انرژی قابل ملاحظه ای برای هضم غذا تلف گردد.
چهارمین رمز سلامتی، کنترل مقدار غذا است
آیا شما عاشق خوردن هستید؟ بسیار خوب، من هم هستم! آیا می خواهید راهی به شما نشان دهم که غذای زیادی میل کنید؟ راهش این است: کم بخورید! در این صورت عمر شما آن قدر طولانی خواهد شد که از نعمت های روی زمین بیشتر بهره مند شوید.
تحقیقات پزشکی ثابت کرده است؛ مطمئن ترین راه برای افزایش طول عمر حیوانات، کاهش جیره غذایی آنان تشخیص داده شده است. تحقیقات معروفی در دانشگاه کرنل به انجام رسیده است. در طی یک آزمایش، جیره غذایی تعدادی از موش های آزمایشگاه را به نصف، تقلیل داد و ملاحظه کرد که عمر ان موش ها دو برابر معمول افزایش یافت. تحقیقات دیگری در دانشگاه تکزاس از این هم جالب تر بود، آزمایشات خود را روی سه موش انجام دادند، به یک دسته از موش ها، غذای کافی، یعنی تا حدی که می توانستند بخورند داده شد. جیره غذایی دسته دوم به 60 درصد میزان معمولی تقلیل یافت. دسته سوم نیز مانند دسته اول غذای فراوانی دریافت کردند، اما مقدار پروتئین موجود در غذای آن ها به نصف کاهش یافت. می خواهید بدانید نتیجه این آزمایش چه بود؟ پس از 81 روز از دسته اول، تنها 13 درصد زنده ماندند. از دسته دوم، یعنی آن ها که 60 درصد معمول غذا خورده بودند 97 درصد باقی ماندند و از دسته سوم، یعنی آن ها که غذای کافی خورده بودند لیکن پروتئین موجود در غذای آنان به نصف تقلیل داده شده بود، تنها 50 درصد زنده بودند.
آیا این تجربیات آزمایشگاهی بازگو کننده حقیقتی نیست؟ در جانوران خون گرم، کم غذایی تنها راه شناخته شده برای جلوگیری از پیری زودرس و افزایش طول عمر است. این مطالعات بر روی انواع جانوران انجام شده و لذا بدون تردید در مورد انسان ها نیز صادق است. تحقیقات نشان می دهد که زوال و فساد سلول های بدن، از جمله از کار افتادن سیستم دفاعی و ایمنی در اثر کم غذایی به میزان قابل ملاحظه ای به تاخیر می افتد. لذا پیام من به شما ساده و روشن است: غذای کمتر، زندگی طولانی تر. اگر به پرخوری عادت دارید، حداقل غذاهایی بخورید که آب فراوان دارند. به جای گوشت، سالاد فراوان بخورید و سالم و شاداب بمانید.

پنجمین راز سلامتی، مصرف صحیح میوه است
میوه کامل ترین غذای انسان است. هضم آن کمتر از هر نوع غذای دیگر به انرژی نیاز دارد، و بیش از هر غذای دیگر به بدن انرژی می دهد. تنها ماده غذایی که مورد استفاده مغز قرار می گیرد؛ گلوکز است که به راحتی از قند میوه تامین می شود. میوه ها علاوه بر قند 90 تا 95 درصد آب دارند. یعنی در عین تامین مواد لازم، بافت ها را نیز شست و شو می دهد.

اولین ماده ای که بدن برای سوخت و تولید انرژی به مصرف می رساند، چیست؟
این ماده گلوکز است، که در میوه ها و سبزی ها وجود دارد. پس از آن مواد نشاسته ای است. در درجه بعدی چربی ها و آخر همه پروتئین قرار دارد.

تنها مشکلی که در مصرف میوه موجود است این است که اغلب مردم نمی دانند میوه را چگونه مصرف کنند تا مواد غذایی آن بهتر جذب بدن گردد. میوه را باید در مواقعی خورد که معده از غذا خالی باشد. علتش اینست که هضم میوه در معده نیست، بلکه در روده کوچک انجام می شود. میوه ظرف چند دقیقه از معده به روده کوچک می رود و در آنجا قند خود را آزاد می سازد. اما اگر گوشت، سیب زمینی و مواد نشاسته ای در معده باشند، میوه نیز به همراه آن ها در معده می ماند و شروع به گندیدن می کند. خوردن میوه به عنوان دسر، بعد از یک وعده غذایی سنگین موجب سکسکه، بدمزه شدن دهان و ناراحتی معده می شود. علتش بد خوردن میوه است. چنانکه گفتیم میوه را باید موقعی خورد که شکم خالی باشد.
بهترین نوع میوه، میوه تازه، یا آب میوه ای است که تازه گرفته باشند. آب میوه هایی که در قوطی ها یا شیشه های بسته بندی به فروش می رسند مفید نیستند. زیرا اغلب اوقات، ضمن بسته بندی حرارت می بینند و ترشیده می شوند. اگر می خواهید ارزشمندترین خرید خود را در زندگی انجام دهید یک دستگاه آب میوه گیری بخرید. حتی اگر لازم است، اتومبیل خود را بفروشید و به جای آن دستگاه آب میوه گیری خریداری کنید! هم اکنون تصمیم به خرید آن بگیرید. آب میوه را نیز مانند خود میوه، با شکم خالی مصرف کنید. آب میوه به قدری به سرعت هضم می شود که 15 تا 20 دقیقه بعد از آن می توانید یک وعده غذا صرف کنید.
اکنون به بیان آخرین نکته در زمینه مصرف میوه ها می پردازم و مایلم همیشه آن را به یاد داشته باشد. صبحانه چه می خورید؟ فکر می کنید خوب است که از تختخواب بیرون بپرید و با صبحانه ای سنگین دستگاه های بدن خود را گرفتار کنید تا تمام روز به هضم آن مشغول باشند؟
صبحانه مطلوب آن است که سهم الهضم و حاوی مقادیری قند میوه باشد به زوری که بدن بتواند آن را هضم و جذب کند و در ضمن بدن را پاک سازد. از لحظه ای که از خواب برمی خیزید، تا هر زمان که می توانید بجز میوه و آب میوه تازه چیزی نخورید و دست کم تا ظهر خود را به این کار ملزم کنید. هر چه این مدت طولانی تر باشد اندام های داخلی شما پاکیزه تر می شوند. اگر خوردن قهوه و سایر مواد مضر را که زحمت دستگاه های بدن را افزایش می دهند. از آغاز روز ترک کنید احساس نشاط و انرژی فوق العاده ای به شما دست می دهد که باور نخواهید کرد.
ششمین رمز سلامتی، مربوط به افسانه پروتئین است
لابد شنیده اید که می گویند اگر دروغ بزرگی را با صدای بلند بگوئید و مدتی آن را تکرار کنید، دیر یا زود، مردم آن را باور خواهند کرد. به دنیای شگفت انگیز پروتئین خوش آمدید! هرگز دروغی از این بزرگتر گفته نشده است که بدن انسان برای حفظ سلامتی به مقدار زیادی پروتئین نیازمند است.
حتما شما از میزان مصرف پروتئین، در غذای روزانه خود تا حدی آگاه هستید. می دانید اشخاص چرا پروتئین مصرف می کنند؟ بعضی ها می خواهند نیروی خود را زیاد کنند. بعضی دیگر فکر می کنند پروتئین عمر انسان را زیاد می کند، و بعضی دیگر تصور می کنند که پروتئین استخوان ها را محکم می سازد. مصرف زیاد پروتئین در همه این موارد دقیقا نتیجه عکس دارد.
اکنون می خواهیم ببینیم واقعا چه مقدار پروتئین برای بدن لازم است؟ به نظر شما در چه دورانی، بدن انسان بیش از همیشه به پروتئین نیازمند است؟ به احتمال زیاد خواهید گفت در دوران نوزادی که بدن در حال رشد است. مادر طبیعت برای نوزادان غذایی تهیه دیده است که همان شیر مادر است و در آن همه مواد لازم بدن نوزاد وجود دارد. اکنون حدس بزنید که چه مقدار از شیر مادران را پروتئین تشکیل می دهد؟ 50 درصد؟25 درصد؟ 10 درصد؟ مقدار پروتئین شیر مادر بسیار کمتر از این است. شیر مادر، هنگام تولد نوزاد 2.38 درصد و در شش ماهگی نوزاد بین 1.2 تا 1.6 درصد پروتئین دارد. فقط. پس این عقیده که بدن به مقدار زیادی پروتئین نیازمند است، از کجا آمده است؟
می دانید عالی ترین روش تبلیغ و بازاریابی در جهان تجارت است؟ اینکه به مردم بقبولانید که اگر محصولات شما را مصرف نکنند می میرند. در مورد پروتئین دقیقا همین شیوه اعمال شده است. اکنون عقایدی را که در مورد خواص پروتئین ابراز شده است مورد مطالعه قرار می دهیم. یکی اینگونه می گویند پروتئین مقوی است و تولید انرژی می کند.
پس مقوی بودن پروتئین افسانه است. دیگر اینگونه می گویند، پروتئین مقاومت بدن را افزایش می دهد، این نیز اشتباه است. پروتئین اضافی در بدن تولید ازت فراوان می کند که موجب خستگی می گردد. بدن سازان و قهرمانان زیبائی اندام که پروتئین زیاد مصرف می کنند، عضلات پف کرده دارند اما هرگز نمی توانند در مسابقات دو استقامت شرکت کنند، چون زود خسته می شوند. اما اینکه می گویند پروتئین استخوان ها را محکم می کند، نیز غلط است، بلکه حقیقت کاملا خلاف این است. پروتئین اضافی استخوان ها را نرم و پوک می سازد. محکم ترین استخوان ها مربوط به گیاه خواران است.
اما بدانید که اگر تصمیم بگیرید از خوردن گوشت و پوست سایر موجودات زنده خودداری کنید، از آنچه هستید سالم تر و شاداب تر می شوید. می دانید که فیثاغورث، سقراط، افلاطون، ارسطو، لئوناردو داونچی، اسحق نیوتون، ولتر، جورج برناردشاو، بنیامین فرانکلین، توماس ادیسون، دکتر آلبرت شوایتزر و مهاتما گاندی چه وجه اشتراکی با هم داشتند؟ همه آن ها گیاهخوار بودند. آیا این افراد، برای سرمشق گرفتن گروه مناسبی نیستند؟
آیا خوردن لبنیات بهتر از گوشت است؟ از بعضی جهات بدتر است. در شیر هر حیوان مواد وعناصری وجود دارد که مناسب نیاز همان حیوان است. خوردن شیر سایر حیوانات، از جمله گاو، مشکلات زیادی به بار می آورد. مثلا هورمون های قوی رشد در شیر گاو به خاطر این است که گوساله نوزاد 40 کیلوئی را پس از دو سال به وزن 450 کیلوگرم برساند. در مقام مقایسه، نوزاد انسان در حدود 3 تا 3.5 کیلو وزن دارد و 21 سال بعد به وزن 50 تا 100 کیلوگرم می رسد. تاثیر این عامل در رشد جمعیت، موضوع بحث مفصلی است. متخصصان بزرگ لبنیات و تاثیر آن ها بر دستگاه گردش خون می گویند؛ اگر می خواهید دچار آلرژی شوید شیر بخورید. اگر می خواهید دستگاه های بدن شما بد کار کنند شیر بخورید. دلایلی که می آورند این است که اغلب افراد نمی توانند پروتئین موجود در شیر را به راحتی هضم کنند. پروتئین اصلی موجود در شیر کازئین است که برای سلامتی گاو مناسبت دارد. اما کازئین مطابق احتیاجات بدن انسان نیست. به عقیده متخصصان هضم کازئین، چه برای کودک و چه برای بزرگسال مشکل است. مطالعات نشان می دهد که در کودکان لااقل 50 درصد کازئین هضم نمی شود. این کازئین ها هضم نشده اغلب وارد جریان خون می شوند و بافت ها را تحریک می کنند و زمینه را برای ابتلا به آلرژی آماده می سازند، سرانجام کبد ناچار به نابود کردن پروتئین های نیمه هضم شده می گردد و آن نیز بار سنگینی را به سیستم دفع وارد می سازد. اما هضم لاکتالبومین پروتئین اصلی شیر انسان برای انسان آسان است. در مورد اثر مصرف شیر در بالا بردن کلیسم بدن، متخصصان می گویند: پس از اینکه خون 25000 نفر از افرادی که روزانه بین 3 الی 5 لیوان شیر می خورند تجزیه کردیم، معلوم شد مقدار کلسیم خون آنها از دیگران کمتر است. اگر می خواهید کلسیم بدن شما به اندازه کافی باشد از سبزیجات استفاده کنید. مثلا شلغم در وزن مساوی، 2 برابر شیر کلسیم دارد.به نظر بسیاری از متخصصان، نگرانی اغلب افراد در مورد کلسیم بی مورد است.

هر تلاش منظم، پاداشی مضتعف دارد.

شاخص توده بدنی (BMI: body mass index):
شاخص توده بدنی یا شاخص کوتله یا بی‌ام‌آی (به انگلیسی: BMI، مخفف body mass index) سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد یک فرد است. در واقع این سنجش میزان چاقی را اندازه‌گیری نمی‌کند بلکه ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با توجه به قدش تخمین زده شود. با استفاده از این نمودار می توانید وضعیت سلامت خود را تقریب زده و با استفاده از رموزی که در بالا به طور کامل به آنها اشاره کردیم، هدف گذاری کنید.
بسیار خوب، هر آن چه را که باید درباره سلامتی و تغذیه سالم بدانید را، مطرح کردیم. این مقاله را دوباره مرور کنید و نکات مهم آن را یادداشت کنید و به خاطر بسپارید.

منبع:

https://aigitali.com/health/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۳۷
احسان رئیسی


هدف گذاری چیست و چگونه با هدف گذاری کردن به رویاها، آرزوها و اهداف‌مان برسیم؟
بهتر است بدانید شما بین 3 درصد افراد جامعه قرار گرفته اید که تصمیم گرفته اید برای بهبود شرایط فعلی تان اهداف خود را طبقه بندی و در مسیر آن ها گام بردارید، هستید97 درصد جامعه هیچ رویا و هدفی ندارند. آن ها تنها
می خواهند زندگی را به نحوی بگذرانند و حاضر نیستند برای دستیابی به اهداف خود برنامه ریزی داشته باشند. آن ها حاضر نیستند برای دستیابی به سطحی بالاتر، از خود گذشتگی کنند. اما جالب است بدانید که با وجود این که 3 درصد از افراد جامعه اهداف خود را طبقه بندی و مکتوب می کنند، تنها 1 درصد به اهداف خود متعهد هستند و آن ها را محقق می کنند. خیلی ها فکر می کنند تنها کافی است لیستی از آرزوها تهیه کنید و منتظر بمانید تا آن ها خود به خود یکی پس از دیگری برآورده شوند. آن ها می خواهند یک روز صبح از خواب بیدار شوند و اهداف خود را تحقق یافته ببینند. بله، تهیه لیستی از اهداف و خواسته ها کار خوبی است، اما شما برای دستیابی به هر کدام از اهدافی که در
لیست تان قرار دارد، باید خودتان را متعهد کنید.
هدف ما در این 6 گام موفقیت این است، که شما بین آن 1 درصد قرار گیرید. یعنی نه تنها اهداف خود را به صورت اصولی تعیین کنید، بلکه می خواهیم این اهداف به واقعیت زندگی تان تبدیل شوند. پیروی از این گام ها را به شما پیشنهاد می کند تا برای همیشه بدانید واقعا از زندگی چه می خواهید؟ و در راستای اهداف بزرگ تان گام های کوچک برداشته و در نهایتا گام به گام به موفقیت های بزرگ برسید.

واقعا هدف گذاری چیست؟ چگونه می توانیم با هدف گذاری ذهن مان را بهتر مدیریت کنیم؟
سپس می گوییم اهداف خود را در 4 قسمت؛
سلامتی
روابط
پول و ثروت
کسب و کار
تقسیم بندی کنید و در آخر
عمل به اهداف و دنبال چراهایی می گردیم که باعث شود شما، رو به جلو حرکت کنید.
اهمیت هدف گذاری و اصول صحیح هدف گذاری:
چرا هدف گذاری مهم است؟

دلیل اصلی این است که شما تنها متوجه چیزهایی می شوید که به دنبال آن ها هستید. اگر ندانید چه می خواهید، شک نداشته نباشید که به چیز زیادی هم دست نمی یابید. این موضوع در واقع مربوط به نحوه کارکرد مغز است. مغز ما تمایل دارد دنیای بیرون را با دنیای درون تطابق دهد. بنابراین زمانی که هدفی را برای خود مشخص می کنید، در حقیقت در حال دستور دادن به مغزتان هستید که چیزهایی را پیدا کند که خواهان آن ها هستید.
شما باید بدانید چه می خواهید و به کجا می خواهید بروید. باید رویاها و اهداف خود را مکتوب کرده باشید. با بررسی زندگی افراد فوق موفق، چیزی مشترک را بین تمام آن ها مشاهده می کنیم:
آن ها تصویر ذهنی بسیار شفافی برای آینده خود دارند.
شما باید تصویر ذهنی واضحی از آینده خود داشته باشید. شما باید دورنمایی شفاف داشته باشید. تنها در این صورت است که بدون هیچ انحرافی و با آخرین سرعت به اهداف خود دست می یابید. اغلب مردم تمام توجه شان به شرایط فعلی شان است و هیچ دورنما و تصویر ذهنی برای آینده خود ندارند. این افراد به دلیل نداشتن یک هدف واضح، مدام کارهای مختلفی را امتحان می کنند و در هیچ کدام از آن ها ثبات و پایداری ندارند.
برای فهم بیشتر این موضوع، فرض کنید کشتی بدون سکانی داریم. این کشتی همراه با جریان آب حرکت می کند و به سنگ ها و صخره ها برخورد می کند و در نهایت سرگردان وسط اقیانوس غرق می شود. اما داشتن یک هدف و تصویر ذهنی واضح از آینده تان، شما را همانند یک قایق تندرو می کند که هیچ موجی قادر به منحرف کردن آن نیست. این قایق با آخرین سرعت پیش می رود و در کم ترین زمان ممکن به هدف می رسد.

وقتی اهداف تان به وضوح مشخص باشد،
شما اطلاعات کافی را به مغزتان می دهید. حال دیگر گویی چشم ها و گوش هایی جدید دارید. دیگر به اتفاقات، مکالمات و ایده هایی که اطراف شما در جریان هستند. بیشتر توجه می کنید. شما اهداف را به وضوح در ذهن تان تصویرسازی کرده اید و کار مغز این است که دنیای بیرون را با دنیای درون شما مطابقت دهد. هنگامی که اهداف تان به وضوح مشخص باشد. از این که ایده ها، فرصت ها و افراد مناسبی در زندگی شما وارد می شوند، تعجب می کنید.
ناپلئون هیل می گوید:

اگر چیزی را به وضوح تصور کنی، به آن باور داشته باشی و با اشتیاقی سوزان برای تحقق آن تلاش کنی، تحقق آن چیز در زندگی تان اجتناب ناپذیر خواهد بود.

اهداف واضح، مانند آهنربا عمل می کنند. آن ها شما را در جهت خود جذب می کنند. هر چه سخت تر برای رسیدن به آن ها تلاش کنید، قدرت جذب آن ها بیشتر می شود.
همان طور که در ابتدا توضیح دادیم، اکثریت جامعه هیچ هدف واضح و شفافی ندارند. آن ها حتی یک بار هم حاضر نشده اند، قلم و کاغذی در دست بگیرند و اهداف 5 سال آینده خود را بنویسند. آن ها ترجیح می دهند روزها را یکی پس از دیگری بگذرانند.

جیم ران درباره این افراد می گوید:

مردی می گوید: من جایی کار می کنم که بعد از اتمام کار، دیروقت به منزل می رسم. باید چیزی برای خوردن داشته باشم، کمی تلویزیون تماشا کنم تا آرام شوم و به رختخواب بروم. نمی توانم تا نصفه شب بیدار بمانم و برنامه ریزی کنم و برنامه ریزی کنم و برنامه ریزی کنم.
و این گفته های مردی است که از پرداخت هزینه های ماشین خود عقب افتاده است. او یک کارگر خوب، یک کارگر سخت کوش و یک کارگر صادق است. اما دوستان، من دریافته ام که شما می توانید صادق باشید و تمام زندگی تان سخت کار کنید، اما در نهایت ورشکسته و خجالت زده شوید. باید بهتر از یک کارگر خوب باشید. شما باید یک هدف گذار خوب باشید. چه بخواهید و چه نخواهید، شما در حال حاضر، یکی از بازیکنان در بازی زندگی هستید و باور کنید اگر اهدافی نداشته باشید که برای شان تلاش کنید، این بازی زندگی بسیار هیجان انگیز نخواهد بود.
همان طور که جیم ران به ما گوشزد کرده است، تنها کافی نیست که فردی سخت کوش و صادق باشیم، بلکه باید یک هدف گذار خوب نیز باشیم. جیم ران یکی از مهم ترین اصل برای دستیابی به موفقیت را هدف گذاری می داند. او در کتاب هفت اصل دستیابی به ثروت و کامیابی، اصل اول برای دستیابی به ثروت و کامیابی را، آزاد کردن نیروی اهداف مطرح کرده است. او می گوید:

هدف گذاری بیشتر از همه چیزهایی که من از آن روزهای اول یاد گرفته ام، تاثیر عمیق تری بر زندگی من داشته است. تمام جنبه های وجود من، دستاوردهای من،درآمد من، موجودی حساب من، شیوه زندگی من، بخشش های من و حتی شخصیت من برای بهتر شدن تغییر کردند.

یک روز صبح، دو هفته بعد از شروع کار برای آقای شف، داشتیم با هم صبحانه می خوردیم. داشتم خوردن تخم مرغ ها را تمام می کردم که آقای شف گفت:
جیم، بیا نگاهی به لیست اهدافت کنیم. می خواهم آن ها را بررسی و در موردشان بحث کنیم.
شاید این بهترین کمکی است که در حال حاضر می توانم بهت بکنم.
من پاسخ دادم: ولی لیست اهدافی همراهم نیست.
خب، لیست اهدافت توی اتومیبل هست یا جایی در خانه ات؟
نه آقا، من هیچ لیستی از اهدافم ندارم.
آقای شف آهی کشید و گفت: خب، مرد جوان، به نظر می رسد این جاست که باید دست به کار شویم.
سپس، او مستقیم به چشمانم نگاه کرد و گفت:
اگر لیستی از اهداف خود نداشته باشی، می توانم حدس بزنم که موجودی حسابت کم تر از چند صد دلار است.
حق با او بود و این واقعا توجه من را به خود جلب کرد.
من شگفت زده شده بودم و از او پرسیدم؛ منظور شما این است که اگر لیستی از اهدافم داشتم، موجودی حساب من تفاوت می کرد؟
او گفت: به شدت.
من از آن روز جویای هنر و دانش هدف گذاری شدم.
دو راه برای مواجه با آینده وجود دارد، شما می توانید با پیش بینی آینده با آن روبرو شوید و یا می توانید هراس مواجه با آن را داشته باشید. حدس می زنید که چه تعداد از افراد بیم مواجه با آینده را دارند؟ درست حدس زدید، بیشتر افراد.
شما این افراد را دیده اید، همیشه نگران، نگران و نگران هستند. چرا این افراد این قدر نگران هستند؟ زیرا آن ها وقتی را صرف طراحی آینده خود نکرده اند. از سوی دیگر، افرادی که با پیش بینی آینده با آن روبرو می شوند، آینده ای را برنامه ریزی کرده اند که ارزش هیجان زده شدن را دارد.
آن ها می توانند آینده را در چشم ذهن خود؛ ببینند واین آینده در نظر آن ها فوق العاده است. این آینده تصورات آن ها را در برمی گیرد و به شدت آن ها را جذب می کند.

ریک وارن، نویسنده کتاب زندگی هدفمند، درباره ی بحرانی که در تعیین هدف زندگی، بدنبال موفقیت خیره کننده کتابش، با آن مواجه شد، صحبت می کند. وی درباره عقیده اش توضیح می دهد که هدف خدا این است که هرکدام از ما از استعدادها و توانایی هایمان برای انجام کارهای خوب بهره بریم.
دو راه برای مواجه با آینده وجود دارد، شما می توانید با پیش بینی آینده با آن روبرو شوید و یا می توانید هراس مواجه با آن را داشته باشید. حدس می زنید که چه تعداد از افراد بیم مواجه با آینده را دارند؟ درست حدس زدید، بیشتر افراد.
شما این افراد را دیده اید، همیشه نگران، نگران و نگران هستند. چرا این افراد این قدر نگران هستند؟ زیرا آن ها وقتی را صرف طراحی آینده خود نکرده اند. از سوی دیگر، افرادی که با پیش بینی آینده با آن روبرو می شوند، آینده ای را برنامه ریزی کرده اند که ارزش هیجان زده شدن را دارد.
آن ها می توانند آینده را در چشم ذهن خود؛ ببینند واین آینده در نظر آن ها فوق العاده است. این آینده تصورات آن ها را در برمی گیرد و به شدت آن ها را جذب می کند.

ریک وارن، نویسنده کتاب زندگی هدفمند، درباره ی بحرانی که در تعیین هدف زندگی، بدنبال موفقیت خیره کننده کتابش، با آن مواجه شد، صحبت می کند. وی درباره عقیده اش توضیح می دهد که هدف خدا این است که هرکدام از ما از استعدادها و توانایی هایمان برای انجام کارهای خوب بهره بریم.
این گفته آنتونی رابینز را در هنگام اهداف بلند مدت و کوتاه مدت به یاد داشته باشید:

یکی از دلایل ناکامی و سرخوردگی افراد این است که اهداف یک ساله خود را بسیار دست بالا می گیرند و اهداف ده ساله خود را بسیار دست پایین می گیرند.

طبق این گفته آنتونی رابینز، اکثر افراد به اهداف بزرگی که می توانند طی ده سال به آن ها دست پیدا کنند، باور ندارند. اگر در حال حاضر از تناسب اندام خوبی برخوردار نباشید، باور ندارند که طی 10 سال آینده به اندامی ایده آل دست پیدا کنند. اگر از لحاظ مالی در شرایط نامساعد باشند، باور ندارند که می توانند با برنامه ریزی مالی و بالا بردن هوش مالی شان، طی 10 سال آینده به استقلال و رفاه مالی دست یابند.اگر در حال حاضر در آپارتمانی کوچک زندگی می کنند، نمی توانند باور کنند که می توانند طی 10 سال آینده خانه رویایی خود را خریداری کنند. اگر در حال حاضر هیچ تحصیلات دانشگاهی ندارند، نمی توانند باور کنند که با سعی و تلاش می توانند طی 10 سال آینده در رشته ای متخصص شوند. اگر در حال حاضر یک مبتدی در حوزه کاری شان هستند، نمی توانند باور کنند که طی 10 سال، با تلاش و پشتکار می توانند به یکی از سرشناس ترین افراد حوزه کاری شان تبدیل شوند. بنابراین این گفته آنتونی رابینز را همواره به یاد داشته باشید و برای اهداف بلند مدت خودتان هیچ محدودیتی قائل نشوید.

تعیین اهداف بلند مدت بخش مهمی از فرآیند هدف گذاری شما را تشکیل می دهد، زیرا اهداف یک ساله شما در راستای تحقق همین اهداف بلند مدت خواهند بود. در هنگام هدف گذاری بلند مدت همواره 3 نکته زیر را رعایت کنید.

1. از حقیقت فعلی خود صرف نظر کنید.
در هنگام تعیین اهداف بلند مدت، حقیقت فعلی خود را نادیده بگیرید و کمی نقش بازی کنید. از خودتان بپرسید، اگر مهارت ها و امکانات لازم را داشتید، دوست داشتید چه کاری انجام دهید؟ چه کارهای ناتمامی را به اتمام می رساندید؟ صرف نظر از محدودیت های فعلی هر آن چه را که خواستار آن هستید، بنویسید. افکار و خواسته های خود را مورد قضاوت قرار ندهید. پرنده اندیشه خود را رها کنید. فرض کنید هیچ محدودیتی ندارید. تمامی خواسته ها و آرزوهای خود را بنویسید. ممکن است شرایط مالی، فعلی شما جالب نباشد و بدهی های زیادی داشته باشد. این شرایط نامناسب نباید باعث شود اهداف 10 سال آینده خود را محدود کنید. 10 سال زمان زیادی خواهد بود و شما تغییرات بسیار زیادی را می توانید ایجاد کنید. در هنگام تعیین اهداف بلند مدت این سوال را از خود بپرسید که اگر از لحاظ منابع مالی و غیرمالی محدودیتی نداشتم، چه شغلی را انتخاب می کردم؟ چه مهارتی را یاد می گرفتم؟ در چه نوع منزلی زندگی می کردم؟ چه خودرویی را سوار می شدم؟

2. رویای بزرگ در سر بپروانید.
در هنگام تعیین اهداف بلند مدت، این اجازه را به خود بدهید که خواسته ها و رویاهای بزرگ داشته باشید. به خودتان اجازه ریسک کردن بدهید. اگر به شما تضمین می کردند که حتما موفق می شوید، به دنبال کدام یک از اهداف تان
می رفتید؟ اگر می خواستید ویژگی های دلخواه خود را بیان کنید، چه چیزهایی را بیان می کردید؟ چه رویاهایی دارید که هیچ کس به غیر از خودتان از آن باخبر نیست؟ خواستار انجام چه کارهایی هستید، اما از انجام دادن آن ها می ترسید؟ یادتان باشید اگر رویاهای بزرگی نداشته باشید، هرگز نخواهد توانست به نتایجی بزرگ دست یابید. جاه طلب باشید و اهدافی را انتخاب کنید که واقعا خواهان آن هستید. از طرفی نگران چگونگی دستیابی به آن ها نباشید. 10 سال زمان زیادی است و بدون شک در این زمان نسبتا طولانی به چگونگی دستیابی به اهداف بزرگ پی خواهید برد.

3. اهدافی را بنویسید که خواسته قلبی شما هستند.
اکثر مردم اهدافی را انتخاب می کنند که فکر می کنند مجبور هستند به آن ها دست یابند و اصلا به خواسته قلبی خود کاری ندارند. هرگز اجازه ندهید اهداف شما از جانب خانواده، همکاران و دوستان شما، به شما تحمیل شود. اگر اهداف شما خواسته های قلب شما نباشند. هرگز آن بخش نادیدنی وجودتان برای دستیابی به اهداف تان به شما کمک نمی کند.

تعیین اهداف کوتاه مدت:
این اهداف گرچه ساده تر از اهداف بلند مدت هستند، اما از اهمیت یکسانی برخورد دارند. یک کاپیتان کشتی ممکن است هدف بلند مدت خود را رسیدن به مقصد نهایی تعیین کند و در عین حال در امتداد این مسیر اهداف کوتاه مدت زیادی هستند که برای سفری دریایی موفقیت آمیز ضروری هستند. حالا، دقیقا مشابه با مورد سفر دریایی، اهداف کوتاه مدت شما باید به دستاوردهای بلند مدت تان مرتبط باشد.

جیم ران اهداف کوتاه مدت را با عنوان “سازندگان اعتماد به نفس” می نامد. زیرا تحقق آن ها در ادامه راه به شما اعتماد به نفس می دهد. بنابراین زمانی که سخت و تا دیر وقت تلاش می کنید و یک وظیفه کوتاه مدت را انجام می دهید، می توانید از ” پیروزی ” خود لذت ببرید و برای ادامه سفر خود دوباره الهام بگیرید.
اهداف کوتاه مدت باید همواره زیر مجموعه ای از اهداف بلند مدت باشند. آن جوان 18 ساله ای را که قصد پزشک شدن داشت، به یاد آورید. هدف بلند مدت او پزشکی طی 10 سال آینده بود و هدف کوتاه او این بود که طی یک سال آینده برای آزمون به دانشگاه پزشکی سخت مطالعه کند. همان طور که می بینید، هدف کوتاه مدت او زیر مجموعه هدف بلند مدت اوست.
فرض کنید در حال حاضر در یک آپارتمان کوچک اجاره نشین هستید. از طرفی یکی از رویاهای شما خرید یک منزلی ویلایی چند هزار متری است. با توجه به شرایط فعلی شما دستیابی به این رویا را باید در بین اهداف بلند مدت قرار داد و فعلا برای یک سال آینده تان، هدف کوتاه مدتی تعیین کنید که زیر مجموعه این هدف بزرگ باشد. هدف کوتاه مدت شما می تواند خرید یک آپارتمان متوسط باشد.
در هنگام تعیین اهداف کوتاه مدت، نمی گوییم که بسیار محتاط باشید، اما این گفته آنتونی رابینز را در هنگام تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت دوباره به خودتان یادآوری کنید:
یکی از دلایل ناکامی و سرخوردگی افراد این است که اهداف یک ساله خود را بسیار دست بالا می گیرند و اهداف ده ساله خود را بسیار دست پایین می گیرند.
بر طبق این گفته آنتونی رابینز افراد به گونه ای اهداف یک ساله خود را می نویسند، گویی می خواهند لیست آرزوهای خود را تهیه کنند، آن ها بسیار اهداف سطح بالایی را برای اهداف یک ساله خود تعیین می کنند. یک سال زمان آن چنان زیادی نیست که شما بتوانید به شغل ایده آل و خانه و خودروی رویایی خود دست یابید. درهنگام تعیین اهداف یک ساله، باید کمی با دقت بیشتری اهداف را تعیین کنید. اهدافی را تعیین کنید که بتوانید در یک بازه یک ساله، آن هارا محقق کنید. اگر در حال حاضر هیچ درآمدی ندارید، هرگز درآمد ماهیانه 100 میلیون تومان را برای یک سال آینده تان تعیین نکنید. بله، درآمد ماهیانه 100 میلیون تومان غیرممکن نیست، اما نه برای شخصی که در حال حاضر درآمدش صفر است. درآمد ماهیانه 100 میلیون تومان باید برای این شخص هدفی بلند مدت باشد و برای هدف مالی یک سال آینده اش درآمدی بین 1 تا 5 میلیون تومان را تعیین کند. همین شخص می تواند در سال بعد، بر اساس تجربه و تخصصی که طی این یک سال به دست آورده است، تا مرز ماهیانه 20 میلیون تومان برای خود هدف گذاری کند و به همین نحو سال های بعد هدف خود را بالا ببرد تا در نهایت به آن هدف نهایی یعنی درآمد ماهیانه 100 میلیون تومان دست یابد.
همواره قدرت ” اثر مرکب ” را به یاد داشته باشید. همیشه در ابتدای مسیر، پیشرفت شما کند است، اما به مرور زمان با افزایش تجربه، تخصص، مهارت و رشد شخصی پیشرفت شما سرعت می گیرد. بنابراین گفته آنتونی رابینز را جدی بگیرد و اهداف کوتاه مدت خود را زیاد دست بالا نگیرید، در غیر این صورت، چیزی جز ناکامی و ناامیدی در پایان سال آینده به دست نخواهید آورد.

 

در هنگام هدف گذاری اهداف یک ساله، 3 نکته زیر را حتما رعایت کنید:
 

واضح و مشخص:
در هنگام تعیین اهداف کوتاه مدت، باید اهداف تان را به وضوح مشخص باشد. باید بدانید دقیقا چه می خواهید. این که بگویید، من می خواهم تا پایان سال پولدار شوم؟هیچ کمکی به شما نمی کند. باید بگویید، دقیقا می خواهید تا پایان سال چقدر درآمد داشته باشید. مثلا می خواهم تا پایان سال چقدر درآمد داشته باشید. مثلا می خواهم تا پایان سال 100 میلیون تومان درآمد داشته باشم. به همین شکل برای اهداف دیگرتان باید وضوح داشته باشید. مثلا تا پایان سال می خواهم 10 کیلوگرم وزن کم کنم.
اولین ویژگی که اهداف شما باید داشته باشند. این است که باید واضح و شفاف باشند. به طور مثال، اهدافی مانند خلاص شدن از شر بدهی، اهداف واضحی نیستند. در عوض باید بگوییم، می خواهم 20 میلیون تومان را تا تاریخ …… تسویه کنم.

قابل دستیابی باشند:
برای تعیین اهداف بلند مدت، گفتیم که بدون در نظر گرفتن هیچ محدودیتی، خواسته های خود را بنویسید. اما حالا وقت این رسیده است که کمی سنجیده تر اهداف خود را تعیین کنید. یک ساله نمی توانید به یک مولتی میلیونر تبدیل شوید. یک ساله نمی توانید فقر را از جامعه خود ریشه کن کنید. می توانید برای بلند مدت رویاهای بزرگ در سر بپرورانید، اما باید یادتان باشد برای رسیدن به آن رویای بزرگ، باید سالیان سال زمان صرف کنید و به ده ها دستاورد کوچک و بزرگ دست یابید تا در نهایت رویای بزرگ شما محقق شود. به دنبال معجزه نباشید. برای اهداف بلند مدت رویاهای بزرگ در سر بپروارنید، اما برای اهداف کوتاه مدت، اهداف خود را طوری طراحی کنید تا بتوانید در مدت زمانی یک سال به آن ها دست یابید.

دارای بازه زمانی:
این ویژگی ای است که برای اهداف بلند مدت لازم نیست رعایت شود، اما اهداف کوتاه مدت باید بازه زمانی داشته باشند.

بسیار خوب، هر آن چه را که باید درباره تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت می دانستید، مطرح کردیم. این مقاله را دوباره مرور کنید و نکات مهم آن را یادداشت کنید و به خاطر بسپارید.

در ادامه ابتدا تعهد نامه زیر را بخوانید و آن را برای خود نوشته و امضا کنید:
بهتر است برای خود یک دفتر هدف گذاری تدارک ببینید تا اهداف خود را یک جا مکتوب داشته باشید.

تعهدنامه
اینجانب ………………………………………از این لحظه به بعد خود را متعهد می کنم که هیچ چیز نتواند جلوی پشتکار مرا بگیرد. دیگراجازه نمی دهم فرصت ها را از دست بدهم و استعدادهای درونی ام خاموش بمانند. هرگز از رویاها و اهدافی که می توانند زندگی خودم و خانواده ام را تغییر بدهند، دست نمی کشم. من متعهد شده ام که تمام مراحل این مقاله و مقالات بعدی را انجام دهم تا بتوانم این سال را به بهترین سال زندگی خود تبدیل کنم.

تاریخ
امضاء

سخن پایانی:

هنگامی که رویای خود را می‌نویسیم، به هدف تبدیل می‌شود. هنگامی که هدف خود را به گام‌های کوچک تقسیم می‌کنیم، به برنامه تبدیل می‌شود. و هنگامی که متعهد به اجرای برنامه می‌شویم، رویای ما به واقعیت تبدیل خواهد شد.

 

صادقانه جواب دهید:

” اگر همه انسان ها عینا مانند من بودند، جهانی که در آن زندگی می کنیم چه نوع جهانی می شد؟ “

منبع:

https://aigitali.com/targeting/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۴۴
احسان رئیسی